اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویارویی جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا

وزارت دفاع روسیه با اشاره به نزدیک شدن یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور، گفت برای رهگیری این هواپیما، جنگنده «میگ-۳۱» اعزام کرده است.

رویارویی جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه افزایش تنش‌های سیاسی بین روسیه و آمریکا، هواپیماهای نظامی دو کشور نیز در آسمان به رویارویی با یکدیگر پرداختند.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که برای دور کردن یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا، مجبور به اعزام جنگنده شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است که یک فروند جنگنده «میگ-۳۱»، هواپیمای جاسوسی استراتژیک «آرسی-۱۳۵» متعلق به آمریکا را بر فراز اقیانوس آرام و نزدیک سواحل کامچاتکا رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه اما توضیح داد که هواپیمای جاسوسی آمریکا هنوز حریم هوایی این کشور را نقض نکرده بود.

روز گذشته بود که در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، منابع روسی از احضار سفیر آمریکا به وزارت امور خارجه روسیه خبر دادند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم‌های آمریکا و اقدام این کشور در اخراج ۱۰ دیپلمات روس پاسخ خواهد داد.

از سوی دیگر، سخنگوی کرملین با بیان اینکه در حال بررسی پیشنهاد واشنگتن برای دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در کشوری بی‌طرف هستند، گفت اما صحبت کردن درباره این دیدار فعلا زود است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول