اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شلیک مرگبار پلیس شیکاگو به نوجوان 13 ساله+فیلم

مقامات شیکاگو تصاویری را از دوربین لباس یک مامور پلیس هنگام تیراندازی و قتل یک نوجوان 13 ساله که دستانش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود، منتشر کردند.

شلیک مرگبار پلیس شیکاگو به نوجوان 13 ساله+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات شیکاگو روز پنجشنبه تصاویری را برای عموم از دوربین لباس یک مامور پلیس هنگام تیراندازی به سمت یک نوجوان ۱۳ ساله که دستانش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود، منتشر کردند.

به گزارش «رویترز»، ویدئوی نه دقیقه‌ای از این حادثه که حدود دو هفته قبل رخ داده، نشان می‌دهد «اریک استیلمن» ۳۴ ساله از خودروی پلیس پیاده می‌شود و «آدام تولیدو» ۱۳ ساله را در محله مکزیکی‌نشین در غرب شیکاگو در ایالت ایلینوی دنبال می‌کند.

در ویدئوی مذکور، این مامور پلیس با فریاد از پسر نوجوان می‌خواهد بایستد و دستانش را بالا ببرد، درست لحظه‌ای بعد از تبعیت وی از فرمان پلیس، مامور پلیس به او شلیک می‌کند و بعد از افتادن او روی زمین به سمتش می‌رود.

 

 

پلیش شیکاگو بعد از این حادثه مدعی شد پسر نوجوان اسلحه در دست داشته اما در تصاویر مشخص است که در لحظه تیراندازی دستان وی خالی است.

به گزارش رویترز، انتشار این ویدئو چند روز بعد از تیراندازی پلیس به یک جوان ۲۰ ساله در فاصله چند کیلومتری محل قتل «جورج فلوید» در مینه‌سوتا، احتمالاً به افزایش ناآرامی و بالا گرفتن تنش در خصوص مسئله نژادپرستی و خشونت پلیس منجر خواهد شد.

معترضان به خشونت پلیس بعد از انتشار ویدئو در مرکز شیکاگو تجمع و برخی مسیرهای رفت و آمد را مسدود کردند.

در حالی که انتشار این ویدئو شهر شیکاگو را در آستانه ناآرامی و اعتراضات قرار داده، مقامات این شهر و خانواده تولیدو از مردم خواستند آرامش خود را حفظ کنند. این تیراندازی همچنین درخواست‌ها برای اصلاحات پلیس در سومین شهر بزرگ آمریکا را بار دیگر مطرح کرده است. پلیس شیکاگو از سال ۲۰۱۴ وقتی که یک مامور پلیس یک نوجوان سیاه‌پوست را به ضرب گلوله کشت، تحت نظارت جدی بوده است.

پیشتر مقامات آمریکایی از استعفای مامور پلیس ضارب «دانته رایت» جوان ۲۰ ساله سیاه‌پوست آمریکایی و رئیس پلیس شهر «بروکلین سنتر» در ایالت مینه‌سوتا خبر دادند. طبق گزارش‌ها، این مامور پلیس همچنین برای محاکمه در دادگاه حاضر شده است. 

«کیم پاتر» مامور زن اداره پلیس این شهر روز یکشنبه این جوان را از ناحیه قفسه سینه هدف گلوله قرار داد که بر اثر جراحت ناشی از آن جان خود را از دست داد. 

این قتل اعتراضات متوالی را در مینه‌سوتا در پی داشته که به وضع مقررات منع آمد و شد منجر شده است. 

در همین حال، دادگاه دو مامور سابق پلیس آمریکا که به قتل «جورج فلوید» متهم هستند هم در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا در حال برگزاری است و وارد سومین هفته خود شده است.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید، شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول