اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عمارت تاریخی سالار محتشم خمین در حال مرمت است

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از آغاز مرمت عمارت تاریخی سالار محتشم خبر داد.

عمارت تاریخی سالار محتشم خمین در حال مرمت است

علی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه عملیات عمرانی و مرمتی قلعه تاریخی سالار محتشم خمین در حال انجام است، اظهار کرد: عملیات بهسازی و مرمت دیواره‌های پشت‌بام عمارت تاریخی سالار محتشم با هدف جلوگیری از نفوذ آب باران به گچ‌بری‌های ایوان در حال انجام است.

وی بیان کرد: در این عملیات درب ورودی به داخل عمارت با هدف سهولت در دسترسی، حمل و نقل داخل عمارت و جابجایی اقلام و اشیای تاریخی حجیم و سنگین و دسترسی آسان خودروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانی در مواقع اضطراری نیز نصب می‌شود.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین ایجاد و احداث دیوار شمالی عمارت جهت تکمیل موارد حفاظت فیزیکی موزه، ایجاد فضای سبز و گلکاری محوطه داخلی عمارت، تجهیز سیستم حفاظتی دوربین‌های مدار بسته موزه سالار محتشم را از اقدامات عمرانی و مرمتی این عمارت تاریخی در سال ۱۴۰۰ دانست.

مشهدی بیان کرد: این بنا توسط میرزا علی‌خان کمره‌ای معروف به سالار محتشم در دوره قاجار ساخته شده است که شامل هزار متر مربع عمارت اشرافی در یک باغ و تلفیقی از معماری کلاسیک اروپا و معماری سنتی ایران است. این خانه در اختیار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و قسمتی از آن به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است و در سال ۱۳۸۱ به شماره ثبت 5804 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل انجام این پروژه عمرانی و مرمتی در فاز نخست، حدود ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده و در حال حاضر کارگاه برای انجام عملیات تجهیز و کار در جریان است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول