اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزنه‌برداران لنجانی با کمترین امکانات به مصاف رقبای آسیایی می‌روند

در بین افراد اعزامی برای این دوره از مسابقات وزنه‌برداری آسیایی در تاشکند ازبکستان، اسامی نام آشنایی چون سهراب مرادی، رسول معتمدی و یکتا جمالی از استان اصفهان دیده می‌شود که هر سه نفر از این ورزشکاران اهل شهرستان لنجان هستند.

وزنه‌برداران لنجانی با کمترین امکانات به مصاف رقبای آسیایی می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و  کسب سهمیه المپیک توکیو قرار است از چند روز دیگر کار خودش را در تاشکند ازبکستان آغاز کند.

در بین افراد اعزامی برای این دوره از مسابقات آسیایی تاشکند ازبکستان، اسامی نام آشنایی چون سهراب مرادی، رسول معتمدی و یکتا جمالی از استان اصفهان دیده می‌شود که هر سه نفر از این ورزشکاران به شهرستان لنجان تعلق دارند.

محمدرضا ضیائی در گفت‌وگو خبرنگار فارس در لنجان، با اشاره به راه یابی وزنه‌برداران لنجان به مسابقات تاشکند ازبکستان اظهار کرد: یکتا جمالی تنها بانوی راه یافته به این دوره از مسابقات از استان اصفهان است که چندی پیش و در جریان مسابقات کشوری سال ۹۸ که به میزبانی استان اصفهان برگزار شده بود موفق شد مدال‌های خوش رنگی را برای اصفهان به ارمغان بیاورد.

رئیس هیات وزنه‌برداری لنجان با بیان اینکه جمالی موفق شد اعتماد مربیان تیم ملی وزنه‌برداری بانوان را به خود جلب کند، خاطرنشان کرد: این ورزشکار آینده دار کشورمان در جریان اردوی چند هفته تیم ملی توانست رکوردهای خوبی از خود به جای بگذارد و در روزهای آینده عازم تاشکند ازبکستان خواهد شد.

وی با اشاره به حضور سهراب مرادی از دیگر وزنه‌برداران به نام کشورمان در مسابقات تاشکند ازبکستان، یادآور شد: سهراب برای کسب سهمیه المپیک توکیو به میدان خواهد رفت و امیدواریم شاهد کسب مدال‌های خوش رنگی توسط این ورزشکار با اخلاق کشورمان باشیم.

ضیائی افزود: رسول معتمدی هم که در سال ۹۷ موفق شده بود رکورد حرکت یک ضرب جهان را در وزن خود بشکند و مقام سوم را به خود اختصاص دهد، توانست در سال‌های متمادی مدال‌های خوش رنگ دیگری را هم برای میهن عزیزمان کسب کند که این ورزشکار لنجانی هم عازم تاشکند ازبکستان خواهد بود.

با این اوصاف اعزام ورزشکاران، به نظر می‌رسد شهرستان لنجان، به ویژه شهر سده لنجان به مهد وزنه‌برداری ایران تبدیل شده است، شهری که سال‌های متمادی وزنه‌برداران سرشناسی را به خود دیده است.

زمانی گفته می‌شد که شهرستان لنجان، بار وزنه‌برداری اصفهان را به یدک می‌کشد که براساس نتایج و آمارهای موجود چنین مبحثی دور از واقعیت نیست، اما این شهرستان مهد وزنه‌برداری از کمترین امکانات موجود در رشته وزنه‌برداری برخوردار است تا جایی که به علت محدودیت سالن وزنه‌برداری، بانوان و آقایان در دو شیفت مختلف آن هم در یک سالن یعنی سالن وزنه‌برداری مرحوم استکی به تمرین می‌پردازند.

پس از کسب مدال طلای المپیک برای اولین بار در استان اصفهان و آن هم توسط سهراب مرادی، قرار بر این شد که یک سالن وزنه‌برداری مجهز به افتخار این ورزشکار ارزنده کشورمان ساخته شود، البته کلنگ این کار بر زمین زده شد، اما امروز و بعد از گذشت بیش از ۵ سال حتی اثر آن کلنگ نیز برجای نمانده است. با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان لنجان در رشته وزنه‌برداری انتظار می‌رود تا مسؤولان وزنه‌برداری استان بیش از پیش بر تجهیز و توسعه زیرساخت‌های مربوط به این رشته ورزشی مبادرت ورزند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول