اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض مقاومت به بازداشت فلسطینی‌ها در ریاض برای جلب رضایت تل‌آویو

جنبش‌های مقاومت فلسطینی اعلام کردند، ادامه بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان سعودی که با هدف تنگ کردن عرصه بر حامیان مقاومت و نزدیک شدن به رژیم اشغالگر صورت می‌گیرد لکه ننگی بر پیشانی عاملان آن است.

اعتراض مقاومت به بازداشت فلسطینی‌ها در ریاض برای جلب رضایت تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی از سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰ فلسطینی از جمله «محمد الخضری» نماینده حماس در این کشور را بازداشت کرده و اعتراض‌ها به این موضوع همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین اظهارات، «حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد، ادامه بازداشت دهها فلسطینی در سعودی یک اشتباه است و با ارزش‌های عربی در تعارض است.

بر اساس گزارش، وی ضمن اعلام اینکه این بازداشتی‌ها در چارچوب قوانین عربستان سعودی به نفع آرمان فلسطین کار می‌کرده‌اند، از ریاض خواست فورا آنها را آزاد کند.

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز ادامه بازداشت فلسطینی‌های مذکور و در رأس آنها محمود الخضری بدون هیچ اتهامی را به شدت محکوم کرد.

وی به «عربی ۲۱ » گفت، بازداشت‌های مذکور بدین منظور صورت می‌گیرد که عرصه بر حامیان ملت فلسطین و حامیان مقاومت مشروع تنگ شود و زمینه برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل فراهم گردد.

«یاسر خلف» سخنگوی جنبش «الاحرار» فلسطین نیز از بازداشت دهها فلسطینی در ریاض بدون هیچ اتهامی ابراز تأسف کرد و گفت، این اقدام لکه ننگی بر پیشانی کشورهایی است که اقدام به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو کرده‌اند و با این حرکت‌ها برای نزدیکی به رژیم اشغالگر تلاش می‌کنند.

خلف برخی تلاش‌ها برای تخریب وجهه ملت فلسطین و مبارزه آن را مردود دانست و تأکید کرد، صحنه مقاومت این ملت تنها اراضی اشغالی است و هیچ اقدامی از سوی فلسطینی‌ها برای ضربه به امنیت و ثبات عربستان سعودی و غیره ثبت نشده است.

وی سپس خواستار آزادی فوری زندانیان مذکور شد و افزود، اگر یکی از بازداشت‌شدگان در زندان فوت کند این موضوع لکه ننگی بر پیشانی کسانی خواهد بود که اصرار به ادامه بازداشت آنها داشته‌اند.

حماس و دیگر جنبش‌های فلسطینی تا کنون بارها خواستار آزادی فلسطینی‌های مذکور شده‌اند و «اسماعیل هنیه» نیز پیش‌تر چندین نامه در این خصوص برای مقامات عربستان سعودی فرستاده بود.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول