اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نماینده مجلس: وضعیت کرونایی قزوین فاجعه است/ درخواست قرنطینهٔ استان را دارم

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر استان قزوین در وضعیت سیاه قرار گرفته است و آمار فوتی‌های استان بیش از همهٔ روزهای کرونایی گذشته بوده است؛ امروز استان قزوین 15 نفر فوتی را تجربه کرده است که این برای استانی با جمعیت یک‌ونیم میلیون نفر فاجعه است.

نماینده مجلس: وضعیت کرونایی قزوین فاجعه است/ درخواست قرنطینهٔ استان را دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نمایندۀ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای صبح امروز در حاشیهٔ افتتاح یک مرکز بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین به‌عنوان یک مرکز تماماً فعال از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بدون هیچ‌گونه تعطیلی مشغول به فعالیت بوده و عمدۀ تصمیم‌گیری‌های حوزۀ سلامت و استخراج آمار و فرآیندهای مربوط به کرونا در این مرکز انجام می‌شود و اورژانس یک مرکز پدافندی و مدیریت بحران فعال در حوزۀ سلامت بوده و یکی از مراکز نمونۀ استان است.

وی افزود: متأسفانه تاکنون حمایت لازم از مرکز فوریت‌های پزشکی استان انجام نشده است، ما هنوز 20 پایگاه اورژانس از پایگاه‌های برنامه‌ریزی شدۀ احداثی عقب هستیم، در حالی‌که استان‌های هم‌جوار ما تنها 4 یا 5 پایگاه از برنامه‌ریزی عقب هستند و این مسئله نیازمند توجه بیشتر مدیریت فوریت‌های پزشکی کشور به استان قزوین و هم‌چنین پیگیری مستمر استاندار، فرمانداران، بخشداران و دهیاران است که کمک کنند تا زمینه‌های ارائۀ فعالیت‌های بیشتر اورژانس و فوریت‌های پزشکی به مردم تکمیل شود.

محمدبیگی عنوان کرد: اکنون ایجاد و ساخت پدهای هلی‌کوپتر جهت استفاده از اورژانس هوایی بسیار موردنیاز استان قزوین است، اما متأسفانه علی‌رغم تأکیدات و نامه‌نگاری‌ها و دیدارهایی که تاکنون با مسؤولین این حوزه داشته‌ایم،  شاهد ساخت این پدهای هلی‌کوپتر نیستیم.

وی ادامه داد: طبیعی است زمانی‌که ما بخواهیم امکاناتی را جذب استان کنیم، در ایتدا باید زیرساخت آن فراهم باشد، اما متأسفانه به‌دلیل عدم آمادگی زیرساخت‌ها، ما نتوانسته‌ایم هلی‌کوپتر یا مدی‌کوپتر اورژانس را برای استان جذب کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه شاهد پیک عجیب کرونا در استان هستیم و آمار فوتی‌های روزانهٔ کرونایی در استان ۲ رقمی شده است که در طول شیوع این بیماری سهمگین هرگز شاهد آمار این‌چنینی نبوده‌ایم، بنابراین لازم است به ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت‌محور استان، علی‌الخصوص در بحث اورژانس توجه ویژه داشته باشیم.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما امروز در استان قزوین 12 نفر بیمار در صف آی‌سی‌یو را تجربه کرده‌ایم، در حالی‌که در روزهای گذشته هیچ بیماری در صف آی‌سی‌یو نبود، این رشد ناگهانی طی روزهای اخیر نشان‌دهندهٔ آینده‌ای مخاطره‌آمیز و وحشتناک برای استان و کشور است.

محمدبیگی عنوان کرد: بنده امروز درخواست تشکیل جلسهٔ شورای تأمین برای استان را دارم و امیدوارم بتوانیم در جلساتی که برگزار می‌شود تصمیمات عاجل و مناسبی را برای استان اتخاذ کنیم.

وی یادآور شد: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان عزیز کاهش پیدا کرده است و مشاغلی که باید مغازه‌ها یا دفاترشان تعطیل شود هم‌چنان در برخی نقاط استان باز هستند، این‌گونه عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی، مانند بازی با مرگ بوده و خطرساز است.

این مسؤول در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این‌که ما انتظار داریم مسؤولین با برنامه‌ریزی‌های صحیح، تلاش کنند شرایط را جهت قطع زنجیرهٔ این ویروس فراهم کنند، لازم است مردم نیز به‌عنوان بال دیگر فرآیند قطع زنجیره، جهت عدم تکرار تجربهٔ مصیبت‌های فاجعه‌بار گذشته دست به‌کار شوند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

محمدبیگی تأکید کرد: متأسفانه رئیس‌جمهور محترم با بی‌تدبیری قدم در راهی گذاشتند که باعث افزایش تلفات در حوزهٔ کرونا شده‌ایم، اما ایشان توپ را در زمین مردم و دیگر مسؤولین می‌اندازند، ایشان به‌عنوان مسؤول ارشد تصمیم‌گیری باید هم در محاکم قضایی و هم در مراجع حقوقی کشور پاسخگوی مردم و مسؤولین باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر استان قزوین در وضعیت سیاه قرار گرفته است و آمار فوتی‌های استان بیش از همهٔ روزهای کرونایی گذشته بوده است؛ امروز استان قزوین 15 نفر فوتی را تجربه کرده است که این برای استانی با جمعیت یک‌ونیم میلیون نفر فاجعه است.

این مسؤول تصریح کرد: در جنگ تحمیلی استان قزوین به‌طور میانگین روزانه یک نفر شهید می‌داد، اما امروز ما در یک جنگ تمام‌عیار بیولوژیک، روزانه آمار فوتی‌های ۲ رقمی کرونایی را تجربه می‌کنیم و این مصیبت‌بار است.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: بنده به‌عنوان نمایندهٔ مردم و دبیر کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی، درخواست قرنطینهٔ استان قزوین را دارم و تقاضا می‌کنم تمام نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی، سپاه و بسیج با همان جدیتی که همیشه در عرصه بوده‌اند، پای‌کار باشند تا بتوانیم از این برههٔ حساس گذر کنیم.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: بنده به‌شدت از تعطیلی سیاسی طرح شهید سلیمانی انتقاد دارم، متأسفانه برخی از نگرش‌های سیاسی در مدیریت‌های کشور منجر به مسکوت ماندن و یا تعطیلی طرح شهید سلیمانی از بهمن ماه شده است و پیگیری‌ها نشان داده است که تنها 20 میلیارد تومان بودجه به این طرح اختصاص داده شده است و عملاً پشتیبانی بودجه‌ای و تأمین اعتباری لازم برای این طرح صورت نگرفته است و علی‌رغم ابلاغ مرحلهٔ پنجم طرح شهید سلیمانی، هنوز هیچ اثر اجرایی از این ابلاغ در استان‌ها مشاهده نمی‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: بنده به‌عنوان دبیر کمیسیون بهداشت از وزیر بهداشت و ریاست محترم جمهور درخواست می‌کنم با جدیت تمام طرح شهید سلیمانی را احیا کنند و از همهٔ گروه‌های مردمی، جهادی، بسیجی، متخصصین حوزهٔ سلامت و دانش‌آموختگان علوم پزشکی و بهداشتی استفاده کنند تا این موج سهمگین مهار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول