اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در ادارات بوشهر

بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی استاندار بوشهر چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه صادر گردید، از امروز به مدت یک هفته در ادارات استان بوشهر محدودیت‌های جدید کرونایی آغاز شد.

آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در ادارات بوشهر

بر گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی استاندار بوشهر چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه صادر گردید، از امروز به مدت یک هفته در ادارات استان بوشهر محدودیت‌های جدید کرونایی آغاز شد.

 بر اساس این بخشنامه ادارات در شهرستان‌های قرمز حداکثر با حضور یک سوم کارکنان ساکن در مرکز شهرستان، فعالیت می‌کنند و با توجه به تشدید اعمال محدودیت‌های ورود و خروج به و از شهرهای قرمز سایر کارکنان غیر ساکن به مدت یک هفته حق مراجعه به دستگاه مربوط را ندارند.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به اینکه استان بوشهر در وضعیت قرمز و بسیار خطرناک کرونایی قرار گرفته و ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است، چنانچه سیر صعودی با این شیوه ادامه یابد زیرساخت‌های موجود درمانی پاسخگو نخواهد بود و استان دچار بحران خواهد شد.

همچنین در بخش دیگری از آن آمده: در اجرای طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها و بخشنامه‌های شماره ۳۷ ۴۸۹۹ مورخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ و شماره ۳۷۶۸ ۲۰ مورخ ۸ آذر ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور، برای جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری باید مواردی به عنوان دستور اداری اجرایی شوند.

در این بخشنامه با اشاره به ضرورت کاهش ترددها تاکید شده است که مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به اختیار پیش‌بینی شده در مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برای کاهش حضور کارکنان به کمترین میزان ممکن برنامه‌ریزی کنند، واحدهای غیر ضروری در ادارات تعطیل شوند و برخی خدمات که فوریت ندارند و باعث تردد و تجمع ارباب‌رجوع می‌شود، در این هفته ارائه نشود.

از دیگر مواردی که در بخشنامه استانداری آمده لغو همه جلسات و ماموریت ها و بازدیدهای مدیران و کارکنان اداری در مرکز استان و شهرستان‌ها، ارائه خدمات از طریق میز خدمت و حضور نیافتن مستقیم ارباب موجود در تمامی اتاق‌ها و واحدهای داخلی هر دستگاه، از دیگر مواردی است.

 همچنین تاکید شده است که مراکز بهداشتی و درمانی نیروهای نظامی و انتظامی از این بخشنامه مستثنی هستند و مسؤولیت حسن اجرای بخشنامه بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام جدیدترین اعلام رنگ بندی وضعیت شیوع بیماری کرونا، با قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان جم، شمار شهرستان‌های استان بوشهر در وضیعت قرمز به ۹ شهرستان افزایش یافت.

پیش از این شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، عسلویه، کنگان، تنگستان، دیلم و گناوه در وضعیت خطرناک قرمز قرار گرفته بودند و این درحالی است که شهرستان دیر تنها شهرستان در وضعیت نارنجی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول