اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مناسب‌سازی معابر ۴۰ درصد هم در مازندران اجرا نشد/ بانک‌ها قانون مناسب‌سازی را دور می‌زنند

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران در پاسخ به این سؤال که در بررسی‌های انجام شده وضعیت مناسب‌سازی در یک خیابان اصلی به چه صورت است، گفت: در بهترین خیابان شهرهای استان در حدود ۴۰ درصد مناسب‌سازی نشده است.

مناسب‌سازی معابر ۴۰ درصد هم در مازندران اجرا نشد/ بانک‌ها قانون مناسب‌سازی را دور می‌زنند

عبدالرضا قلندری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با اقدامات انجام شده برای مناسب‌سازی معابر ویژه افراد کم‌توان جسمی در مازندران، اظهار کرد: در استان براساس برنامه پنج جلسه کمیته مناسب‌سازی و هفت کمیته تخصصی در سال ۹۹ برگزار شده است.

وی گفت: بهزیستی مازندران در بحث پیگیری برای اجرای طرح مناسب‌سازی رتبه عالی را در سطح کشور کسب کرد و دوره آموزشی برای شهرداران استان برگزار شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: استاندار مازندران هم در همایش روز معلولان به همه فرمانداران تاکید کردند که بحث مناسب‌سازی جدی گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این همه پیگیری‌های در استان با چالش جدی در این زمینه مواجه هستیم که نمونه آن را چند روز پیش در شهر بابلسر داشتیم؟ گفت: مشکل در عدم اهتمام مسؤولان و متولیان امر در سطح شهرستان‌ها است که با وضعیت نامناسب در استان مواجه هستیم.

قلندری ادامه داد: باید مسؤولان باید به این باور برسند که در حوزه مناسب‌سازی باید اقدامات جدی و اثرگذار انجام دهند.

وی درباره حادثه اتفاق افتاده برای جانباز بابلسری،گفت: اگر این باور در نگاه مسؤول شهری بابلسر وجود داشت اصلا ایجاد این رمپ به هیچ وجه هزینه‌ای در بر نداشته است.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: در سال جاری تیم‌های بازرسی با استفاده از ظرفیت معلولان  در سطح استان تشکیل شده است، نظارت بر روند مناسب‌سازی برای معلولان استان انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در بررسی‌های انجام شده وضعیت مناسب‌سازی در یک خیابان اصلی به چه صورت بوده است، گفت: در بهترین خیابان شهرهای استان در حدود ۴۰ درصد مناسب‌سازی نشده است.

قلندری در پاسخ به این سؤال که شاید شهرداران الگو خاص مناسب‌سازی در اختیار ندارند که در این حوزه ورود جدی‌تری ندارند، افزود: برای همه شهرداران استان دوره‌های آموزشی برگزار کردیم، در سال ۹۹ برای همه شهرداران دوره برگزار شده و مکاتبات مکرری با شهرداران انجام شده است.

وی اضافه کرد: اگر شهرداری اعلام کند که در جریان اقدامات مناسب‌سازی نبوده بنده قبول ندارم برخی نقاط در حال انجام است.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران درباره تخریب رمپ بانک صادرات شعبه  بلوار کشاورز، ساری، بیان کرد: برخی از بانک‌ها برای دریافت مجوز اقدام به احداث رمپ ولو نامناسب اقدام کرده و پس از آن نسبت به تخریب آن اقدام می‌کنند اما برخی از بانک‌ها مانند بانک مسکن خیابان فرهنگ عملکرد مناسبی داشته است.( اینجا بخوانید)

وی با اعلام اینکه از طریق مدیریت بانک مرکزی کشور نامه‌ای مبنی بر رعایت طرح مناسب‌سازی ارسال شده است، گفت: ما باید نظارت‌ها خودمان را در این بخش تقویت کنیم.

به گزارش فارس پرچم مناسب‌سازی در روزهای اخیر توسط یکی از جانبازان استان مازندران در بابلسر برافراشته شده است و انتظار است که اقدامات انجام شده توسط این جانباز منجر به اجرای طرح مناسب‌سازی در استان مازندران شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول