اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بیمارستان یا درمانگاه بزرگ در شبانکاره!/ اینجا داروخانه شبانه‌روزی ندارد

بیمارستان ۱۲ تختخوابی شهر شبانکاره در حالی دهه فجر سال گذشته افتتاح شده که به گفته مردم منطقه بیشتر شبیه به یک درمانگاه بزرگ است و نه تنها تجهیزات خاصی وارد بیمارستان نشده که مردم هم مجبور هستند برای حداقلی‌ترین موارد به دیگر بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

بیمارستان یا درمانگاه بزرگ در شبانکاره!/ اینجا داروخانه شبانه‌روزی ندارد

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس در دشتستان، داوود بحرینی: بیمارستان محلی ۱۲ تختخوابی شهدای شهر شبانکاره توسط بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) و با نظارت وزارت بهداشت در زمینی به مساحت هزار و ۴۰ مترمربع و با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد ریال احداث و در بهمن ماه سال گذشته با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، استاندار بوشهر، فرماندار و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بخش شبانکاره بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ‌بر ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد و عشایر قابل‌توجهی در این منطقه ساکن هستند.

ممانعت افتتاح بیمارستان از سوی مردم

داستان راه‌اندازی بستر و درمان شبانکاره سر دراز دارد؛ درگذشته مسئولان بنا داشتند این بیمارستان محلی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد اما عده‌ای از مردم محلی به دلیل عدم تجهیزات و امکانات مانع از افتتاح آن شدند. عده‌ای دیگر از اهالی بر این باور بودند که همان مرکز جامع سلامت قبلی به این محل منتقل شده است.

اما در سال گذشته پس از کش‌وقوس‌های زیاد و ابراز نارضایتی‌های دوباره مردم، این پروژه با حضور مسؤولان کشوری و استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هدفی که محقق نشد

یکی از اهداف این پروژه و راه‌اندازی بیمارستان‌های محلی در کشور کاهش بار مراجعات بیماران به بیمارستان مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین ارائه خدمات تخصصی به‌صورت سرپایی و بستری کمتر از ۲۴ ساعت می‌باشد.

انتظار مردم و عشایر برای بیمارستان

شبانکاره در شمال غربی شهرستان دشتستان واقع‌شده است و دروازه این شهرستان می‌باشد و یکی از قطب‌های مهم کشاورزی از قبیل کاشت گندم و صیفی‌کاری کشور به شمار می‌رود و با توجه به جمعیت عشایری مناسب آن تجهیز این مرکز که فضای بسیار مناسبی برای توسعه است و ارائه خدمات مطلوب به مردم است باید در دستور کار مسؤولان قرار بگیرد.

در گفتگو نگارنده با تعدادی از معتمدین محلی، آنچه در میان کلام این مردم متواضع عنوان می‌شد، از دست‌دادن جوانانی بود که اگر این شهر مجهز به یک مرکز درمانی مناسب بود، احتمال داشت اکنون همچنان به زندگی عادی خود ادامه می‌دادند.

پیگیری‌هایی که نیار به به پیگیری دارد

مسؤولان قبل از افتتاحیه به مردم وعده تجهیز این بیمارستان محلی را داده بودند، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز یا پیگیری‌های خود برای تجهیز بیمارستان نامه‌های پاراف شدهٔ وزارت بهداشت را جهت مجهز کردن دستگاه‌های سونوگرافی و رادیولوژی در فضای مجازی منتشر نمود اما اهالی منطقه با وجود گسترش بیماری کرونا و نمایان شدن چالش‌ها و کمبودها حل این مسئله را مطالبه عمومی خود می‌دانند.

شبانکاره محروم از یک داروخانه شبانه روزی

اما در گذر از بیمارستان، بخش شبانکاره با توجه به گستردگی و جمعیت مناسب، از داشتن یک داروخانه شبانه‌روزی محروم است و اگر بیماری نیازمند دارویی شود باید به شهرهای هم‌جوار یا مرکز شهرستان مراجعه کنند.

بنابراین انتظار می‌رود استاندار بوشهر و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی با وجود بازدیدهای مکرر از این محل و به دلیل عدم استقرار امکاناتی نظیر داروخانه شبانه‌روزی و پزشک متخصص، به بخش شبانکاره توجه ویژه‌ای کنند تا عشایر زحمتکش و مردم برای انجام حداقل ترین موارد درمانی و بهداشتی نخواهند مسافت‌های جاده‌ای و زمان زیادی صرف کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول