اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کاهش 31 درصدی جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: 2 میلیون و و 83 هزار و 519 مسافر سال گذشته در این استان جابجا شدند که کاهش 31 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

کاهش 31 درصدی  جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان

تیمور باقری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: جابجایی مسافر این مدت در استان نسبت به مشابه سال گذشته با 3 میلیون و 12 هزار و 465 مسافر و 306 هزار و 702 سفر کاهش 31 درصدی در جابجایی مسافر و 21 درصدی در تعداد سفر را نشان می دهد.

وی افزود: 2 میلیون و و 83 هزار و 519 مسافر سال گذشته در قالب 243 هزار و 51 سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری در این استان جابجا شدند.

وی ادامه داد: 62 درصد جابجایی مسافر این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به داخل استان و 38 درصد به خارج استان انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت حمل و نقل عمومی برون شهری و چگونگی رعایت الزامات بهداشتی گفت: از همان روزهای نخست شیوع این ویروس تمام الزامات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی به شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر استان ابلاغ و نظارت های دوره ای در این زمینه توسط همکاران ما به طور مرتب درحال انجام است.

باقری با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافر و سفرهای بین استانی، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری دچار ضرر و زیان شدند، گفت: با پیگیری های به عمل آمده توسط این اداره کل پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ 120 میلیون ریال برای شرکت های حمل و نقل عمومی( به ازای هر نفر شاغل) و 60 میلیون ریال برای رانندگان این دسته از ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 584 راننده مسافری فعال، 906 دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و 447 دستگاه ناوگان مینی بوسی و 755 دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول