اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسئولان باید در مذاکرات یک‌صدا باشند

امام جمعه فارسان گفت: در ماجرای ادامه مذاکرات ایران و 1+4 باید یک صدایی در همه سطوح شنیده و دیده شود.

مسئولان باید در مذاکرات یک‌صدا باشند

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه اروپا در یک تقسیم کار مهندسی‌شده به نیابت از آمریکا موضوع اجلاس وین را با هدف تغییر میدان بازی به نفع آمریکا پی گرفته است، گفت: پاسخ ایران در غنی‌سازی 60 درصدی و نصب یک هزار سانتریفیوژِ دیگر که عصر روز سه‌شنبه اعلام شد، نمونه قابل تقدیر یک پاسخ قاطع و مناسب است، تا ایران با دست پر بر سر میز مذاکره برود.

امام جمعه فارسان ادامه داد: دستگاه دیپلماسی و دولت محترم باید روشن کند که پس از حمله خرابکارانه به سایت نطنز، تا چه اندازه جای ادامه مذاکره باقی مانده است؟

ملک‌پور اضافه کرد: برای رسیدن به راهبرد حرف قطعی و مورد مطالبه رهبر انقلاب، منطق عدم عجله باید در سراسر مذاکرات و برخوردهای مسئولان ایران حکفرما باشد و یک صدایی در همه سطوح شنیده و دیده شود.

تروریسم هسته‌ای برای فشار در مذاکرات هسته‌ای

امام جمعه فارسان با بیان اینکه این سومین حمله به تاسیسات شهید احمدی روشن در نطنز است، گفت: حمله اول که سایبری بود، در اواسط تیرماه ۸۹ و در زمان دولت دمکرات اوباما و چراغ سبز او به وقوع پیوست و دومین حمله، تیرماه ۹۹ و در زمان ترامپ توسط یک مهندس نفوذی طراحی و اجرا شد و در نهایت سومین حمله روزهای گذشته در زمان دولت دموکرات جوبایدن انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پرسش مطرح می‌شود که چرا و تا کی جریان نفوذ باید عملیات خربکارانه در تاسیسات راهبردی ما داشته باشد؟ ادامه داد: باید جریان نفوذ، جدی گرفته شود تا قدر مجاهدت‌های خاموش و بی‌نظیر سربازان و سرداران امنیت بیشتر دانسته شده و تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

کره‌جنوبی برای به دست اوردن بازار ایران به تقلا افتاده است

ملک‌پور در ادامه با اشاره به سفر نخست‌وزیر کره‌جنوبی به ایران، توضیح داد: ظاهراً کره‌ای‌ها برای بازگشت به بازار از دست رفته ایران به‌ تکاپو افتاده‌اند و نمی‌خواهند از قافله عقب بمانند.

وی افزود: این کشور جزو نخستین طرف‌هایی بود که تحریم‌های دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی را به‌سرعت اجرایی کرد و خرید نفت از کشورمان را به صفر رساند و شرکت‌های تجاری خود را از بازار ایران بیرون کشید.

امام جمعه فارسان اضافه کرد: در حالی که مذاکرات تهران با ۱+۴ در جریان است به نظر می‌رسد کره سودای بازگشت به بازار ۸۰ میلیونی کشورمان را در سر می‌پروراند و آن‌ها احساس خطر کرده‌اند و سعی دارند آب رفته را به جوی برگردانند.

وی با بیان اینکه بایدن می‌خواهد از کره جنوبی به عنوان یک ابزار برای نرم کردن مواضع ایران  استفاده کند، عنوان کرد: در واقع آمریکا از یک سو به مذاکرات وین و هدایت پشتِ‌پرده آن چشم دوخته است ازسوی دیگر آژانس را وارد صحنه کرده است و از سوی سوم در عملیات خرابکارانه نطنز مشارکت می‌کند.

ملک‌پور اظهار داشت: از جهت دیگر بین الکاظمی و عربستان و امارات همکاری‌های سنگین مالی را راه‌اندازی می‌کند، این یعنی بایدن برای فشار و کوتاه آمدن ایران دست به یک عملیات ترکیبی چندضلعی‌زده است. 

تولید گفتمان جذاب و فراگیر، لازمه تحقق دولت جوان حزب‌اللهى‌

وی در ادامه با بیان اینکه گفتمانى جذاب و مورد اعتماد خواهد بود که برآمده از نیازهاى واقعى جامعه باشد و براى حل معضلات و مشکلات مردم راهکار ارائه کرده باشد، یادآور شد: گفتمان‌هاى انتزاعى شاید براى مدتى افکار عمومى را مشغول خود سازند اما خیلى زود بى‌اعتبارى و بى‌فایدگى آن‌ها آشکار مى‌شود.

امام جمعه فارسان خاطرنشان کرد: اولویت و فوریت امروز جامعه ایجاد ثبات و امنیت در عرصه اقتصاد و تأمین حداقل‌هاى معیشتى است که متأسفانه در سال‌هاى اخیر به‌دلیل بى‌تدبیرى و ضعف‌هاى جدى در اداره کشور، ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: گفتمانى که به جاى اتکا به توانایى داخلى، حل مشکلات معیشتى را در گرو یارى گرفتن از بیگانگان دانست و پیشرفت کشور را با فرصت‌سوزى‌هاى چندین ساله، کُند کرد.

ملک‌پور با بیان اینکه گفتمان انقلابی باید بتواند پاسخگوى پرسش‌هاى افکار عمومى باشد، افزود: لازمه این امر نیز وجود راهکارهاى متنوع، آسان و سریع براى پاسخگویى، ارتباط نزدیک و در میدان با مردم، فعال شدن رسانه‌ها و حضور مستمر فعالان این جریان در میان مردم و رفع سؤالات و ابهامات است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول