اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌دار پس از 13 سال در ارومیه

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی از سازش در پرونده فرد محکوم به قصاص پس از 13 سال حبس در ارومیه خبر داد.

رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌دار پس از 13 سال در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی هادی صمدی از سازش در پرونده فرد محکوم به قصاص در ارومیه خبر داد و اظهار داشت: پرونده قتل عمد که در سال ۸۶ به وقوع پیوسته بود بعد از ۱۳ سال حبس، فرد محکوم به قصاص با تلاش اعضای شعبه ۱۹ ویژه زندان ارومیه و برگزاری چند جلسه صلحی و با بهرمندی از ظرفیت خیران، با اخذ رضایت از اولیای دم پرونده منجر به سازش شد.

وی با اشاره به رهایی فرد محکوم به قصاص از مجازات اعدام، افزود: این پرونده نخستین سازش در استان طی امسال است و حل و فصل اختلافات و دعاوی از مسیر مصالحه و صلح و سازش، رسالت ذاتی و وظیفه اصلی شوراهای حل اختلاف که اهمیت آن در پرونده‌هایی همچون پرونده‌های قتل عمد مضاعف بوده و سازش در آنها علاوه بر نجات جان انسانی نادم موجب تعالی فرهنگ صلح و سازش در بین مردم و جامعه شده و زمینه‌های توسعه حل اختلاف را فراهم می‌کند.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی بیان کرد: اگر فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه نهادینه شود، شاهد کاهش تعداد پرونده‌های قتل و سایر جرایم خواهیم بود.

صمدی با بیان عملکرد شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی در زمینه ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد طی سال گذشته، یادآور شد: در این مدت ۱۹ فقره پرونده قتل عمد توسط شوراهای حل اختلاف استان با اخذ رضایت از اولیای دم منجر به صلح و سازش و رهایی محکومان به قصاص از مجازات اعدام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول