اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اروپاییان یدک‌کش آمریکا هستند/شورا جای زد و بندهای سیاسی نیست

خطیب جمعه رشت اروپاییان را یدک‌کش آمریکا عنوان کرد و گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها یدکش آمریکایی‌ها هستند نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرده چراکه آن‌ها درس آموخته آمریکایی‌ها هستند.

اروپاییان یدک‌کش آمریکا هستند/شورا جای زد و بندهای سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در پیام نماز جمعه رشت در مصلای این شهر که به دلیل شرایط کرونایی بدون حضور نمازگزاران برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی نسبت ارتش‌های جهان  برخوردار است چراکه ارتشی ولایت مدار، مدافع مظلوم، مدافع ارزش‌های والای اسلامی بوده و خود را از مردم و مردم را از خود می‌داند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی ارتشی‌ها در کمک به مردم درصحنه‌ها و حوادث مختلف گفت: ارتشیان همواره در خدمت به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و مقابله با ویروس منحوس کرونا خوش درخشیدند و زحمات زیادی کشیدند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سالروز فرمان، امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل سپاه، با گرامیداشت این روز تاریخی گفت: سپاه از مردم است و خود را در عرصه‌های مختلف خود وقف نظام اسلامی می‌کنند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت جهاد فرهنگی با توجه به تشکیل شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام خمینی رحمةالله بارها تأکید داشتند که ما از حصر اقتصادی و دخالت نظامی نمی‌ترسیم ما از مسائل فرهنگی که همچون دانشگاهی استعماری عمل می‌کند نگرانیم چراکه ممکن است مردم را طوری تربیت کنند که آن‌ها را برای اهداف استعماری خود در نظر بگیرند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اهمیت نگرش به فرهنگ عمومی، شناخت بیماری‌های فرهنگی و یافتن علاج این بیماری‌ها افزود: اگر مسائل فرهنگی به‌درستی عمل نشود در توسعه اقتصادی نیز موفق نخواهیم بود، لذا اهمیت توجه به مسائل فرهنگی مورد تأکید همیشه امام و رهبری بوده است.

وی با اشاره سخنان رهبری در چند روز گذشته مبنی بر عدم فرسایشی بودن بیان تصریح کرد: نشست‌ها نباید فرسایشی باشد اروپاییان از آمریکایی‌ها درس گرفتند که آن‌قدر باید طرف مقابل خود را به میز مذاکره بکشانند تا طرف مقابل را خسته کنند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه، اگر آمریکایی‌ها می‌گویند می‌خواهیم به مذاکرات برگردیم نشان از شنیدن حرف از ایران نیست بلکه تحمیل حرف‌های باطل خود به ملت ایران است، افزود:  اروپاییان نیز به شیوه آمریکایی‌ها حرف حق را قبول نمی‌کنند، باوجوداینکه ایرانی‌ها همه تعهدات برجامی را انجام داده‌اند اما آن‌ها همچنان بر عدم تعهدات خود تأکید می‌کنند.

فلاحتی اروپاییان را یدک‌کش آمریکا عنوان کرد و گفت:  تا زمانی که اروپایی‌ها یدکش آمریکایی‌ها هستند نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرده چراکه آن‌ها درس آموخته آمریکایی‌ها هستند.

وی با اشاره به افزایش غنی‌سازی ایران و قدردانی از تلاش انجام‌گرفته گفت: تیم مذاکره‌کننده  زخم آمریکایی‌ها را خورده‌اند، همان‌طور که رهبری هم تأکید داشتند باید دقت کنند که این نشست‌ها فرسایشی نباشد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فعالیت کشاورزان برای نشا بیان کرد: کشاورزی ما نیازمند به آب است و مسؤولان کشاورزی ما باید  توجه داشته باشند که بعضی از کشاورزان هنوز در استفاده بهینه از آب نیازمند مدیریت مسؤولان آب هستند، مدیریت آب و توزیع صحیح به کشاورزان باید مدنظر قرار بگیرد.

فلاحتی با تأکید بر حمایت مسؤولان کشاورزی از کشاورزان برای جلوگیری از آسیب به کشاورزان خاطرنشان کرد: در سال گذشته باران‌های  غیر فصلی و  سیل منجر به آسیب به محصولات کشاورزی شد اگر بتوانند کشاورزان خود را بیمه کنند  مقداری خود را از آسیب‌های طبیعی نگاه می‌دارند تا زحمات ۶ ماه آن‌ها به هدر نرود و بیمه نیز باید خسارت آن‌ها را پرداخت کند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و لزوم باز گذاشتن در مساجد با تأکید بر رعایت کامل دستورالعمل‌هایی که مراکز سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کند، تصریح کرد: ماه رمضان ماه رحمت خداست و بستن درهای مساجد، بستن درهای رحمت است نمازگزاران ما در این ایام کرونا به‌خوبی نشان دادند که در رعایت پروتکل‌ها بسیار دقیق و منظم‌اند هرچند در این ایام خیلی‌ جاها باز بود و خیلی‌ها به رعایت پروتکل‌ها بی‌توجه بودند.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه روزه‌خواری علنی در ماه مبارک رمضان حرام است و کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند باید حرمت ماه را نگه دارند، افزود: از مردم می‌خواهم که اگر نمی‌توانید روزه بگیرید حرمت ماه را نگه‌دارید چراکه روزه‌خواری علنی حرام است و از دستگاه انتظامی نیز می‌خواهیم که به‌صورت علنی روزه‌خواری می‌کند تذکر داده و در صورت تکرار آن برخورد قانونی کنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به بعد از یکی انتخابات بیان کرد: مردم در انتخابات شوراها دقت کنند و کسانی را انتخاب کنند که اهل زد و بندهای سیاسی نبوده  و صرفاً رفاه شهروندان و روستاییان تلاش کنند.

وی با اشاره به حقوقی که خداوند  بر انسان دارد، گفت: شکر از خالق یکی از حقوقی است که انسان باید بر آن پایبند باشد، در باب اهمیت شکرگزاری در قرآن کریم آمده است که مرا و والدین را شاکر باشید چراکه شکرگزاری انسان را در مسیر سعادت و هدایت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول