اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اعلام شرایط فوق العاده کرونایی در قزوین/ اعمال محدودیت های شدیدتر

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: هفتهء پیش رو هفته ای با شرایط فوق العاده و ویژه در قزوین خواهد بود و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد کرونا، نظارت ها و دستورالعمل های جدید و شدیدتری اعمال خواهد شد و از مردم تقاضا داریم که ما را همراهی کنند.

اعلام شرایط فوق العاده کرونایی در قزوین/ اعمال محدودیت های شدیدتر

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین، در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: آمار امروز کرونا در استان قزوین دردناک و در عین حال از ابتدای شیوع کرونا بی سابقه بوده است، ۱۵ فوتی و ۶۴۹ بستری در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ ماه گذشته یک رکورد محسوب می‌شود این در شرایطی است که تعداد زیادی از بیماران کرونایی نیز در منزل بستری هستند و تخت‌های بخش مراقبت ویژه هم پر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، تمامی بیمارستان‌های استان از جمله دولتی و خصوصی درگیر بیماری کرونا هستند، بیمارستان صحرایی نیز راه اندازی شده است و نگران بیماران غیر کرونایی هستیم که برای بستری شدن تختی برای آن‌ها وجود ندارد.

حبیبی با بیان این که، امروز جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، برگزار شد، گفت: هفتهٔ پیش رو هفته‌ای با شرایط فوق العاده و ویژه خواهد بود و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد، نظارت‌ها و دستورالعمل‌های جدید و شدیدتری اعمال خواهد شد و از مردم تقاضا داریم که ما را همراهی کنند.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه فوق العاده ستاد استانی کرونا گفت:  ادارات حداکثر با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و دو سوم نیز بصورت دورکاری فعالیت می‌کنند، برخی ادرات در صورت عدم ضرورت نیز با تشخیض مدیر می‌تواند تعطیل باشند، جلسات ادارت و دستگاه‌ها نیز باید در فضای باز با حضور  حداکثر ۱۰ الی ۱۵ نفر برگزار شود.

وی افزود: بانک‌ها، تأمین اجتماعی، شهرداری و سیستم مالیات بگیر هیچگونه پذیرش بصورت حضوری نخواهند داشت، هر گونه اقدام بصورت الکترونیکی خواهد بود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین عنوان کرد: از روز شنبه، فقط کسبه و صنوفی که مایحتاج اساسی مثل خوراکی، درمانی و بهداشتی را تأمین می‌کنند فعال خواهند بود و بقیه صنوف تعطیل هستند، تمامی کافه‌ها و رستوران‌ها حتی بصورت بیرون بر فعالیت نخواهند شد.

وی ادامه داد: اتوبوسرانی در هفته آینده هیچگونه، فعالیتی نخواهد داشت،  پارک‌ها و بوستان‌ها نیز بصورت کامل تعطیل خواهد بود.

وی افزود: همچنین دفاتر پیشخوان، سالن‌های ورزشی بصورت کامل تعطیل خواهند بود و مراسم آرمستان ها نیز حداکثر با حضور ۱۰ نفر از بستگان درجه یک متوفی خواهد بود.

معاون استاندار با بیان این که از فردا شب آژیر خطر تعطیلی در تمامی خیابان‌های شهر و معابر نواخته خواهد شد گفت: ترددها از ساعت ۱۰ شب بصورت ویژه کنترل خواهد شد و علاوه بر کنترل دوربینی، پلیس نیز بصورت فیزیکی حضور خواهد داشت.

حبیبی بیان کرد: برای کنترل دقیق‌تر، شهرها محله بندی می‌شوند و  هر محله و منطقه یک مدیر خواهد داشت که اکیپی متشکل از سازمان صمت، نیروی انتظامی و... خواهد بود تا نظارت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول