اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

می‌خواهند مذاکره را به امنیت گره بزنند/ انگلیس پای ثابت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف غربی اقداماتی را انجام می‌دهند که جناح مذاکره‌کننده را تقویت کنند گفت: در زمان انتخابات برخی از اقدامات برای ایجاد ناامنی صورت می‌گیرد تا مذاکرات را به امنیت گره بزنند.

می‌خواهند مذاکره را به امنیت گره بزنند/ انگلیس پای ثابت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فریدون عباسی بعد از ظهر امروز در نشست مجازی مدیران و اهالی رسانه با موضوع «از مذاکرات وین تا حادثه نطنز» با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی بدون هنر، دفاع و تولید ثروت محقق نمی‌شود اظهار کرد: ما چون در عرصه دفاعی فرمانده واحد داشتیم به خوبی پیشرفت کردیم و حالت بازدارندگی داریم.

وی با تأکید بر اینکه علم و فناوری زیربنای تولید و دفاع است گفت: به دنبال حل مشکل انسجام مدیریت هستیم، باید با مجلس و قوه قضاییه هماهنگ شد؛ اگر رئیس جمهوری قلدری و یکه‌تازی نکند و طایفه گرا و قبیله‌گرا نباشد با دو رئیس قوا می‌تواند کار کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور باید وزرایی را انتخاب کند که نظر مجلس با آنها باشد و فردا به صورت مداوم آنها را به مجلس فرانخوانند، تنها در صورت اشتباه آنها را بخواهند.

جناحی در داخل مملکت می‌خواهد دستگاه امنیتی را سیاه و اعتراف‌بگیر داخلی معرفی کند

وی با بیان اینکه باید چهره جدیدی را به مردم معرفی کنیم تا مردم به آن اعتماد کنند گفت: ۴۲ سال از انقلاب گذشته و تجارب لازم را اخذ کردیم، دستگاه امنیتی هم پیشرفت کرده است، حتی در کشورهای دیگر هم در حوزه امنیتی به عنوان مشاوره فعالیت می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه جناحی در داخل مملکت می‌خواهد دستگاه امنیتی را سیاه و اعتراف‌بگیر داخلی معرفی کند اظهار کرد: دستگاه امنیتی ما تجارت فنی، متخصصان خوب و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خوبی دارد، امروز کشور امنیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه تعداد تهاجم زیاد است اما جامعه ما دارای آرامش است افزود: بالاخره بین اطلاعات نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات باید هماهنگی ایجاد شود و البته در حال ایجاد هماهنگی است و باید دستگاهی برای هماهنگی حوزه امنیتی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولت حفاظت و حراست، وزارت اطلاعات است تصریح کرد: در داخل سایت حراست و حفاظت بر عهده وزارت اطلاعات و خارج از آن بر عهده نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه رئیس انرژی اتمی اصرار عجیبی داشت که عنصر امنیتی رانده شده حضور داشته باشد ادامه داد: افرادی در سازمان انرژی هسته‌ای به جای پرداختن به امنیت، تنها نمایش ضد جاسوسی می‌دادند.

عباسی با اشاره به اینکه وزیر اطلاعات وقت در زمان من این افراد را تغییر داد خاطرنشان کرد: به محض برگشت آقای صالحی افرادی که تنها نمایش ضد جاسوسی می‌دادند مجدداً بازگشتند.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات تغییراتی را اعمال کرد اما آقای صالحی این افراد را به عنوان دستیار ویژه خود به کار گرفت گفت: آقای صالحی باید دلیل این اقدامات را پاسخ بدهد، باید دلیل اصرار ایشان را بدانیم که چرا افرادی در رأس قرار گرفتند که به کارهای متفرقه می‌پردازند و وظایف ضد جاسوسی خود را انجام نمی‌دهند؟

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سخنان را تاکنون مطرح نکرده بودم اظهار کرد: امروز دیگر وقت آن است تکلیف مشخص شود، آقای صالحی در یک جلسه علنی در شورای عالی امنیت ملی توضیح دهد چه حساب و کتابی با این افراد دارد که انرژی اتمی را به این روز نشانده است؟

وی با بیان اینکه کوتاهی این افراد و اطلاعاتی که لو دادند باعث ترور آقای فخری‌زاده شد افزود: حفاظت وزارت دفاع و وزارت اطلاعات بیایند و بررسی کنند که از سال ۱۳۹۲ چه کسی به دنبال اسناد آقای فخری‌زاده بود و آن را رها نکرده است و ببینند در سال ۱۳۹۵ چه اتفاقی افتاده است؟

چرا رئیس جمهور درباره انگلستان صحبت نمی‌‎کند؟ 

عباسی با بیان اینکه من بارها به دستگاه‌ها توضیح دادم که این اقدامات را انجام ندهید و برای آقای فخری زاده مشکل ایجاد نکنید ادامه داد: همان فردی که آقای صالحی خیلی اصرار داشت که در مجموعه ایشان حضور پیدا کند، همان پیگیر ایجاد مزاحمت برای آقای فخری‌زاده بود و برای سه سال به کار خود ادامه داد تا اینکه آقای فخری‌زاده و تشکیلات او را با مشکل مواجه کند.

وی با بیان اینکه فرد نزدیک آقای صالحی یعنی مسئول امنیت سازمان انرژی هسته‌ای، دنبال فخری‌زاده بود تا برایش مشکل ایجاد کند گفت: ما تا چه زمانی باید منتظر یک اتفاق مناسب باشیم بسیاری از مسؤولان کشور هم از این مسائل اطلاع دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای صالحی این افراد را باید از خودش دور می‌کرد و این مطلب را بارها به او گفتم تصریح کرد: بنده در جریان مسائل ریز و درشت سازمان انرژی هسته‌ای بودم اما وقتی دوره مسئولیتم تمام شد، بنده را ممنوع‌الورود کردند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق نمونه عدم وجود مدیریت یکپارچه در کشور است ادامه داد: تا چه زمانی باید این افراد بر سر کار باشند؟ مردم باید فکری به حال این اشخاص کنند.

عباسی با بیان اینکه اگر مردم این دوره فریب این افراد، را با محوریت اقتصادی و دلار ۵ هزار تومانی بخورند دیگر تقصیر خودشان است گفت: باید فردی بیاید که به نظریه مقاومت اعتقاد داشته باشد.

وی اظهار کرد: وقتی آقای فخری‌زاده ترور می‌شود به جای اینکه به درستی معرفی شود دستورالعمل می‌آید که فخری‌زاده هسته‌ای نبوده است! اعلام کردند که یک مدیر اجرایی در وزارت دفاع بوده و نگفتند که معاون وزیر دفاع بوده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فخری‌زاده ۲۲ سال مسئولیت را بر عهده داشت افزود: دولت نمی‌خواهد مسأله هسته‌ای را در جامعه باز کند، من محکم ایستادم که ایشان هسته‌ای بودند و صدا و سیما حاضر شد که من حرف بزنم.

وی تصریح کرد: نمی‌خواستند بگویند که فخری‌زاده دکترا دارد در حالی که رساله دکترای ایشان با من بود؛ معمولا رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح کردند و وقتی من گفتم اعلام کردند که برای خودش تبلیغ می‌کند.

عباسی با اشاره به اینکه آقای فخری‌زاده پشتیبان انرژی اتمی بود و تجهیزات لازم را با تیم خود تهیه کرد ادامه داد: آقای کمالوندی، معاون انرژی اتمی در جایگاهی نیستند که بگویند چه کسی دانشمند هسته‌ای هست و دیگری نیست!

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم از قدرت دیپلماسی عمومی استفاده کنیم خاطرنشان کرد: وقتی وزارت خارجه این کار را نکردند ما موسسه‌ای برای این حوزه در انرژی هسته‌ای ایجاد کردیم که در سال ۱۳۹۲ آن را منحل کردند و به مدیرآن هم گفتند که کنار بروند وگرنه برای او دردسر ایجاد می‌کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت چه اصراری دارد که رژیم صهیونیستی را مسؤول انفجارها یا ترورها معرفی کند گفت: رژیم صهیونیستی پادو است چون در منطقه ما حضور دارد و دستور اصلی و اطلاعات را کسی دیگر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اینها چرا نمی‌خواهند از حضور انگلستان سخن به میان آورند؟ چرا رئیس جمهور درباره انگلستان صحبت نمی‌‎کند؟  افزود: داده‌های اولیه برای ترور بنده، شهید فخری‌زاده، شهریاری، احمدی روشن، علی‌محمدی و رضایی‌‌نژاد توسط دستگاه امنیتی انگلستان جمع آوری شده است اما چطور نقش انگلستان را نادیده می‌گیریم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از منافقین به خوبی استفاده می‌کند تصریح کرد: مملکت بزرگ است و مقاوم است، رژیم صهیونیستی عددی نیست و در اصل امریکا و انگلیس نقش اساسی را دارند، اما دولت چون می‌خواهد با آنها مذاکره کند، نامی از این دو کشور به میان نمی‌آورد.

وی با اشاره به اینکه عوامل MI6 عملا خود را معرفی می‌کردند ادامه داد: هر فردی که خارج می‌رفت، از او درباره افراد خاص می‌پرسیدند.

عباسی با بیان اینکه طرف غربی اقداماتی را انجام می‌دهند که جناح مذاکره‌کنندگان را تقویت کنند خاطرنشان کرد: در زمان انتخابات برخی از اقدامات برای ایجاد ناامنی صورت می‌گیرد تا مذاکرات را به امنیت گره بزنند.

وی با بیان اینکه دستگاه اجرایی کشور اراده‌ای برای مقابله با رژیم صهیونیستی، انگلیس و امریکا را ندارند اظهار کرد: جریان دولت به دنبال فریب دادند مردم هستند تا مردم دوباره مانند سال ۱۳۹۲ به طیف آنها رأی دهند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در سال ۱۳۸۲ که دکتر روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و همین تیم فعلی همان زمان نیز در حال انجام مذاکره بودند و با سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان دو سال صحبت شد.

وی افزود: در مدت دو سالی که این مذاکرات به طول انجامید، تعلیق‌هایی توسط طرف ایرانی صورت گرفت که اسم آن را «تعلیق داوطلبانه» برای مصرف داخلی نهادند اما داوطلبانه نبود و تنها نامش را گذاشتند که متفکران و مردم عادی متوجه نشوند که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

عباسی تصریح کرد: در این مذاکرات قرار شد دستگاه‌هایی در ایران نصب شود که اطلاعات کشور را به صورت برخط بدون اطلاع مجلس و مصوبه آن به وین ارسال شود یعنی به نوعی پروتکل الحاقی در حال انجام بود اما فردی از آن اطلاع نداشت.

وی با بیان اینکه اکثر فعالیت هسته‌ای در این دو سال متوقف شده بود و ما عقب‌نشینی می‌کردیم تصریح کرد: پس از مذاکرات در پاریس بروکسل، تهران انجام می‌شد این سه کشور اروپایی پیش‌نویس قطعنامه شدیدی را به شورای حکام آژانس می‌برند برخی از کشورها آن را کمرنگ اما تصویب می‌کردند به طوری که در این دو  سال هفت قطعنامه شورای حکام علیه ایران صادر شد مبنی بر اینکه ما فعالیت نادرستی داریم و باید پاسخگوی برخی از مسائل باشیم!.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با انتخاب دولت نهم مقام معظم رهبری در یزد فرمودند که همان دولتی که تعلیق‌ها را پذیرفته باید برود تعلیق‌ها را بردارد ادامه داد: این تعلیق‌ها دیکته سه کشور طرف مذاکره بود، با روی کار آمدن دولت نهم تعلیق‌ها برداشته شد و بلافاصله کشورهای خارجی پرونده را به شورای حکام بردند بدون اینکه دولت نهم هیچ اطلاعی از موضوع پرونده هسته‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه آژانس در سال ۲۰۱۱ نوشته و یا مکتوب کرده مشخص می‌کند و می‌گوید با مسأله ایران قبل از سال ۲۰۰۳ مشکل داشته که مربوط به دوره ریاست جمهوری خاتمی، هاشمی و موسوی است.

برخی وقیحانه مذاکراتی که با اقتدار پیش می‌رفت را تخریب کردند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما متأسفانه یک جریان سیاسی در کشور ما همه مشکلات را گردن دولت نهم و دهم انداخته است به طوری که مقصر مناقشات با آژانس و دیگر کشورها، دولت نهم عنوان شده و استفاده نهایی را از موضوع کردند.

وی اظهار کرد: این موضوع استراتژیک را به ملعبه و تسویه حساب سیاسی تبدیل کردند، چون دولت را از دست داده بودند، با موضوع هسته‌ای دولت نهم و دهم را تحت فشار قرار دادند تا بگویند همه مشکلات تقصیر آن است اما همه مشکلات به همین آقایان برمی‌گشت که تعلیق را پذیرفتند و کاری کردندپرونده ما به شورای امنیت برود و به صدور قطعنامه‌ها و تحریم کشور به مدت ۶ سال منجر شود.

عباسی با بیان اینکه در این مدت کشور پیشرفت‌های بسیاری کرد اما قطعنامه‌ها و تحریم‌ها باعث شد فشار اقتصادی بر ما وارد شود گفت: جریان مقابل با رسانه‌هایی که در دست داشتند طوری القا کردند که تیم مذاکره‌کننده در جریان گفت‌و‌گوها موعظه می‌کند و به این ترتیب وقیحانه مذاکراتی که با اقتدار پیش می‌رفت را تخریب کردند.

وی تصریح کرد: ما در آستانه این بودیم به صورت گام به گام برخی از مباحث طرف مقابل را بپذیریم تا نشان داده شود ماهیت فعالیت ما جنگ‌طلبانه نیست، ما به شکلی رفتار کردیم که یکی از زنجیره‌های ۲۰ درصد غنی‌سازی را خاموش کنیم و آنها تحریم بانک مرکزی را لغو کنند، البته به معنای آن نبود که آنها پذیرفته بودند بلکه مراد از این سخن این است که ما سقف مذاکرات را به اینجا رساندیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدا طرف غربی اعلام می‌کرد هسته‌ای را برای چه می‌خواهید و نیازی به آن ندارید ادامه داد: وقتی مقاومت ما را دیدند گفتند راکتور داشته باشید سوخت را کار کردیم و بعد گفتند غنی‌سازی برای چه می‌خواهید؟.

وی گفت: البته ما ادامه دادیم، بعد مجبور شدند بگویند غنی‌سازی ۲۰ درصد را برای چه چیزی نیازی دارید؟ ما در پاسخ عنوان کردیم غرب سوخت راکتور تهران را نمی‌دهند، تنها آمریکا و آرژانتین این سوخت را داشتند که تحت تأثیر امریکا، آرژانتین نیز این سوخت را به ما نداد.

عباسی با بیان اینکه وقتی به غنی‌سازی ۲۰ درصد رسیدیم، غربی‌ها درباره ۲۰ درصد مذاکره کردند و نه بنیاد مسأله هسته‌ای افزود: اگر به سمت ۵۶ یا ۶۰ درصد می‌رفتیم اقتدار دولت را نشان می‌دادیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال سلاح اتمی نبودیم و نیستیم هرچند ساخت سلاح هسته‌ای راحت‌تر است اظهار کرد: ما در حال ساخت راکتور هستیم و این یعنی کشور می‌تواند بر سیستم انرژی اعلام مدیریت و کنترل کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ساخت سلاح نیست افزود: غربی‌ها می‌گویند زمان گریز ایران را زیاد می‌کنیم که سوال مطرح می‌شود گریز به سمت کجا؟ ما به هیچ عنوان دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و هر زمانی هم که بدهند غلط است، با انفجار در نطنز یا نقاط دیگر می‌خواهند وقفه ایجاد کنند به این بهانه که زمان گریز ایران را زیاد کرده‌اند!

وی با بیان اینکه اصل موضوع مورد ادعای طرف مقابل غلط است و یک تبلیغ علیه ماست تصریح کرد: متأسفانه تیم مذاکره‌کننده در سال ۱۳۹۴ برجام را امضا کردند، آژانس پیشتر در سال ۲۰۱۵ گزارشی منتشر کرد و گفت برنامه هسته‌ای ایران در حد امکان‌سنجی و مطالعه علمی به سمت بمب رفته و آژانس ایران را مجرم اعلام کرد.

عباسی با بیان اینکه این اظهار نظر مبنای قطعنامه ۲۲۳۱ و بیانیه ۱+۵ و زیربنای برجام قرار گرفت اضافه کرد: برجام مجازات مجرم است و امتیازی برای ما در برندارد و محدودیت آن زیاد است.

وی ادامه داد: در برجام استفاده از ماشین‌های آی آر یک و آی آر ۲ بعد از دوره هشت ساله ممنوع است و ما را به آی آر ۶ و آی آر ۸ حواله دادند یعنی چیزی که داشتیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حالا آیا کشورهای آمریکایی و اروپایی دلشان به حال ما سوخته که با ماشین‌های با راندمان پایین کار نکنیم؟ خیر، این ماشین‌ها بومی است و می‌توان با آنها به غنی‌سازی رسید و سو ماشین‌های نوع دوم چهار تا پنج برابر آی آر یک است.

وی با اشاره به اینکه انفجار مسأله جدیدی نیست و سال‌های قبل هم داشتیم اظهار کرد: انفجارها معمولا به سمت قطع برق ماشین‌های سانتریفیوژ می‌رود زیرا کنترل آن از دست اپراتور خارج است و اگر برق قطع شود می‌خواهد از دور بیفتد، به روی فرکانس‌های طبیعی می‌رود و نوسان پردامنه ایجاد می‌کند.

هر زمان رهبری سخنی می‌گویند که با دیدگاه‌ آقایان متفاوت است بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند

عباسی با بیان اینکه برخی مشکلات به نفوذ در داخل نیز بازمی‌گردد افزود: ما سخت‌گیری‌های خود را بر روی نیروهای خودمان انجام می‌دهیم اما ممکن است از  یک یا دو نیرو غفلت کنیم و دشمن هم بر روی نیروها کار می‌کند و می‌تواند به اشکال مختلف جذب خود کند.

وی تصریح کرد: مسأله دیگر که به ما آسیب می‌زند، آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و اتفاقاتی چون سال ۹۶ و ۹۸ به همراه نارسائی‌های اجتماعی است که به نبود انسجام مدیریت در کشور باز می‌گردد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر زمان که مقام معظم رهبری سخنی می‌گویند که با دیدگاه‌های این آقایان متفاوت هستند بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند، خودشان را صاحب ایدئولوژی می‌دانند و به جای پرداختن به امور اجرایی کشور به ایدئولوژی‌‌سازی رو می‌آورند، اسلامی رحمانی را مطرح می‌کنند و به جای رسیدگی به وظایف خود دنبال ساخت یک اسلام جدید هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما یک اسلام ناب محمدی داریم که حضرت آقا فرمودند، حالا اسلام رحمانی همان حقوق بشر آمریکایی و مسیحیت تحریف شده نیست که زیربنای این حقوق بشر شده است؟

عباسی گفت: نسبت به غرب شناخت متفاوت و متضاد وجود دارد که خود را در سیاست خارجی و اداره کشور نشان می‌دهد به طوری که «شیطان بزرگ» دیگر معنایی برای این افراد ندارد و می‌خواهند به هر قیمت شده با آمریکا توافق کنند.

وی با اشاره به اینکه اعلام کردند که توافق بد بهتر از توافق نکردن است اظهار کرد: اینها کلماتی است که از دهان طرفداران این جریان بیرون می‌آید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل ما در کشور عدم انسجام مدیریت حتی در مسائل راهبردی است افزود: ما در منطقه حرکت یکسانی نداریم به عنوان مثال نیروها در حال نبرد با داعش هستند اما از طرف دیگر افرادی در داخل آشوب به پا می‌کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که ادعا می‌کنند موضوع فلسطین و لبنان به ما چه مربوط، وقتی که جنگ می‌شود آیا به دفاع از وطن می‌پردازند؟ ادامه داد: آمریکا و دیگران به منطقه ما می‌آیند و اعلام می‌کنند منافعشان به خطر می‌افتد حالا سوال این است که آیا ما که در این منطقه زندگی می‌کنیم در آن منافع نداریم؟

عباسی با اشاره به اینکه مشکل دشمن با ما هسته‌ای نیست گفت: در اصل آنها برای برنامه موشکی و نفوذ ما در منطقه طرح‌ریزی کردند و موضوعات بر سر مسائل فکری و دیدگاه فلسفی است و نباید خود را فریب دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما با افرادی است که مسئولیت برعهده گرفتند اما نمی‌خواهند بر اساس اهداف نظام و فرمایشات رهبری حرکت کنند گفت: این جریان فکری از دستگاه اجرایی در انتخابات ۱۴۰۰ کنار رود بسیاری از مشکلات از جمله مسائل اقتصادی برطرف می‌شود.

مدیران اجرایی باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشند که اجرا کنند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران اجرایی باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشند که اجرا کنند اظهار کرد: متأسفانه چون این اعتقاد وجود ندارد، اقتصاد مقاومتی در حد حرف، سربرگ بالای نامه و یا دیوارنویسی باقی می‌ماند و در سخنرانی‌ها خلاصه می‌شود، چه کسی می‌خواهد آن را اجرا کند مشخص نیست! چون دستگاه اجرایی برای آن برنامه‌ای ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انفجارها در قبال فرار نخبگان ما مهم نیست حتی اگر فرض کنیم هزار یا 2 هزارتا سانتریفیوژ را هم از بین برده باشند افزود: ما نباید جوانان کشور و سرمایه‌های فکری را به رایگان در اختیار کشورهای غربی دهیم.

عباسی با اشاره به اینکه پروژه‌های استراتژیک برای نگهداری متفکران کشور است تصریح کرد: ما باید این افراد را ارضای علمی کنیم و در کشور نگاه داریم در غیر این صورت به خارج از کشور می‌روند.

وی با بیان اینکه ما در انتخابات پیش رو باید انتظار دوقطبی‌های مختلفی را داشته باشیم که مطرح شود خاطرنشان کرد: به عنوان مثال دوقطبی معیشت ـ مذاکره حتما رخ می‌دهد و با دوقطبی‌هایی که در حوزه اجتماعی وجود دارد، به تناسب روز و استفاده‌ای که از رسانه‌های خارجی دارند، موضوع می‌تراشند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید آمادگی داشته باشیم انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به فشار بسیار زیادی که بر مردم آمده از این دوقطبی‌ها به خود بسیار ببیند گفت: در چند ماه اخیر رشد قیمت مواد غذایی خیره‌کننده بود، در قیمت دلار به مرگ گرفتند که به تب راضی شد به طوری که تا ۳۰ هزار تومان رفت و الان که به ۲۵ هزار تومان رسیده باید خوشحال شویم!

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ از دلار ۵ هزار تومان مردم را ترساندند و اثر هم داشت اظهار کرد: یکی دیگر از وقایع این بود که جناحی که مومن‌تر است اگر رأی بیاورد در خیابان دیوار می‌کشند! شخصی را دیدم که گفت اگر غیر روحانی انتخاب می‌شد در خیابان‌ها دیوار می‌کشند، یکبار گفتم می‌دانید قیمت دیوار و جنس آن به چه شکل است و در چهارراه‌ها چه اتفاقی می‌افتد که فرد مخاطب گفت چرا این موارد را زودتر نگفتید؟

عباسی با اشاره به اینکه باید پرسید ببینیم واژه‌هایی چون لوله، گازانبر، ۳۸ سال اعدام که مورد استفاده قرار گرفت چه کسی به طیف برنده یاد داده است افزود: هر کدام از این واژه‌ها چند میلیارد خرج دارد که ببینیم چه چیزی بگوییم که آقای رئیسی یا قالیباف تخریب شود.

وی تصریح کرد: جناحی که می‌خواهد کشور را نجات دهد، مرکز تصمیم‌گیری را داخل کشور نگاه دارد باید مراقب این نوع حرکات باشد چون این طیف از رسانه خود بهره می‌گیرند و از واژه‌هایی استفاده می‌کنند که تأثیر خود را می‌گذارد.

وی درباره اتفاقات سال ۱۳۸۸ نیز اظهار کرد: «رأی من کو» که درست شد یک جمله است اما جامعه را به التهاب کشید، بنابراین جامعه این پذیرش را دارد که اگر موجی با فرکانس مناسب وارد کشور ‌شده و با داخل همخوانی یابد، پدیده تشدید رخ می‌دهد.

عباسی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی، تبعیض‌ها، مواردی که در حوزه عدالت، قانونگذاری داریم، باعث می‌شود که این جمله‌سازی‌ها رخ دهد، باید به آن توجه کنیم که طرف مقابله از آن سوء استفاده نکند.

وی با بیان اینکه اگر دولت می‌خواست از مذاکرات ناامید شود ظرف ۱۸ سال گذشته می‌شد تصریح کرد: از سال ۸۴ تا ۹۲ مرکز تحقیقات استراتژیک کشور را با پول‌هایی که برای آن هزینه شده بود در اختیار داشتند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی تفکر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بود و رئیس تحقیقات استراتژیک آقای روحانی بود، افرادی که در دولت هستند هم در آنجا گرد هم بودند، باید گفت که دستاورد هشت ساله آنها برای کشور چه بوده است؟ یعنی کلی از نظام پول گرفتند و امروز تخریب کردند و تا لحظه آخر هم مسیر خود را طی کردند و هرگز حاضر به تغییر و اصلاح آن نشدند.

وی با اشاره به اینکه نطنز به شکلی طراحی شده که در مقابل حملات هوایی مقاوم باشد گفت: برخی از افراد نخبه در آن زمان دعوت می‌شدند و آنچه در دانشگاه‌ها می‌آموختند را در اینجا مشق می‌کردند.

در سال‌های قبل شدت انفجارها افزایش یافته است

عباسی با بیان اینکه خارجی‌ها هم خرابکاری می‌کنند و سپس تجهیزات را به چند برابر قیمت به خود ما در بازار سیاه می‌فروشند اظهار کرد: مأمور امنیتی و مأموران خرید باید دقت بیشتری در حوزه‌های چک و خنثی به خرج می‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های قبل شدت انفجارها افزایش یافته است افزود: یک جاهایی تجربه نداریم و باید تجربه کسب کنیم، باید بررسی شود که مدیر دستگاه چقدر به کار تسلط دارد و چه میزان به دنبال کارهای متفرقه است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت ارشد انرژی هسته‌ای ما کار را به دیگرانی که دقت و صلاحیت لازم نداشتند، سپرده است تصریح کرد: او علاقه عجیبی هم به این افراد نالایق دارد و من نخستین بار است که این موارد را ذکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه پس از اتفاقات اخیر باید بدانیم که استعفا هم وجود دارد ادامه داد: بهتر است فقط علم و دانش غربی‌ها را دیکته نکنیم، عذرخواهی هم وجود دارد و می‌توانند استعفا کنند، حتی استیضاح هم هست.

عباسی با بیان اینکه سوال اینجاست که چرا وزیر و رئیس جمهور استیضاح نمی‌شوند خاطرنشان کرد: این موارد هم باید در کشور مطرح شود اما بنا به دلایلی مصلحت نمی‌دانند که این اتفاق رخ دهد ما هم تابع هستیم.

وی گفت: باید طرف خاطی را استیضاح کنند، مجبور به استعفا کنند اما حجم هجوم زیاد است و ما باید انسجام داشته باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما یک راهبرد مشخص که همه در کشور قبول داشته باشند نداریم اظهار کرد: در بحث انرژی می‌خواهیم برق هسته‌ای داشتیم به شکلی که وزارت نیرو یک تحقیق را انجام داده و بر اساس آن در سال ۱۴۱۰ باید ۱۲۳ هزار مگابایت برق نصب شده داشته باشید و بر مبانی آن هشت درصدش باید هسته‌ای باشد و مهم نیز که ما گاز، نفت و بنزین داریم.

وی با بیان اینکه گزارش دیگری که وجود دارد از ۱۳ هزار مگاوات برق هسته‌ای سخن به میان می‌آورد افزود: قبل از این تاریخ مجلس شورای اسلامی ۲۰ هزارمگاوات برق هسته‌ای را تصویب کرده و ما اسناد بالادستی در این زمینه داریم، برخی مصوبه مجلس را سیاسی می‌دانند.

عباسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مسائل سیاسی نگاه نمی‌کنند و نیاز واقعی کشور را در نظر می‌گیرند بنابراین ایشان ۲۰ هزار مگاوات را به طور کاملا جدی مطرح می‌کنند ادامه داد: اما وقتی به بررسی بودجه سال‌های مختلف می‌پردازیم روند آن را با نظر مقام معظم رهبری متفاوت است.

وی با تأکید بر اینکه نظر مقام معظم رهبری کاملا کارشناسی است که بر اساس نظرات متخصصان مختلف ایشان جمع بندی کردند گفت: وقتی بودجه سال ۹۰ را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که مجلس هیچ بودجه‌ای برای راکتورهای جدید ندیده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۰ برای هر راکتور جدید ۷ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است اظهار کرد: با ۷ میلیارد تومان در تهران می‌توانستیم چند آپارتمان بخریم چراکه یک راکتور یک هزار مگاواتی حدود ۵ میلیارد دلار برای مدت زمان ۵ تا ۸ سال ساخت آن طول می‌کشد.

وی با تأکید بر اینکه یک راهبرد مشخص در حوزه انرژی نداریم افزود: در حوزه کاربرد پرتوها در زندگی مردم دارای گردش مالی بیشتری نسبت به برق هسته‌ای است.

عباسی با بیان اینکه در حوزه آموزش حوزه انسانی هم دقیق نمی‌توانیم چه کار باید انجام دهیم تصریح کرد: در دانشگاهی که قدرت ندارد، ۹۰ فوق لیسانس فیزیک هسته‌ای خروجی می‌دهد که همه پس از فارغ‌التحصیلی کار می‌خواهند در حالی که این میزان کار برای فارغ‌التحصیلان نداریم.

غنی‌سازی ۶۰ درصد به چینش ماشین‌ها و میزان جرم تولیدی بستگی دارد

وی با بیان اینکه نظام آموزشی با کار موجود تطبیق ندارد ادامه داد: ما در صنعت نفت، گاز، هسته‌ای، فولاد و... تکنسین نیاز داریم اما مهندس فوق لیسانس در آنجا قرار می‌دهیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید راهبرد خود را تصحیح کنیم خاطرنشان کرد: از روی گزارش آژانس می‌توان بگوییم چند ماشین را از دست دادیم و به صورت دقیق محاسبه می‌کند که چند ماشین بر اثر انفجارها از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به غنی‌سازی ۶۰ درصد به چینش ماشین‌ها و میزان جرمی که بخواهیم تولید کنیم بستگی دارد گفت: ماشین‌های جدید دارای قدرت جداسازی بیشتری هستند.

عباسی با بیان اینکه سانتریفیوژ را با معیشت مردم گره زدند اظهار کرد: اینها معتقدند باید این امکانات را واگذار کنیم و در واقع فریب غرب را خوردند.

وی با اشاره به اینکه مسائل را به مردم نمی‌گویند افزود: در حوزه اقتصاد خبر رفع مشکلات ظرف ۱۰۰ روز را دادند، آیا محقق کردند؟ یا پاسپور ایرانی را ارزشمند کردند؟ همان طور که با پرروریی گفتند اگر رئیسی بیاید دلار ۵ هزار تومان می‌شود امروز با پرروئی از دلار ۲۵ هزار تومانی سخن می‌گویند! آیا هواپیما خریداری کردند؟

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر رئیس جمهوری در دنیا با این افت ارزش پول مواجه می‌شد باید از این پست خداحافظی می‌کرد نه اینکه بماند و فرافکنی کند و بگوید اختیار ندارد خاطرنشان کرد: آنها اصلا نمی‌خواهند در برابر غرب اختیار داشته باشند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول