اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رضایی: بند فسخ خطیبی شروطی داشت که تمام آن‌ها را رعایت کردیم/رفتن او به تراکتور، کودتای ورزشی بود

رئیس هیأت مدیره باشگاه آلومینیوم اراک گفت: جدایی رسول خطیبی و رفتن او به تراکتور کودتای ورزشی بود و به خاطر مردم شریف اراک پیگیر این پرونده هستیم.

رضایی: بند فسخ خطیبی شروطی داشت که تمام آن‌ها را رعایت کردیم/رفتن او به تراکتور، کودتای ورزشی بود

مصطفی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص پرونده شکایت از رسول خطیبی به خاطر جدایی از آلومینیوم و پیوستن به تراکتور اظهار داشت: همانطور که به مردم شریف اراک قول دادیم به خاطر بی‌اخلاقی که انجام شد پیگیر این پرونده هستیم که من اسم آن را کودتای ورزشی گذاشتم. هیأت مدیره نمی‌داند چطور رسول خطیبی تیم را ترک کرد و سعید عباسی (مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک) هم می‌گوید در جریان نیستم. این جدایی بدون مقدمه بود و روی عواطف مردم اراک تأثیر منفی داشت.

رئیس هیأت مدیره باشگاه آلومینیوم اراک تصریح کرد: این موضوع را خودم شخصاً پیگیری می‌کنم. مراحل قانونی آن طی شده، مستندات‌مان را داده‌ایم و درصد رسیدگی را هم واریز کرده‌ایم. قرار است اولین رأی به زودی صادر شود و اکنون منتظر رأی کمیته تعیین وضعیت هستیم. از طرف باشگاه تراکتور خبر ندارم و هیچ مکاتبه‌ای از سوی تراکتور با ما انجام نشده است. در اراک از خطیبی نمادی آرمانی درست شد چون او تیم را به لیگ برتر آورد. ما نیز تمام شرایط را برای او فراهم کردیم و تقاضاهایی که داشت را انجام دادیم تا تیم نتیجه بگیرد. حتی در خیلی از زمینه‌ها هم کوتاه ‌آمدیم اما او بدون پیش زمینه رفت و به مردم اراک ضربه روحی خورد.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا طرح شکایت در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال منجر به محرومیت خطیبی خواهد شد، گفت: از خطیبی به خاطر تیم خوبی که بسته ممنونیم اما رفتن و ترک کردن آداب و رسومی دارد. با این حال ما به دنبال حذف خطیبی و همچنین به دنبال سودجویی از باشگاه‌داری هم نیستیم. جایی سودآورتر از صنعت خودمان نیست و اگر دنبال این بودیم در حرفه خودمان این کارها را انجام می‌دادیم. به دنبال این هستیم که بالاخره جلوی این بی‌اخلاقی‌ها گرفته شود. اگر خطیبی به هر دلیلی مسائل اخلاقی را رعایت نکرده باشگاه تراکتور باید به عنوان شخصیت حقوقی آن را رعایت می‌کرد.

وی افزود: در قرارداد خطیبی بندی برای فسخ وجود داشت اما شروطی هم بود که همه آن شروط را در موردش رعایت کردیم و نمی‌توانست یکطرفه فسخ کند و برود. ما به خطیبی گفتیم می‌پذیریم در معذورات بومی بودن قرار گرفتید اما او علاوه اینکه تیم را بدون اطلاع ترک کرد، سه نفر از کادرش را هم با خودش برد و به دنبال این بود که برخی از بازیکنان تیم را هم ببرد.

رئیس هیأت مدیره باشگاه آلومینیوم اراک در مورد ماجرای بحث واگذاری باشگاه عنوان کرد: شرکت آلومینیوم ایران در سطح جهانی شناخته شده است و نیازی به تبلیغات اینچنینی ندارد. ما فقط به لحاظ مسئولیت اجتماعی در ورزش و فوتبال کار می‌کنیم. یک سرمایه‌گذار اراکی پیدا شده بود و دوست داشت در این موضوع شراکت کند. او می‌خواست در بحث ورزشی و نه تیم‌داری ما، حضور داشته باشد. قصد داشت یک تیم لیگ یکی را بخرد گفتیم اراک مانند برخی شهرها این پتانسیل را ندارد که چند تیم در لیگ برتر یا لیگ یک داشته باشد. 

رضایی افزود: قرار شد بیاید مسئولیت را برعهده بگیرد و ما هم کنارش باشیم. اینطور نبود که بخواهیم کار را رها کنیم اما متأسفانه عده‌ای سواستفاده‌گر جریان را به عکس نشان دادند و گفتند آلومینیوم می‌خواهد از مسئولیت خودش فرار کند. در حالیکه ما قصد داشتیم یک حامی و سرمایه‌گذار دیگر به اراک تزریق کنیم. محاسن خیلی خوبی هم داشت اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. به نظرم این اتفاق یک امتیاز بود. اگر می‌آمد مثلاً فوتبال را برعهده می‌گرفت و ما نیز در والیبال و بسکتبال سرمایه‌گذاری می‌کردیم تا تمام مجموعه رشد کند ولی متأسفانه  شاید ما خوب به مسئولین توضیح ندادیم و در این میان عده‌ای سواستفاده‌گر هم مسئولین را تحریک کردند. به این ترتیب ماجرا مسیری را رفت که نباید می‌رفت. 

وی در مورد وضعیت هیأت مدیره باشگاه آلومینیوم پس از استعفای رئیس آن، گفت: در ساختار شرکت‌های بورسی زمانی که رئیس هیأت مدیره کنار برود، نایب رئیس جایگزین می‌شود. نایب رئیس هیات مدیره بنده بودم. ان‌شاالله طی روزهای آینده نفر پنجم معرفی و ترکیب هیأت مدیره درست می‌شود.

رضایی در خصوص پرداخت حق و حقوق اعضای تیم گفت: در بحث ورزشی حرف اول را اسپانسر و منابع مالی می‌زنند. اینجا هم شرکت آلومینیوم این مسئولیت را برعهد دارد که باید تقدیر و تشکر کرد که در این زمینه مقداری کوتاه نشد. ما تاکنون 70 درصد قرارداد اعضای تیم را به صورت کمال و تمام پرداخت کرده‌ایم. حتی طبق قراردادها پاداش‌ها را هم به موقع پرداخت کردیم که فکر نمی‌کنم تیمی چنین شرایطی را داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول