اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رعایت پروتکل‌ها در شهرضا زیر ۵۰ درصد/ ۹۱ درصد مراجعه‌کنندگان برای تست، کرونا مثبت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: گلودرد، تب، خستگی و ضعف علایم شایع‌ترین علایم کرونا است، اگر فردی این‌گونه علایم را در خود احساس کرد حتماً باید به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کند.

رعایت پروتکل‌ها در شهرضا زیر ۵۰ درصد/ ۹۱ درصد مراجعه‌کنندگان برای تست، کرونا مثبت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، همزمان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و پایان مسافرت‌ها، به یکباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور مشاهده شد. به طوری که از تعداد شهرهای آبی و زرد کم شد و بر تعداد شهرهای نارنجی و قرمز افزوده شد.

حالا با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز سال جدید، بیمارستان‌های کشور پر شده از بیماران بد حال کرونایی و دیگر تخت خالی در کمتر شهر نارنجی و قرمز وجود دارد که بیمار کرونایی در انتظار آن نباشد. این وضعیت در اصفهان بحرانی شده است و بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری به وضعیت تکمیل می‌رسد.

در حالی که شرایط کرونایی کشور تا قبل از سال نو، به گونه‌ای بود که تقریباً تخت‌های آی سی یو خالی از بیماران کرونایی شده بود تعداد موارد شناسایی شده کرونا روزانه ۷ تا ۸ هزار نفر کاهش یافته بود و آمار مرگ و میر روزانه نیز ۲ رقمی شده بود، دوباره به سمت ۳ رقمی شدن پیش رفت.

شهرستان شهرضا نیز که وضعیت آن زرد بود به دلیل افزایش ناگهانی موارد مثبت کرونا و بالار رفتن آمار بستری به رنگ قرمز درآمد، این وضعیت بحرانی تا آنجا پیش رفت که به دلیل مراجعات بالای بیماران برای تست کرونا ساعات کاری مرکز منتخب شناسایی بیماران کرونایی افزایش پیدا کرد و بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) نیز دوباره به چرخه بیماران کرونایی بازگشت.

 

افزایش ۵ برابری مراجعات سرپایی کرونا

حجت‌اله تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به اینکه در یک مدت زمانی خیلی کوتاه با افزایش شدید آمار ابتلا، بستری و مثبت شدن تست‌ها در شهرضا مواجه شدیم، اظهار داشت: وضعیت شهرضا از زرد به قرمز تبدیل شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه در شهرضا به صورت یک باره با افزایش آمار و قرمز شدن وضعیت شهرستان مواجه شدیم، افزود: در این مدت با افزایش ۵ برابری مراجعات سرپایی مواجه شدیم و آمار مراجعات سرپایی به روزانه ۱۵۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه گلودرد، تب، خستگی و ضعف علایم شایع‌ترین علایم کرونا است، بیان کرد: اگر فردی این‌گونه علایم را در خود احساس کرد حتماً باید به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کند، مردم نباید علایم بیماری را به حساب آلرژی یا بیماری‌های فصلی بگذارند با مراجعه سریع به مراکز سرپایی می‌توانیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم.

 

۹۱ درصد از تست‌های کرونا در شهرضا مثبت می‌شود

تنهایی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش آمار مراجعات سرپایی و در راستای خدمت‌رسانی بهتر، ساعت کاری این مراکز تا ساعت ۱۶ افزایش یافت و اتاق پرستار و پزشک نیز اضافه شد، بیان کرد: ۴۰ درصد منفی تست کاذب داریم و ۳۷ درصد از تست‌های سریع و ۵۱ درصد از تست‌های PCR مثبت می‌شود، در مجموع ۹۱ درصد از افرادی که به مراکز منتخب برای تست مراجعه می‌کنند، کرونا مثبت هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به افزایش ۲ برابری آمار بستری در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا عنوان کرد: در حوزه بستری در بیمارستان نسبت به هفته گذشته آمار ۲ برابر در شهرضا افزایش داشته است و از چند روز گذشته از مرز ۵۰ نفر بستری گذشته و اکنون بیش از ۶۰ نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به فعالیت دوباره بیمارستان صاحب‌الزمان (عج) به عنوان سایت پیش بستری کرونایی با توجه به افزایش موارد سرپایی خفیف و متوسط خاطرنشان کرد: بیمارستان صاحب‌الزمان (عج) به عنوان سایت پیش بستری کرونایی در شهرستان شهرضا فعال می‌شود و افرادی که نیاز به بستری دارند به بیمارستان امیرالمومنین(ع) ارجاع داده می‌شوند.

تنهایی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۹۰ دوز واکسن در شهرضا توزیع شده اما هنوز نتوانستیم کادر درمان شهرضا را صددرصد واکسینه کنیم، افزود: امیدوار هستیم با تولید واکسن در داخل کشور و واردات واکسن به زودی تمام کادر درمان واکسینه شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون بیش از هزار و ۴۶۰ واحد صنفی و ۶۵ اماکن عمومی به صورت تیمی با همکاری نیروی انتظامی، اتاق اصناف، فرمانداری و اتحادیه‌ها بازدید انجام شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۱ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند، ۱۲ واحد صنفی پلمب، ۲ مورد پلمب اماکن عمومی و ۹۷۰ اخطار شفاهی و ۲۵ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرضا به زیر ۵۰ درصد رسیده است

وی با اشاره به اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرضا به زیر ۵۰ درصد رسیده است، بیان کرد: با توجه به پایین آمدن سطح رعایت پروتکل‌ها با همراهی فرمانداری یک مانور خطر در شهرستان با توجه به وضعیت قرمز برگزار شد تا حساسیت مردم نسبت به افزایش شیوع بیماری افزایش پیدا کند.

تنهایی با تأکید بر اینکه تمامی ادارات دولتی باید میز خدمت‌شان تقویت شود تا زمان مراجعه و تجمعات اداری کاهش پیدا کند، ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و مسافربری سرویس‌های شهرضا به اصفهان رعایت پروتکل‌ها انجام نمی‌شود و ظرفیت سواری‌ها و اتوبوس‌ها نیاز به تجدیدنظر دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه اقلام بهداشتی مانند دستکش باید در جایگاه‌های سوخت مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: فروشگاه‌های بزرگ باید ضدعفونی کننده پدالی را در ورودی فروشگاه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه حلیم و زولبیا بامیه در محل تولید باید به فروش برسد، گفت: هر جایی تخلفی مشاهده کردیم، بدون اینکه اخطاری دهیم به مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم.

تنهایی با بیان اینکه در موقعیت ورود عشایر به شهرستان شهرضا هستیم، افزود: ۲ درصد کل جمعیت کشور عشایر هستند و ۲۰ درصد تولید مواد لبنی دارند، در استان ۵۲ هزار عشایر داریم اما از این تعداد تنها ۷ هزار نفر ثبت سامانه سلامت هستند، سال گذشته ۳۸ هزار از عشایر غربالگری شدند و از عشایر ۶ مرگ کرونای مثبت و ۱۰ مورد بستری گزارش شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه در زمان ورود عشایر ایستگاه سلامت در ورودی شهرضا بر پا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نیاز به یک سرشماری خوب و مراقبت از زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال و توزیع آب آشامیدنی و بیماریابی کرونا و فشارخون در بین عشایر هستیم و نیاز است بهورز و ماما روزانه به محل عشایر بفرستیم، سال ۱۴۰۰ تمام تلاش دامپزشکی و بهداشت، بهداشت مواد لبنی سالم است.

 

اجازه ورود پلاک‌های غیربومی به شهرضا را نمی‌دهیم

صادق ‌کاظم‌زاد، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه منع تردد از ۱۰ شب تا ۳ صبح با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی هنوز برقرار است، گفت: با توجه به وضعیت قرمز شهرضا ورود پلاک‌های غیربومی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد و از ۱۸ فروردین ماه این طرح آغاز شده است و تاکنون بیش از هزار و ۲۷۰ مورد اعمال قانون شبانه و ۱۴۷ فقره جریمه پلاک غیربومی ۵۰۰ هزار تومانی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ورودی شهرستان از سمت شیراز در ایستگاه شهید امامی کنترل می‌شود تا از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری شود، گفت: کسانی که به صورت غیرمجاز به شهرستان‌های استان و یا استان‌های دیگر در شهرهای وضعیت قرمز تردد داشته باشند؛ به جرم تهدید علیه سلامت عمومی جامعه و بی توجهی به قوانین بهداشتی علاوه بر جریمه توقیف سیستمی و توقیف فیزیکی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

به دنبال تخفیف در عوارض و مالیات اصناف شهرضا هستیم

ناصر اسدی، فرماندار شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کرونا به حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب زده است، بیان کرد: تاکسی‌های بین شهری نباید بیشتر از ۳ نفر را سوار کنند، راهداری باید نظارت کند، امکان ابتلا با سوار کردن ۴ نفر مسافر بسیار زیاد است،

وی با تأکید بر اینکه با توجه به وضعیت قرمز شهرضا نمازهای جماعت نباید در مساجد برگزار شود، افزود: ابتلای ویروس جهش‌یافته حتی در محیط باز بسیار شدید بوده است، این ویروس بسیار ناشناخته است.

 

فرماندار شهرضا با بیان اینکه جایگاه‌های سوخت یک دغدغه جدی است و شرکت نفت بازرسی از جایگاه‌های سوخت را باید تشدید کند، افزود: آرامستان‌ها باید نظارت بر آن تشدید شود و تجمع در آن خطرناک است. اسدی با اشاره به اینکه ایست و بازرسی در ورودی شهرستان با هماهنگی راهداری ایجاد می‌شود و ماشین‌های بدون مجوز را باز می‌گردانیم، ادامه داد: چایخانه‌ها اگر فک پلمب کنند، برخورد شدید می‌شود، تشدید نظارت و کنترل در فروشگاه‌های بزرگ باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر سال گذشته در ایستگاه سلامت غربالگری شدند و امسال هم این ایستگاه برقرار می‌شود، بیان کرد: بازار روز نباید در روستاها ایجاد شود چون از اطراف می‎آیند، خطرناک است.

اسدی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا با توجه به تعطیلی اصناف، در عوارض و مالیات برای آن‌ها تخفیفاتی گرفته شود، باز پرداخت تسهیلاتی کرونایی نیز تا ۶ ماه به تعویق افتاد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول