اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برگزاری بیش از 3500 جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر 3564 مورد جلسه دادرسی بصورت الکترونیک در استان انجام شده است ، همچنین قضات 914 جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته اند.

برگزاری بیش از 3500 جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در قزوین

 به گزارش خبرگزازی فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین از تشکیل جلسات با زندانیان به صورت ویدیو کنفرانس خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر 3564 مورد جلسه دادرسی بصورت الکترونیک در استان انجام شده است ، همچنین قضات 914 جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته اند.

 قدرتی با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضاییه سامانه دادرسی الکترونیک از خرداد ماه سال ۹۹ در استان راه اندازی شده، گفت: هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده هایشان است.

وی در ادامه با بیان اینکه 53 مورد دیدار زندانیان با خانواده هایشان نیز به صورت الکترونیک انجام شده است افزود: در مجموع تا پایان سال گذشته 4531 جلسه با زندانیان الکترونیکی انجام شده است.

مقام ارشد قضایی استان تصریح نمود: دستیابی به قوه قضائیه هوشمند، از اولویت‌های این قوه است و امروز دستگاه قضایی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضایی راه‌اندازی شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضایی، زمان دادرسی را کاهش داده و گامی موثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها وکاهش هزینه ها است و امروزه با توجه به شرایط جامعه و لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده حداکثری و به موقع از ابزار الکترونیک اهمیت مضاعفی یافته است.

وی ادامه داد: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول