اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تلاش برای تشکیل ساختار موازی در نهاد ریاست جمهوری به جای وزارت بهداشت

عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از احتمال تشکیل نهاد موازی وزارت بهداشت برای واردات واکسن گفت: بودجه وزارت بهداشت به دلیل انتقاد نمکی از دولت، گروگان گرفته شده است.

تلاش برای تشکیل ساختار موازی در نهاد ریاست جمهوری به جای وزارت بهداشت

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جدی شدن انتقادات وزارت بهداشت از عدم همراهی دولت و استمرار تلاش‌های این وزارتخانه برای مقابله با کرونا اظهار داشت: اصل این اختلافات بعد از موضوع واردات واکسن از سوی شرکت خصوصی آغاز شده است، این در حالی است که واردات واکسن موضوعی کاملاً امنیتی و حتماً این واکسن بایستی از سوی پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلی نداشته باشد. 

وی افزود: واردات واکسن و دارو می‌تواند در صورتی که اقدامات لازم و کنترلی صورت نگیرد، از نظر بیولوژیکی برای کشور آسیب‌هایی را داشته باشد و اگر بخش خصوصی هم قصد واردات واکسن را دارد بایستی نوع آن واکسن مورد تأیید بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و پدافند و نهادهای کنترلی قرار گیرد. 

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: سفیر ایران در روسیه اعلام کرده است 60 میلیون دز واکسن از این کشور خریداری شده است که بخشی از آن وارد شده و بخشی دیگر در حال واردات است. این در حالی است که شنیده‌ام برخی شرکت‌های خصوصی به صورت مستقیم برای واردات واکسن به ایران با شرکت اسپوتنیک ارتباط گرفته‌اند و مسئولین این شرکت گفته‌اند ما فقط با دولت‌ها کار می‌کنیم.

سلیمی گفت: مقادیر واکسن وارد شده به کشور که از سوی وزارت بهداشت انجام شده منجر به آن شده است که آقایان روحانی و واعظی اعلام کنند که این کار از سوی آنها صورت گرفته است و به نظر می‌رسد که آقای روحانی علاقه‌ای ندارد که تلاش کس دیگری را ببیند. 

وی افزود: یک سلسله شرکت‌های خاص هستند که آنها با ارز 4200 تومانی که دراختیار می‌گیرد در شرایط مختلف و با رانتی که دارند سعی می‌کنند در زمینه واردات عمل کرده و برای خود منافعی را به دست آورند که می‌توانم به واردات روغن پالم اشاره کنم که در انتهای بررسی این موضوع مشخص شد که برادر رئیس‌جمهور در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است ضمن اینکه برخی افراد منصوب به دولت بودند که در این مسیر با همراهی دولت اقدام به واردات کرده بودند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: در زمینه واردات موز هم چنین موضوعی را شاهد بودیم که به یکباره قیمت آن را بالا بردند و بعدها مشخص شد که این واردکننده از نزدیکان رئیس‌جمهور است.

سلیمی گفت: تعجب می‌کنم از مواضع دولت چرا که آقای رئیس‌جمهور یک روز اعلام می‌کند که به دنبال احیای وزارت بازرگانی و در حقیقت وزارت واردات هستند و این واردات را کاری تخصصی می‌دانند و از سوی دیگر درحوزه بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی که حساسیت فوق‌العاد‌ه‌ای دارد و می‌تواند سلامت یک ملت را مورد هجمه قرار دهد اعلام می‌کند هر شرکت خصوصی که خواست می‌تواند در زمینه واردات اقدام کند این در حالی است که در مورد واکسن فایزر نگرانی‌های جدی وجود دارد. 

وی افزود: متأسفانه رئیس‌جمهور و آقای واعظی و تیم دولت تاب انتقادات را ندارند و با چند انتقاد آقای نمکی به هم می‌ریزند این در حالی است که ما در موضوع عزل آقای بطحایی از وزارت آموزش و پرورش هم چنین چیزی را دادیم و آقای رئیس‌جمهور وقت ملاقات به وی را نداد ضمن اینکه وقتی رحمانی وزیر صمت بود هم به دلیل انتقاداتی که وی از دولت کرد بلافاصله عزل شد این در حالی است که وزرا بایستی آزادانه حرف بزنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت فضای امنیتی خاصی را در کشور و به خصوص در کابینه به وجود آورده و شخص رئیس‌جمهور و اقای واعظی از وزرا فقط بله‌قربان‌گو می‌خواهند و هیچ‌کس نبایستی انتقادی از دولت داشته باشد و بهتر است که اعضای دولت اختلافات را کنار گذاشته و مشکلات خود را در یک اتاق با هم حل کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نظر کارشناسان بهداشتی و درمان فصل‌الخطاب است چرا دولت شخص رئیس‌جمهور و واعظی به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور این نظرات را قبول نکرده و نظراتی متفاوتی با نظر وزارت بهداشت را بیان می‌کنند. 

وی با بیان اینکه ممکن است که به نوع مدیریت نمکی و وزارت بهداشت انتقاداتی وارد باشد و وجود نقاط مثبت و منفی در هر فردی کاملاً طبیعی است ولی این اختلافات چرا باید به افکارعمومی کشانده شود تصریح کرد: متأسفانه این روش در دولت بسیار عجیب و غریب است و در تاریخ ثبت شود که روزگاری در کشورمان اختلاف وزارت با بخش‌های مختلف دولت در روزگاری که مردم نیاز به واکسن و درمان داشتند ثبت و ضبط شود. 

این عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: دولت برای انتقام‌گیری از وزارت بهداشت بودجه این وزارتخانه را به صورت کامل پرداخت نکرده است و بخشی از این موضوع را ما در تخصیص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا شاهد بودیم.

وی گفت: اینکه بخش‌های مختلف دولت به دلیل زاویه داشتن با وزیر بهداشت بودجه این وزارتخانه را گروگان بگیرند و دست این وزارتخانه را برای مقابله با ویروس کرونا خالی بگذارند روش بسیار عجیب و غریبی است و اگر هم اختلافی با وزیر دارند بخش‌های مختلف این وزارتخانه باید جور این اختلاف را بکشند.این در حالی است که شنیده‌ام قرار است نهادی موازی با وزارت بهداشت در نهاد ریاست جمهوری با موضوع بهداشت و درمان تشکیل شود که گویا این کار برای واردات واکسن صورت گرفته است. 

سلیمی گفت: بهتر است روحانی و بخش‌های مختلف دولت سعه صدر داشته و آقای واعظی هم باید در نوع واکنش‌هایش تجدید نظر کند. این در حالی است که از روز گذشته تیم رسانه‌ای دولت پای کار آمده و اقدامات علیه نمکی وزیر بهداشت را توسعه داده‌اند تا هر کاری که دلشان خواست بکنند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول