اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جریان غرب‌زده «التماس مذاکره» را در دستور دارد/ انتخابات را اسیر داد و ستدهای برون‌مرزی نکنید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از گره زدن مسائل داخلی به مذاکرات هسته‌ای، گفت: در داخل، جریان غرب‌زده التماس مذاکره را در دستور کار دارد و این به هیچ عنوان به نفع مردم و کشور نیست.

جریان غرب‌زده «التماس مذاکره» را در دستور دارد/ انتخابات را اسیر داد و ستدهای برون‌مرزی نکنید

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین و در واکنش به اظهارات رئیس جمهور و  وزیر امور خارجه و انتخاباتی کردن موضوع مذاکرات و لغو تحریم‌ها اظهار داشت: مذاکرات می‌تواند سازنده یا فرسایشی باشد؛ در حال حاضر شاهد آن هستیم که در برگزاری کمیسیون مشترک برجام، طرف‌های غربی ما تلاش می‌کنند تا مذاکره در فضای تهدید، تحریم، جاسوسی و خرابکاری پیش برود.

وی افزود: با وجود این تهدیدات، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که «اقدام در برابر اقدام» به عنوان یک دستورالعمل و چارچوب رفتاری در مذاکره و توافق برایش اهمیت دارد.

مذاکره فرسایشی در دستور کار مقابل است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هنگامی که غربی‌ها عملاً به تضمین‌هایی که داده‌اند پایبند نبوده‌اند و آمریکا نیز از برجام بهره برد و سپس آن را ترک کرد، امروز هم در جریان مذاکرات طوری رفتار می‌شود که سخنگوی کاخ سفید می‌گوید «روندی طولانی در پیش خواهیم داشت»؛ در چنین حالتی که طرف‌های مقابل ما پیش‌بینی طولانی بودن مذاکرات را می‌کنند و برخی کشورهای خاص عربی نیز در وین حاضر می‌شوند تا بر جریان مذاکرات اثرگذار شوند، کاملا مشخص است که مذاکره فرسایشی در دستور کار مقابل است.

مقتدایی با بیان اینکه منافع ملت ما در پرهیز از این مدل مذاکره است، اظهار داشت: در حال حاضر ما مذاکره برای لغو کامل تحریم‌ها را مدنظر داریم؛ در چنین حالتی در پایان مذاکره، یا تحریم‌ها لغو می‌شود که این همان خواسته مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و البته باید لغو تحریم‌ها به صورت دقیق و عملی راستی‌آزمایی شود و یا تحریم‌ها باقی می‌ماند که در این صورت مذاکرات باید خاتمه یافته تلقی شود.

«التماس مذاکره» از سوی جریان غرب‌زده/ غنی‌سازی ۶۰%​ تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند

وی با بیان اینکه این حرف بسیار تحقیرآمیز است که آزادسازی بخشی از پول ایران بدون لغو تحریم‌ها صورت گیرد، تصریح کرد: در داخل، جریان غرب‌زده التماس مذاکره را در دستور کار دارند و این به هیچ عنوان به نفع مردم و کشور نیست؛ از طرف دیگر، مباحث داخلی مانند انتخابات نباید اسیر دادوستدهای برون‌مرزی شود که این هم برای کشور آسیب‌زاست و هم برای کسانی که وارد گود انتخابات می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس شرایطی که فراهم شده جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آغاز کرده و این در راستای حفظ حقوق ملت ایران در ذیل بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام است و به دنبال آن هستیم که از تهدید پیش‌ آمده، فرصت بسازیم و نیازهای کشور را در حوزه پزشکی تأمین کنیم.

متقدایی ادامه داد: اینکه اروپایی‌ها مجدداً‌ و در خلال مذاکرات به وضع تحریم‌های جدید به بهانه‌های حقوق بشری روی آورده‌اند و حادثه تروریستی نطنز نیز رخ داده است، نشان می‌دهد که بیش از هر زمان دیگر کشور نیازمند قطع امید از بیگانگان پرمدعا و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول