اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کارگران شهرداری بندرلنگه همچنان چشم انتظار حقوق‌های معوق!

کارگران شهرداری بندرلنگه مدت‌ها است که چشم انتظار حقوق معوق خویش‌ هستند و هیچ وعده‌ای تا امروز به آنان عملی نشده است.

کارگران شهرداری بندرلنگه همچنان چشم انتظار حقوق‌های معوق!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کارگران شهرداری بندرلنگه بیش از 6 ماه حقوق معوقه دارند و در طلب این حقوق معوقه خویش در سال گذشته دست به چند تجمع زدند که با قول و وعده فرماندار بندرلنگه، استاندار هرمزگان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری و نماینده مردم این منطقه بنا شد تا خیلی زود این حقوق معوقه تسویه شود اما حالا با گذشت عید نوروز و گذشت بیش از 3 ماه از آخرین وعده‌ها در این زمینه، هنوز کارگران 6 ماه حقوق معوقه دارند و آن وعده‌ها هنوز محقق نشده است.

کارگرانی که اکنون در اولین روزهای ماه مبارک رمضان، شرمنده خانواده‌های خویش‌اند و برای تأمین بدیهی‌ترین نیازهای معیشتی خود گرفتار مانده‌اند.

این مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری، موضوعات تازه‌ای نیست و کم و بیش شهرداری‌های متعددی در کشور گرفتار ورشکستگی در انجام امور جاری خویش هستند اما بروز چنین مشکلی برای شهری مانند بندرلنگه که به عنوان مروارید خلیج فارس از جمله قدیمی‌ترین کانون‌های اقتصادی و تجاری ایران بوده و اکنون بندرگاهی بزرگ برای تبادلات تجاری با آمارهای روزافزون است، شایسته نیست.

فقدان وجود نگاهی مطالبه‌گرانه در پیوند دادن ظرفیت‌های اقتصادی یک منطقه به هم و همین طور نبود نگاه مشارکت‌گرایانه در اثرگذاری بنادر بر مناطق پیرامون خود و عدم تمایل سازمان بنادر در این زمینه موجب شده تا اتفاقا در جوار بزرگ‌ترین و فعال‌ترین بنادر کشورمان، فقر و گرفتاری بروز یافته و یا شاهد مشکلاتی باشیم که در تراز و شأن جایگاه اقتصادی مردمان آن منطقه نباشد.

آیا شایسته شهرداری شهری مانند بندرلنگه است که با چنان بی‌پولی و فقری مواجه باشد که نتواند حقوق کارگران و کارمندان خویش را برای بیش از 6 ماه پرداخت کند!

کاش اکنون که در آستانه انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار داریم، اصلی‌ترین اولویت ما در انتخاب افراد، برنامه داشتن آنها در حوزه مطالبه‌گری از واحدهای اقتصادی پیرامون شهرها و برنامه داشتن در این زمینه و جسارت آنها در پیگیری مسائل و مشکلاتی باشد که جز با اراده عمومی قابل تحقق نیست. مشکلاتی که اکنون به حقوق کارگران و کارمندان شهرداری‌ها رسیده و عملا شهرداری‌ها را در وضعیت ورشکستگی قرار داده است.

چاره جویی برای رفع این مشکلات می‌بایست اصلی‌ترین اولویت و برنامه شوراها باشد. ریشه یابی دقیق برای رفع این مشکلات و یافتن راه چاره برای رفع آن از اهمیت فراوانی برخوردار است تا دیگر شهر با وعده و وعید فرماندار و استاندار و مدیر و نماینده اداره نشود بلکه مطالبات شهر از بخش‌های گوناگون به موقع دریافت و به شکلی پایدار صرف توسعه شهر و حق و حقوق شاغلان در این بخش شود. 

باید بدانیم که حق و حقوق شهر چیست و به طور دقیق همان حق و حقوق را از عاملان آن طلب کنیم و الا چانه‌زنی و وعده گرفتن از مسؤولان سیاسی در طولانی مدت، گره‌ای از مشکلات نمی‌گشاید کما این که کارگران و کارمندان پرتلاش شهرداری بندرلنگه با این وعده‌ها هنوز به حقوق خویش نرسیده‌اند.

انتهای پیام/ 88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول