اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

حزب مردمسالاری: دولت محدودیت‌های جدی کرونایی مصوب کند/ واکسیناسیون عمومی تسریع شود

در پی اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا و افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز و عبور تعداد جانباختگان کرونایی از مرز 66 هزار نفر، حزب مردم‌سالاری در اطلاعیه‌ای خواستار اعمال محدودیت‌های جدی از سوی دولت و تسریع واکسیناسیون شد.

حزب مردمسالاری: دولت محدودیت‌های جدی کرونایی مصوب کند/ واکسیناسیون عمومی تسریع شود

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در کشور و افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز و عبور تعداد جانباختگان کرونایی از مرز ۶۶ هزار نفر، حزب مردم‌سالاری در اطلاعیه‌ای خواستار اعمال محدودیت‌های جدی از سوی دولت و تسریع واکسیناسیون در کشور شد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

با وجود گذشت حدود ۱۴ ماه از اعلام رسمی آغاز بیماری کرونا در ایران، به دلیل اتخاذ سیاست‌های متناقض و ناپایدار از سوی دست‌اندرکاران ذی‌ربط همچنان شاهد رشد آمار مرگ و میر حاصل از بیماری کرونا هستیم و طی روزهای گذشته، آمار مرگ و میر روزانه از مرز سیصد نفر هم گذشته و نقشه کرونایی کشور که پیش از نوروز، به رنگ آبی و زرد در آمده بود، در مدتی کوتاه به رنگ قرمز درآمده و تعداد شهرهای قرمز و نارنجی مدام افزایش می‌یابد.

در ۱۴ ماه اخیر، سیاست‌های دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا به هیچ وجه پایدار و کارساز نبوده و فراز و نشیب زیادی داشته است و همین فراز و نشیب موجب شده هر زمان که آمار مبتلایان به کرونا کاهشی شده، متاسفانه با سهل‌گیری و عدم ایجاد محدودیت و ممنوعیت، دوباره تعداد مبتلایان کرونا اوج بگیرد. به طوری که مجموع جانباختگان این بیماری در کشور در روز جمعه از مرز ۶۶ هزار نفر هم رد شد تا آماری فاجعه‌بار برای هموطنان رقم بخورد. 

در این میان دولت به جای اتخاذ سیاست‌های کارساز و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عملیاتی، صرفا به هشدار و نصیحت بسنده کرده، وزیر بهداشت، سخنرانی‌های بی حاصل و بزرگنمایی در عملکردها را در دستور کار قرار داده و اختلافات وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا هم اوج گرفته است. حاصل این بی‌برنامگی و عدم اتخاذ سیاست‌های پایدار و استوار، افزایش تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور و اعمال فشار بیشتر روی کادر زحمتکش درمان است که بنا به آمار، بیشترین قربانی را نسبت به جمعیت در دنیا داشته است.

از سوی دیگر، پس از اعلام ممنوعیت واردات واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی به کشور، مسئولان در واردات واکسن‌های خارجی دیگر هم چندان موفق عمل نکرده‌اند و فاز اول واکسیناسیون که قرار بود اسفند ماه به پایان برسد هنوز با کمبود نیم میلیون دوز واکسن وارداتی نیمه کاره مانده و تولید واکسن ایرانی نیز که توسط چندین نهاد مختلف کلید زده شده، عموما در فاز تحقیقات یا نهایتا در جریان آزمایش انسانی اولیه مانده‌اند و بعید به نظر می‌رسد تا نیمه دوم سال هم به تولید انبوه برسند.

این درحالیست که نه فقط کشورهای پیشرفته، بلکه کشورهایی همچون ترکیه و بحرین نیز درصد زیادی از واکسیناسیون مردم را اجرا کرده‌اند اما مسئولان محترم به جای مقایسه آمار واکسیناسیون کشور ما با ترکیه که از لحاظ جمعیتی و میزان ابتلا نزدیکی بیشتری با ایران دارد، آمار واکسیناسیون را با کشورهایی مقایسه می‌کنند که آمار کرونا در آنها به مراتب کمتر از ایران است!

هرچند به نظر می‌رسد عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط بخشی از مردم و عدم بهره گیری از ماسک، همچنین سفرهای نوروزی به ویژه از سوی پانزده هزار نفر از ناقلین ویروس کرونا و تجمعات و جلسات و مهمانی‌های غیرضروری هم نقش مهمی در افزایش بیماری کرونا داشته اما تمام این موارد نافی نقش مهم دولت در اعمال محدودیت‌های جدی برای مقابله با کرونا و همچنین تامین فوری و بهنگام واکسن نیست چراکه هیچ اولویتی مهمتر از جان انسان‌ها نیست و مسئولان اگرچه در سخن، بارها به این موضوع تاکید کرده‌اند اما در عمل، گام‌های پایداری برای مقابله با این ویروس برداشته نشده است.

حتی تعطیلی ده روزه در شهرهای قرمز هم بیشتر به طنز شباهت دارد چراکه عملا بسیاری از مشاغل به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شاهد کاهش رفت و آمدهای روزانه نیستیم و همین امر هشدارها درباره عبور میزان مرگ و میر کرونایی از ارقام فعلی را جدی‌تر می‌کند.

لذا علاوه بر آنکه کلیه هموطنان را به رعایت جدی هشدارها برای مقابله با کرونا دعوت می‌کنیم از مسئولان می‌خواهیم ضمن اعمال محدودیت‌های جدی تردد و قرنطینه، در تامین هر چه سریعتر واکسن کرونا شتاب بیشتری نشان داده و بیش از این با سیاست‌های نادرست و ناپایدار، زمینه‌ساز مرگ و میر هموطنان عزیز و فرسودگی و خستگی کادر زحمتکش درمان نشوند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول