اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هشدار چین به آمریکا و ژاپن؛ در امور داخلی ما دخالت نکنید

وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا و ژاپن درباره دخالت در امور داخلی این کشور، تاکید کرد اگر اینگونه اقدامات پایان نیابد پکن نیز واکنش نشان می‌دهد.

هشدار چین به آمریکا و ژاپن؛ در امور داخلی ما دخالت نکنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین امروز (جمعه) درباره تدوام دخالت آمریکا و ژاپن در مسائل داخلی این کشور هشدار داد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه با درخواست از واشنگتن و توکیو برای جدی گرفتن نگرانی‌های پکن، هشدار داد از اظهار نظرها و اقداماتی که در امور داخی این کشور دخالت محسوب می‌شود، اجتناب کنند.

به نوشته وبگاه «چاینا دیلی»، ژائو با هشدار به آمریکا و ژاپن برای تضعیف نکردن منافع این کشور، تاکید کرد: «در غیر این‌صورت، چین نیز اقدامات لازم را برای پاسخ دادن به آنها انجام می‌دهد».

وی با بیان اینکه روابط کنونی چین با آمریکا و ژاپن، در برهه بسیار حساسی قرار دارد، افزود: «موضع چین درباره تایوان، هنگ‌کنگ و دریای جنوبی چین ثابت و مشخص است. چین در عزم خود برای دفاع از منافع امنیتی، حاکمیتی و دیپلماتیک جدی است».

وزارت امور خارجه چین شب گذشته با احضار سفیر ژاپن، مراتب اعتراض پکن را به رهاسازی پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما در اقیانوس آرام به اطلاع توکیو رساند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید آمریکا بر روسیه و تنش‌های متعاقب آن نیز خاطر نشان کرد، واشنگتن و مسکو هر دو اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند و پکن امیدوار است که دو طرف اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو و مباحثه حل کنند.

به نوشته وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان»، ژائو همچنین مخالفت جدی دولت چین در قبال هرگونه تهدید یا استفاده غیرموجه از تحریم‌های یکجانبه در روابط بین‌الملل را اعلام کرد.

روز گذشته بود که در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، منابع روسی از احضار سفیر آمریکا به وزارت امور خارجه روسیه خبر دادند.

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه رئیس‌جمهور روسیه در حال بررسی پاسخ‌هایی به تحریم‌های جدید آمریکاست، گفت که او فعلا قصد ندارد در نشست آب‌وهوایی به ریاست واشنگتن شرکت کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول