اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کربلا در اولین شب جمعه رمضان مملو از جمعیت شد+فیلم

شب گذشته همزمان با اولین شب جمعه ماه مبارک رمضان، کربلای معلی مملو از جمعیت شد و جمعی از عاشقان حسینی به اقامه نماز جماعت پرداخته و در بین‌الحرمین افطار کردند.

کربلا در اولین شب جمعه رمضان مملو از جمعیت شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و‌ زیارت خبرگزاری فارس، در اولین شب جمعه ماه مبارک رمضان جمعی از عاشقان حسینی به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف شدند؛ به طوری که شب گذشته همزمان با شب زیارتی امام حسین (ع) کربلا مملو از جمعیت بود و در حرم ارباب جمعی از زائران قبل از اذان مغرب حضور یافتند و به نیایش پرداختند.

 

شب گذشته/ تشرف جمعی از زائران به حرم حسینی

زائران با صلوات به سوی ضریح حرم سیدالشهدا (ع) حرکت می‌کردند و در شبستان حرم هم با توجه به سیل عاشقان حسینی، خادمان برخی از ورودی‌های حرم را بستند تا از ورود زوار هنگام اذان مغرب جلوگیری کنند.

روزه‌داران پس از دعا و‌ نیایش در لحظه اذان، در صف‌های منظم کنار یکدیگر و بدون در نظر گرفتن فاصله اجتماعی به دلیل شیوع کرونا به اقامه نماز پرداخته و ایام ماه رمضان را به یکدیگر تبریک گفتند.

 

لحظه اذان مغرب اولین شب جمعه رمضان در حرم حسینی

در بین‌الحرمین با وجود اینکه از سوی حرم‌های مطهر، سفره‌های افطاری به دلیل شیوع کرونا پهن نمی‌شود، مردم با حضور در این قطعه از بهشت، خودشان سفره‌های افطاری پهن کرده و از یکدیگر برای افطاری دعوت به عمل می‌آورند.

 

توزیع چای عراقی در باب القبله حرم عباسی

در کنار باب القبله حرم حضرت عباس (ع) نیز موکب چای از سوی متولیان عتبه عباسیه برپا شده است که در ایام ماه رمضان از افطار تا سحر، چای عراقی بین زائران توزیع می‌کند.

زائران کربلا و مردم این شهر از افطار تا سحرگاه در بین‌الحرمین به دعاخوانی و مناجات‌خوانی پرداختند و برای فرج حضرت ولیعصر دعا کردند.

به گزارش فارس، امسال هم زائران ایرانی همچون سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان تشرف به حرم سیدالشهدا (ع) را ندارند. با این وجود زائران برخی از کشورها همچون پاکستان و هند در روزهای اخیر به حرم ارباب مشرف شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول