اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روزهای سخت مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد/روزه‌دارنی که با نداری و کرونا می‌جنگند

بر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد است که در این ماه مبارک و روزهای سخت کرونایی به فکر روزه داران در مناطق محروم و دور افتاده استان باشند.

روزهای سخت مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد/روزه‌دارنی که با نداری و کرونا می‌جنگند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بیشترین مساحت و جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل مناطق محروم می‌شود که همچنان غبار محرومیت فضای این مناطق استان را گرفته و تا رسیدن به نقطه خروج از محرومیت فاصله زیادی دارند.

مناطقی که گاه در نزدیکترین نقطه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محرومیت و فقر مردم آن قابل مشاهده است و لزومی نیست که از یاسوج مرکز استان دور شویم چرا که محرومیت در همین نزدیکی بیداد می‌کند.

چه بسیار روستاها و مردمی که در مناطق مناطقی همچون دشتروم، دلی اولاد علی مومن کبگیان و پاتاوه وجود دارند که بیشتر جوانان و مردان آن با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

استانی که فاقد هرگونه صنعت و دارای کشاورزی و دامداری ضعیف و صنعت گردشگری نوپاست بیکاری و محرومیت در آن می تازد اما این مردم هیچگاه از اعتقادات و ارزش‌ها و واجبات دست بر نداشته‌اند و چه بسیار جوانان و نوجوانان زنان و مردان و کهنسالانی که اکنون در اوج محرومیت با زبان روزه زندگی خود را سپری می‌کنند.

هر چند در استان کهگیلویه و بویراحمد حتی در شهرها و نقاط برخورد نیز شاهد کمبودها و نواقص کالاهای اساسی از جمله روغن و گوشت و مرغ هستیم اما این کمبود در روستاهای محروم چند ده برابر است.

به گزارش فارس؛ از این رو بر مسئولان استانی است که در این ماه مبارک به فکر روزه داران در مناطق محروم و دور افتاده استان باشند و روزه داران و مهمانان سفره الهی را به حال خود وا نگذارند.

در این شرایط سخت کرونایی و رکود کسب و کارها بی‌شک روستاییان مناطق دوردست و محروم استان بیش از همیشه با محرومیت در جنگ و جدال هستند که لازم است مسئولان استانی تدبیری برای پرکردن بخشی از این کمبودها و نداری‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول