اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

توزیع ۳۲ هزار سبد غذایی و معیشتی به نیازمندان ایلامی در ماه مبارک رمضان

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۳۲ هزار سبد غذایی و معیشتی به نیازمندان استان توزیع می‌شود.

توزیع ۳۲ هزار سبد غذایی و معیشتی به نیازمندان ایلامی در ماه مبارک رمضان

 قنبر موسی‌نژاد عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۳۲ هزار سبد غذایی و معیشتی به نیازمندان استان توزیع می‌شود که ارزش هر سبد معیشتی بیش از ۳۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: با مجوزی که از ستاد کرونای استان گرفته شده، تعداد ۳۵ آشپزخانه اطعام مهدوی توسط کمیته امداد استان راه اندازی و با استفاده از کمک‌ها، نذورات خیرین و نیکوکاران استان در طول ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع غذای گرم به صورت بهداشتی و بسته بندی شده بین مددجویان و نیازمندان استان خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: در راستای توجه به ایتام و کودکان نیازمند در تلاش هستیم با کمک قشر خیر و نیکوکار برای بیش از ۶ هزار کودک یتیم و محسنین در سطح استان تعداد ۱۲ هزار حامی جدید جذب کنیم.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در این زمینه انتظار ما از خیرین، مومنین، بازاریان، صنف مختلف، کارمندان دولت، بخش‌های اقتصادی جامعه و دیگر اقشار مختلف این است که کمک کنند با سرانه ماهیانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان کفالت و سرپرستی ایتام و فرزندان یتیم را عهده دار شوند و در رفع مشکلات اقتصادی این خانواده‌ها سهیم شوند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام عنوان کرد: برای اجرای این طرح که تحت عنوان طرح ایران مهربان و اکرام ایتام است، سامانه‌ای به آدرس ekram.emdad.ir طراحی شده که حامیان نیکوکار می‌توانند با مراجعه به این سایت و یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان سرپرستی از ایتام مورد نظر خود را عهده دار شوند.

وی افزود: در استان ایلام ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار نیازمند، مورد حمایت کمیته امداد هستند که به لحاظ اینکه این زنان هم نقش مرد و هم زن را در تربیت و پرورش فرزندان خود ایفا می‌کنند، نیازمند توجه ویژه و خاص هستند.

موسی‌نژاد گفت: از سال گذشته کرونا هم به مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های مددجو اضافه شده و در طول یکسال گذشته افرادی که خود تمکن مالی داشته و حمایت کننده محرومان بوده‌اند در اثر کرونا خودشان هم دچار مشکل شده و کارشان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول