اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازگشت امید به بازار در روزهای پایانی هفته قبل/ ثبت پررونق‌ترین روز معاملاتی فولاد از ابتدای سال

سومین هفته کاری سال ۱۴۰۰ با رونق نسبی معاملات بازار سرمایه در سه روز پایانی هفته علی‌رغم ثبت بازده منفی هفتگی شاخص کل به پایان رسید، فولاد برخلاف شاخص کل هفته را با بازده مثبت به پایان رساند و بیشترین ارزش معاملات این نماد از ابتدای سال روز سه‌شنبه به ثبت رسید.

بازگشت امید به بازار در روزهای پایانی هفته قبل/ ثبت پررونق‌ترین روز معاملاتی فولاد از ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز دوشنبه ۲۳ فروردین بورس به‌مانند دو روز ابتدایی هفته با عرضه پرقدرت و صف‌های فروش در اغلب نمادها کار خود را آغاز کرد.

از اواسط این روزبه تدریج با نزدیک شدن قیمت در برخی نمادها به سطوح حمایتی و انتشار خبر تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان از سوی هلدینگ‌ها به بازار، خریدها افزایش یافت و صف فروش در برخی نمادها جمع شد و حتی در برخی دیگر مانند شستا و فولاد قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله در محدوده مثبت به کار خود پایان داد.

با این‌وجود شاخص کل نتوانست سبزرنگ شود و با کاهش ۴ هزار واحدی در ارتفاع ۱.۲۲۶ میلیونی واحدی به کار خود پایان داد.

سه‌شنبه ۲۴ فروردین در ادامه جو مثبت پایان روز قبل تقاضا در اغلب نمادها افزایش داشت و از حجم عرضه‌ها کاسته شد بود به‌طوری‌که در نمادهای شاخص‌سازی مانند فولاد و شستا صف خرید تشکیل شد و روز را در سقف قیمتی به پایان رساندند.

شاخص کل هم تحت تأثیر رشد بزرگان سبزپوش شد و رشد روزانه ۱۸ هزار واحدی را به ثبت رساند؛ در پایان روز سه‌شنبه شاخص کل ۱.۲۴۴ میلیون واحد به ثبت رسید.

چهارشنبه ۲۵ فروردین، بازار بازهم با روند مثبت کار خود را آغاز کرد و شستا به محدوده قیمت  هزار و ۲۰۰ و فولاد به مرز  هزار و ۳۰۰ تومان رسیدند ولی از اواسط روز عرضه‌ها بیشتر شد و به دلیل فضای محتاطانه ناشی از روند نزولی از ابتدای سال، قدرت فروشندگان از خریداران بیشتر شد.

در نتیجه در انتهای روز مجدد شاخص کل و نمادهای شاخص ساز اکثر در محدوده منفی و بعضاً در صف فروش به کار خود پایان دادند. شاخص کل بورس هم تقریباً هزار واحد نسبت به‌روز قبل و نسبت به‌ روز پایانی هفته قبل ۶ هزار واحد کاهش یافت و در شاخص۱.۲۴۳ میلیون واحد به کار خود پایان داد.

سبز پوشی فولاد با شکستن رکورد ارزش معاملات از ابتدای سال

رشد تقاضا در روزهای پایانی این هفته هرچند امید به تغییر روند را در بین فعالان بازار به وجود آورد ولی سرخ‌پوش شدن مجدد شاخص در انتهای روز نشان داد که همچنان فضای ترس و احتیاط بر بازار حاکم است و علی‌رغم ثبت گزارش‌های ماهانه مناسب اسفندماه در بیشتر نمادها همچنان تحت تأثیر نا اطمینانی از فضای سیاسی کشور و هراس از وقوع تحولات پیش‌بینی‌نشده سرمایه‌های بزرگ به بورس برنگشته‌اند و سهام‌داران خرد هم که اکثراً دچار زیان شده‌اند نمی‌توانند خریدهای سنگین انجام دهند.

حمایت های مقطعی مانند تزریق پول و انتشار اوراق هم‌نشان داده که تأثیر کوتاه‌مدت در حد یکی دو روز می‌تواند داشته باشد و نیاز است که اگر بنا به حمایت است اولاً مستمر باشد ثانیاً ملموس باشد به‌گونه‌ای که سهام‌داران خرد را به ادامه حضور در بازار دلگرم کند و حتی آن‌هایی را که سرمایه خود را از بازار خارج کرده‌اند به بازار برگرداند.

در بین نمادهای استان، فولاد برخلاف دوهفته ابتدایی سال بازدهی مثبت را به ثبت رساند و هرچند قیمت آن در انتهای روز چهارشنبه کاهش یافت ولی قیمت پایانی این سهم روز چهارشنبه هزار و ۲۹۵ تومان به ثبت رسید که نسبت به قیمت پایانی در چهارشنبه هفته قبل ۲۳ تومان بیشتر بود و رشد تقریباً دو درصدی را داشت.

فولاد روز سه‌شنبه که در صف خرید قرار داشت رکورد ارزش معاملات از ابتدای سال را شکست و ارزش معاملات آن به ۲۴۴ میلیارد تومان رسید، رشد هرچند اندک هفتگی و ثبت رکورد ارزش معاملات در روزهای پایانی این هفته هرچند امیدوارکننده بود ولی باید دید این سهم هفته آینده از محدوده  هزار و ۳۰۰ تومان عبور می گند یا دوباره به مسیر نزولی خود باز می‌گردد.

فجر و شپنا هم که روز سه‌شنبه سبزپوش شده بودند نتوانستند چهارشنبه این روند را ادامه دهند و با صف فروش به استقبال هفته بعد رفتند، بازده هفتگی فجر و شپنا بر اساس قیمت پایانی روز چهارشنبه به ترتیب منفی ۱.۵ و منفی ۲.۸ درصد به ثبت رسید.

سیمان سپاهان با نماد سصفها که قیمت آن رشد چشمگیری را از پاییز تا بهمن سال قبل به ثبت رسانده بود روز پنجشنبه آگهی ثبت افزایش سرمایه خود را که در اسفند سال قبل به تصویب مجمع این شرکت رسیده بود را بروی سایت کدال قرار داد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول