اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوءاستفاده پامپئو و خانواده‌اش از امکانات فدرال در بیش از 100 مورد

در حالی که وزیر خارجه سابق آمریکا مشغول هزینه برای گروه سیاسی جدید به منظور رقابت‌ احتمالی در انتخابات 2024 است، بازرس کل وزارت خارجه از ده‌ها مورد نقض قوانین اخلاقی فدرال از سوی وی در دولت قبل خبر داد.

سوءاستفاده پامپئو و خانواده‌اش از امکانات فدرال در بیش از 100 مورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیدبان مستقل وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق این کشور قوانین اخلاقی فدرال را در بیش از ۱۰۰ مورد نقض کرده ‌است.

به گزارش «آکسیوس»، این خبر در حالی اعلام شده که وی در حال هزینه برای گروه سیاسی جدید در بین گمانه‌زنی‌ها درباره حضورش در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ است.

نشریه آمریکایی «پالتیکو» گزارش داد که «دفتر بازرس کل شواهدی را پیدا کرده که بیش از ۱۰۰ درخواست از کارمندان وزارت خارجه مطرح شده که با استانداردهای رفتار اخلاقی کارکنان شاخه اجرایی مغایرت دارد و یا سوالاتی را درباره استفاده مناسب از منابع این وزارتخانه مطرح کرده است».

این نشریه بر اساس یافته‌های بازرس کل وزارت خارجه آمریکا افزود: درخواست‌ها از سوی خانواده پامپئو که در سه دسته گسترده تقسیم می‌شوند—درخواست برای جابجایی وسایل شخصی، برنامه‌ریزی رویدادهای نامرتبط با ماموریت این وزارتخانه و درخواست‌های متفرقه شخصی—هیچ ارتباط مشخصی با کار رسمی این وزارتخانه نداشته است. وکیل پامپئو در ادعایی، این گزارش را دروغین خواند و آن را رد کرد.

این چهره جنگ‌طلب دولت سابق آمریکا در بیانیه‌ای که در اختیار وبگاه خبری آکسیوس قرار گرفت، از قصد خود برای ماندن در واشنگتن و اشتغال در یک اندیشکده محافظه کار به نام «مؤسسه هادسون» خبر داده بود. 

وبگاه آکسیوس اعلام کرد پامپئو با همسو شدن با یک اندیشکده محافظه‌کار، نزدیکی خود را به مباحثی که برای حزب جمهوریخواه مهم است حفظ خواهد کرد. اندیشکده هادسون، در میان محافظه‌کاران آمریکا محبوب است و آنها این اندیشکده را به عنوان عرصه‌ای برای ابراز پیشنهادات سیاسی می‌دانند.

پامپئو در توئیتی هم که روز بعد از بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده بود، نوشت: ۱۳۸۴ روز. 

آکسیوس در توضیح این توئیت نوشت این رقم احتمالاً روزشماری پامپئو برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکاست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول