اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سخن با دشمن باید از موضع قدرت و صلابت باشد

امام جمعه کرج گفت: خیلی بد است که عده ای از مدیران واداده پالس دشمن شاد کن می فرستند و منفعلانه برای مذاکره با دشمن عجله می کنند؛ در مقابل زیاده خواهی‌های مستکبرین یک صدا باید شنیده شود و آن صدای رهبری است.

سخن با دشمن باید از موضع قدرت و صلابت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در نماز جمعه امروز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم و هفتم فروردین در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با ابتکار خواندن نام گذاری ۲۹ فرودین توسط امام خمینی (ره)به نام روز ارتش، گفت: نامگذارى ۲۹فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات و نشأت گرفته از بصیرت الهی حضرت امام (ره) بود آنهم در زمانی که عده ای در داخل دوگانه حمایت و مخالفت ارتش راه انداخته بودند و از خارج هم حمایت می شدند. بخصوص منافقین و کمونیست ها اصرار بر انحلال ارتش داشتند. امام ارتشیان را فرزندان انقلاب و مردم خواند و توطئه را خاموش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به رشادت‌های ارتش در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: ارتش هم با تقدیم قریب به ۵۰ هزار شهید و تعداد فراوانی جانباز و با حضور در عرصه‌های مختلفِ دفاع از انقلاب و ایران و حراست ازمنطقه خوش درخشید و از کیان اسلام با سه نیروی هوائی و دریائی و زمینی وپدافندهوائی که بعدازانقلاب تاسیس شد حفاظت می کند و در برقراری امنیت کشور نقش مهمی بر عهده دارد. و در پیش آمدهای اجتماعی هم حضور فعال دارند و اخیراً هم برای مقابله با بیماری منحوس با تمام توان در میدان حضور دارند و در برپائی بیمارستان۲هزار تخته در مدت۲۴ساعت رکورد جهانی برای خود ثبت کردند.

امام جمعه کرج با اشاره به نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: همچنین به نیروی دیگر یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ۲ اردیبهشت سال۱۳۵۸به فرمان امام ره تشکیل شد نیز تبریک و خدا قوت عرض می کنیم. قابلیت  و کارآمدی سپاه در مواجهه با مسائل متعددی که برای انقلاب پیش آمد موجب شد تا حضرت امام تقریباً بعد از دو سال از تشکیل سپاه بفرمایند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به نقش مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، بیان کرد: این نیرو در طول بیش از چهار دهه فعالیت در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی، ضمن تکمیل ساختار و بالندگی لازم،کارنامه درخشانی دارد. تنوع فعالیت، اشراف اطلاعاتی بر ظرفیت ها و شناخت فرصت ها و تهدیدهای نظام و انقلاب این توانمندی را فراهم کرده تا بتوانند در گام دوم انقلاب در عرصه تمدن سازی نقش مهم داشته باشند.

وی در ادامه افزود: همین موقعیت ویژه و خاص در خنثی سازی تهدیدات دشمنان و حفاظت از عمق راهبردی انقلاب اسلامی در جهان است که او را استکبار جهانی به خصوص آمریکای پلید برای خود تهدید می داند و سپاه که در مقابل تروریسم بین الملل و دولتی قیام کرده و مقابله می کند را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد وموج سپاه هراسی راه می اندازد.

موقعیت ویژه و خاص سپاه موجب شد تا کشور بعد از انقلاب سرپا باشد؛ همین موقعیت است که دشمن را تهدید می‌کند

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با توجه به اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ،بیان داشت:دوم اردیبهشت، سال ۱۳۵۹ با توجه به شرائطی که پیش آمده بود حضرت امام ره اعلام انقلاب فرهنگی کردند. اول ستاد بود بعدها مسیری راطی کردوشد شورای عالی انقلاب فرهنگی که وظیفه دارد دائماً مسائل فرهنگی کشور را رصد کند و فعالانه برای فرهنگ و علم، طرح و برنامه داشته باشد. و این نشان دهنده اهمیت راهبردی این نهاد است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب ،گفت: وقتی روش دشمن، تهاجم و شبیخون فرهنگی است و ما در یک جبهه فرهنگی قرار گرفته ایم که احتیاج به افسران و فرماندهان جنگ نرم داریم، پس نگاه به شورای عالی باید نگاه قرارگاهی باشد که رهبر معظم انقلاب به این مرکز همین نگاه را دارند و می فرمایند: باور کنید که شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه مرکزی فرهنگی کشور است؛ باور کنید که اینجا فرماندهی مسائل عمده‏ی فرهنگی کشور و سیاست‏گذاری کشور را بر عهده دارد. و فرمودند: وظیفه قرارگاه اصلی، سیاستگذاری راهبردی، هدایت دستگاه‏ها، مراکز تأثیرگذار و بخش اجرایی فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: حالا سوال ما این است که آیا شورا واقعاً این قرارگاه اصلی بودن را پذیرفته و خواسته های حضرت آقا را که در حکمشان به اعضاء مرقوم فرمودند به این نحو دنبال می کند؟ گفتمان انقلاب اسلامی، به فرهنگ و فکر سکولاری غرب حمله می کند و نباید در این زمینه منفعل و مورد تهاجم باشد. تهاجم است نه هجوم. ما هم باید حمله کنیم حالت تدافعی و منفعلانه نداشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان چند نکته درباره زودتر به نتیجه رسیدم این شورا ،بیان داشت:برای اینکه زودتر به نتیجه مطلوب در عرصه فرهنگ برسیم باید به مسائل بنیادی و معرفتی با توجه به آموزه های ثقلین بیشتر توجه کنیم. از پژوهشگاه، پژوهشکده ودانشگاه معتبر وفراوانی که داریم، تعامل بیشتری داشته باشیم. براى تبیین سیاست‏هاى فرهنگى مناطق مختلف حتماً از مراکز پژوهشى وآموزشى شهرستان‏ها استفاده ‏شود. البته اخیراً حرکت مبارکی در بحث مهندسی فرهنگی کشور و برش استانی و مناطق مختلف آغاز شده که در صورت تحقق میمون و مبارک خواهد بود. به عزیزان در این میدان خدا قوت عرض می کنیم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان خصومت و دشمنی های استکبار جهانی با ایران،بیان داشت:نکته ای هم راجع به این خصومت اخیر استکبار جهانی عرض کنم که درست در وسط رایزنی برای گفتگو و مذاکره ای که خودشان اصرار دارند با وقاحت تمام به تاسیسات هسته ای حمله تروریستی کرده خسارت وارد کردند. با این کار پیام می دهند که فراموش نکنیم دشمن ما هستند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات باید جلوی زیاده خواهی‌های دشمن ایستادگی کرد، افزود: البته گاهی این حرکات عکس العمل بلائی است که سرشان آمده با این حال ایران پاسخ مناسب و کوبنده را به موقع خواهد داد. آنچه که همه به خصوص مسؤوولان و بالاخص دستگاه دیپلماسی باید رعایت کنند این است که در مقابل زیاده خواهی‌های مستکبرین یک صدا باید شنیده شود و آن صدای رهبری است که در جلسات متعدد بیان فرموده اند.

در مذاکرات باید جلوی زیاده خواهی‌های دشمن ایستادگی کرد؛ حالا برخی از مدیران واداده نیز برای دشمن پالس‌های دشمن شاد کن می‌فرستند!

 

رئیس ستاد امر معروف و نهی از منکر استان البرز با بیان اینکه برخی از مدیران واداده پالس‌های خوبی برای دشمن می فرستند، گفت: این خیلی بد است که عده ای از مدیران واداده  پالس دشمن شاد کن می فرستند و منفعلانه برای مذاکره با دشمن عجله می کنند و برای توجیه دلدادگی خود از مردم صبور و مقاوم که تا امروز همه مشکلات را که به گفته خود آقایان درصد کمی از آن مربوط به تحریم هاست؛ تحمل کرده اند مایه می گذارند و بر خلاف نظر حضرت آقا مبنی بر عدم عجله برای مذاکره می گویند برای از بین رفتن مشکلات مردم باید زودتر مذاکره کرد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه  باید همیشه از موضع قدرت و عزت وصلابت با دشمن سخن گفت، بیان کرد: آیا بعد از این عملیات ترور هنوز باید رفت و مذاکره کرد یا باید عملیاتی نظیر همان که گفته شد تعداد سانتریفیوژها را زیاد و غنی سازی را تا ۶۰ درصد افزایش می دهیم بیشتر شود؟ باید همیشه از موضع قدرت و عزت وصلابت با دشمن سخن گفت. دستگاه دیپلماسی با اروپائی ها که باز عده ای از نیروهای نظامی و انتظامی را تحریم کردند اقدام عاجل داشته باشد. این کارها درست در وقتی است که آقایان طرف مقابل را توبه کرده و پشیمان معرفی می کنند نه خیر آقا توبه گرگ مرگ است.

وی با تاکید بر رعایت قانون و التزام به آن، یادآور شد: راجع به تعطیلی مساجد و امور مذهبی مطلبی را عرض کنم و آن اینکه واقعاً همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک سوال بی پاسخ است که چرا باید به این نحو راجع به این امور عمل شود. اما نکته مهم این است همه ما باید به انجام قانون ملتزم باشیم همانطور که رهبری کمال توجه را دارند و طبق نظر دستگاه ها عمل می کنندو این درس امام جمعه کرج در ادامه افزود:در بحث کرونا همه باید از دستورات ستاد ملی تبعیت کنیم ولو به بعض تصمیمات و نحوه اجرای آن ایراد و اشکال جدی داریم و برای برون رفت هم پیشنهاد داریم.  وقتی ابلاغ رسمی شده که چند روز جماعت نه مسجد و کارکردهای مهم آن تعطیل باشد معنا ندارد در بیانی تحریک آمیز معاون یکی از دستگاه های تبلیغی کشور به مساجد استان اعتراض کند که کذا و کذا.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه قانون باید مصوب ابلاغ شود وگرنه هرج و مرج ایجاد خواهد شد،بیان داشت:شما که در مرکز هستید و عضویت هم دارید بروید و پیشنهادات رابه قانون تبدیل کنید.اتفاقاً وزیر محترم بهداشت و درمان پیشنهادات خوبی داده اند ما هم همین ها را مطالبه داریم که باید مطرح کنند و مصوبه بگیرند و ابلاغ کنند اما تا ابلاغ نشده هر کس نمی تواند هرجور دلش خواست عمل کند هرج و مرج می شود.

نکاتی برای رأی دادن به شوراهای شهر

وی در ادامه افزود:شما فکر می کنید برای رهبری برای ما و اهل ایمان تعطیلی امور عبادی و مساجد و هیئات سخت نیست؟ سخت است ولی باید راهکارها را پیدا کرد و مطالبه کرد. بنده درباره نماز جمعه به آقای استاندار پیشنهاد دادم و ایشان پذیرفت و ما هم انجام دادیم. اگر اجازه نمی دادند انجام نمی دادیم ولی اعتراض و پیشنهاد سرجایش بود.

نماینده رهبر عظم انقلاب در استان البرز با نزدیک شدن انتخابات بیان داشت:دوستان سعی کنید فضای انتخاباتی رافعال کنید وشور وهیجان حضور حداکثری را با تشویق هم فراهم کنید تا این توطئه خناثان که با عناوین مختلف بر اذهان کارمی کنند تاحضورکم رنگ شوداز کار بیفتد. کسی که القاء می کند نباید در انتخابات شرکت کرد خائن به مردم و ایران است. بیگانه پرستان بر طبل بی قانونی و هرج و مرج می‌کوبند و خیرخواه ملت نیستند. آنکه دلسوز ایران است و رشد و بالندگی ایران را می‌خواهد باید تشویق به شرکت کند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در بحث شورا به افراد متخصص و متدین رای بدهید،گفت راجع به شوراها هم تکرار می کنم. رایتان را از روی بصیرت و شناخت و تحقیق بدهید نه قوم گرائی و قبیله محوری که دیده می شود پدرخوانده های اقوام مختلف برای ماندن در قدرت ولو پشت پرده تلاش ها می کنند. اساساً از کاندیداها بپرسید برای ورود به شورا چه تخصصی دارند؟ چه توانی دارند و در مدیریت شهری با مشکلاتی که وجود دارد و عده ای از مسئولین شهری با شهر مثل بچه یتیمی که کسی را ندارد و می شود حقش را خورد رفتار کرده اند، چه خدمتی می خواهند بکنند؟ چشمها را باز کنید و به جوان یا میانسال با نشاط مومن و متعهد و متخصص رای بدهید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول