اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توزیع 1000 بسته معیشتی میان آسیب‌دیدگان کرونا/ سمن‌ها پیشگام در خدمت جهادی به مردم

دبیر موسسه آوای جوانان پویا با اشاره به اجرای طرح «کمک مومنانه، همت جوانانه»، از توزیع بیش از یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

توزیع 1000 بسته معیشتی میان آسیب‌دیدگان کرونا/ سمن‌ها پیشگام در خدمت جهادی به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان یکی از مجموعه‌های بزرگ مردمی هستند که به ویژه در سال‌های اخیر توانسته‌اند با تاسی به انگیزه و همت جوانی برای ساختنی ایران آباد و سرشار از توسعه و مهربانی گام‌های بلندی را بردارند.

سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در استان گلستان با هدایت‌گری اداره کل ورزش و جوانان در یک سال گذشته به ویژه در پیشگیری و کنترل شیوع کرونا و همچنین کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان کرونا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و از خود تصاویر غرورانگیز و پرافتخاری را به تصویر کشیده‌اند.

«موسسه آوای جوانان پویا» از جمله این سازمان‌های مردم‌نهاد است که در شرق استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس چه در سیل گذشته، کرونا و حتی در برگزاری برنامه‌های ابتکاری فرهنگی و اجتماعی پیشگام بوده و در کنار سایر سمن‌ها سال پرفروغی را پشت سر گذاشته‌اند.

حال نیز با آغاز سال ۱۴۰۰ با توجه به فراگیر شدن موج چهارم شیوع کرونا در کشور فعالیت‌های این موسسه نیز به شکلی در این حوزه متمرکز شده است.

* توزیع ۵۰۰۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان/ ورود جدی سمن‌ها به عرصه هنر و فرهنگ

دبیر موسسه آوای جوانان پویا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در سال گذشته علاوه بر توزیع ۸ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در سه مرحله در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری نیز ورود کرده‌ایم، اظهار کرد: تلاش موسسه آوای جوانان پویا این است که بتواند به صورت جامع در حوزه‌های مختلف که توانمندی آن را در بدنه مجموعه خود می‌بیند ورود جدی و اثرگذار کند.

عماد شریعتی با بیان اینکه توزیع بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم و هزاران بسته بهداشتی، آموزشی و فرهنگی بخشی دیگر از خدمات این موسسه در سال گذشته بوده است، افزود: تولید اثرهای ماندگار فرهنگی، هنری و اجتماعی نیز در دستور کار این موسسه قرار گرفت که مطابق با برنامه توسعه موسسه تاکنون محقق شده است.

وی از توزیع یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توسط موسسه آوای جوانان پویا در قالب طرح «همت جوانانه، کمک مومنانه» خبر داد و گفت: این بسته‌ها همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در محلات حاشیه شهر و روستاهای محروم توزیع خواهد شد.

* تشکیل کارگروه ویژه تحقق شعار سال/ لزوم تداوم همکاری دولت با سمن‌ها

مدیرعامل موسسه آوای جوانان پویا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه این موسسه در چارت تشکیلاتی خود سه سازمان زیرمجموعه را تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: سازمان فعالیت‌های اقتصادی، سازمان محرومیت‌زدایی و سازمان فرهنگی و اجتماعی این سه سازمان مجزا اما در عین حال منسجم هستند.

مهدی باقریان با بیان اینکه پس از اعلام شعار سال توسط مقام معظم رهبری کارگروهی برای عملیاتی‌سازی این شعار در حد توان در موسسه ما شکل گرفته است، اضافه کرد: به همین منظور نیز نشست‌هایی با انجمن کارآفرینان جوان و چند تولیدکننده جوان برگزار کرده و رایزنی‌هایی برای حل مسائل و مشکلات آنها با تعامل با دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته است.

وی با تقدیر از همکاری اداره کل ورزش و جوانان گلستان و اداره تابعه در گنبدکاووس، گفت: تداوم همکاری بین نهادهای مردمی و دولتی برای توسعه شرق استان به ویژه گنبدکاووس ضروری و کاراست زیرا ظرفیت‌های موجود دولتی بدون تردید نمی‌تواند به تنهایی از پس عقب‌ماندگی‌های تاریخی توسعه‌ای در شرق استان برآید.

* درخشش سمن های گنبدکاووس در سال گذشته/ برنامه‌های شاخص سمن‌ها برای توسعه

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد این شهرستان با وجود تعداد کمتر نسبت به مرکز استان از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته این سازمان‌های مردم نهاد گنبدکاووس بودند که با همدلی و هم‌افزایی توانستند اقدامات بسیار خوبی را رقم زده و تحسین استاندار گلستان و مسوولان استانی و شهرستانی را دریافت کنند.

حجت‌الله یوسفی با بیان اینکه در مناسبت‌ها و مراسمات مختلف ماه‌های گذشته نیز این سمن‌های جوان گنبدکاووس بودند که برنامه‌های شاخصی را برگزار کردند، ادامه داد: برنامه‌هایی از جمله بزرگداشت منادیان وحدت، مسابقات مجازی هفته جوان، آموزش‌های علمی و دانشجویی، همایش کارآفرینی، توزیع بسته معیشتی و غذای گرم و ... بخشی از این فعالیت‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه «موسسه آوای جوانان پویا» با همکاری اداره ورزش و جوانان در نظر دارد در چندین مرحله در سال جدید نیز بسته‌های معیشتی را توزیع کند، افزود: سایر سمن‌ها نیز در برنامه‌هایی مجزا و برخی برنامه‌های مشترک در کنترل شیوع کرونا فعال بوده و برنامه‌های شاخصی را اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول