اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران زنجان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد/ فارغ‌التحصیلی 700 نفر از حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون بیش از 700 نفر از حوزه‌های علمیه استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران زنجان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد/ فارغ‌التحصیلی 700 نفر از حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه رسالت‌های حوزه علمیه خواهران بسیار بوده و نمود خود را در جامعه نشان داده است، تصریح کرد: امروز شاهد گسترش فعالیت حوزه‌های علمیه هستیم.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی حوزه‌های علمیه تشیّع، متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده است، گفت: تربیت خواهران دین شناس، صاحب نظر، متخلّق به اخلاق اسلامی، توانمند در تبلیغ، ترویج آموزه‌های دینی و دفاع از باورها و ارزش‌های مکتب حیات بخش قرآن و اهل بیت (ع) از جمله اهدافی است که حوزه‌های علمیه دنبال می‌کند.

صادقی با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه و با توجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: بانوان نیز احکامی دارند و از آنجا که در نظام جمهوری اسلامی نسبت به دختران توجه ویژه شده است از همین رو مهم است که حوزه علمیه خواهران فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت مدرسه علمیه خواهران در استان زنجان فعال است، تصریح کرد: سطوح یک، 2 و 3 حوزه معادل مدرک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مقاطع حوزه‌های علمیه خواهران است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران علاوه بر رشته‌های عمومی، مرکز آموزش عالی استان در رشته‌های تفسیر علوم قرآن، کلام اسلامی و فقه و اصول نیز فعال است.

وی با اشاره به پذیرش سالیانه حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: پذیرش علاقه‌مندان از ۲۵ بهمن سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت امسال ادامه دارد.

صادقی با اشاره به اینکه پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در سطوح 2 و 3 انجام می‌شود و ظرفیت پذیرش ۱۸۰ نفر در مدرسه‌های علمیه استان وجود دارد، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال از این پذیرش مطلوب بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه پس از فارغ‌التحصیلی بانوان حوزوی در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، بیان کرد: مبلغان همکاری خوبی با حوزه‌های سپاه، بسیج و دادگستری دارند و در تشکل‌های مختلف حضور فعالی داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: تاکنون بیش از 700 نفر در حوزه‌های علمیه استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

صادقی همچنین به شیوه تحصیل در این مراکز آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا تحصیل در حوزه‌های علمیه همچون سایر مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری و مجازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول