اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ظرفیت بیمارستان مسجد سلیمان تکمیل شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت: حدود ۸۰ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان بستری است و تمام تخت های آی سی یو این بیمارستان نیز تکمیل هستند که این آمار از آغازشیوع کرونا در مسجدسلیمان بی سابقه بوده است.

ظرفیت بیمارستان مسجد سلیمان تکمیل شد

دکتر شایسته شمی پور مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در مسجدسلیمان، اظهار کرد: از شهروندان مسجدسلیمانی خواست در این برهه حساس و تاریخی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خود و دیگر شهروندان کمک کنند.

شمی پور ضمن اعلام وضعیت فوق بحرانی در مسجدسلیمان گفت: وضعیت فراگیری ویروس کرونا در مسجدسلیمان بی سابقه است به نوعی که برای اولین بار ۶ بخش ( ۵ ایزوله تنفسی و یک بخش icu) در بیمارستان ۲۲ بهمن فعال شده است.

وی ادامه داد:طی هماهنگی که با مرکز فوریت های پزشکی استان انجام گردیده بخشی از این بیماران تا ساعتی دیگر توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان های اهواز اعزام خواهند شد.

مدیر بهداشت ودرمان مسدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طبق نمودار اخیری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی طراحی شده ۵۱ درصد از کل آمار متلایان به کووید ۱۹ صرفا از طریق دورهمی‌ها اتفاق افتاده است.

شمی پور گفت: در کنار رسیدگی به حجم بالای بیماران کووید ۱۹ تعداد نسبتا قابل توجهی از جمله بیماران تصادفی، چاقو  خورده، قلبی و مغزی و بخش های مختلف جراحی  وغیره از شهروندان مسجدسلیمانی و شهرهای مجاور در حال دریافت خدمات درمانی بوده و بخش های مختلف بیمارستان فعال می‌باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هیچ گونه کمبود اکسیژن در بیمارستان وجود ندارد و دو دستگاه مرکزی اکسیژن ساز و تعدادی زیادی مخزن سیار با خروجی ۱۸۰۰ لیتر در دقیقه مازاد بر نیاز بیمارستان در مدار جریان دارد؛ به گونه ای که نیاز بیمارستان های شهرهای مجاور را در صورت درخواست و کمبود اکسیژن برطرف می‌نماییم.

شمی پور اظهار داشت: پرسنل مجموعه و کادر درمان با تمام قوا در حال ارایه خدمات به بیماران هستند و متاسفانه به دلیل مبتلا شدن تعدادی از آن‌ها و استفاده از مرخصی درمان، فشار مضاعفی بر دیگر پرسنل وارد شده و دیگر توان ندارند.

مدیر بهداشت و درمان مسجدسلیمان با بیان این که وزیر بهداشت در آخرین مصاحبه خود گفته است هفته های آینده وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد، گفت: شهروندان بهداشت فردی و اجتماعی مانند ماسک زدن، شستن مرتب دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در دورهمی ها، عدم حضور در مراسمات عزا و عروسی، اجتناب از حضور در اماکن شلوغ و تجمعات همچون قبرستان ها وغیره را رعایت کنند تا از این وضعیت عبور کنیم .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول