اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

29 فروردین رژه موتوری در سنندج برگزار می‌شود/مردم‌یاری ارتش برای جامعه عیان شده است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده استان کردستان گفت: امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا مراسم سان و رژه عمومی در استان برگزار نمی‌شود اما روز 29 فروردین رژه موتوری در خود پادگان ارتش برگزار خواهد شد.

29 فروردین رژه موتوری در سنندج برگزار می‌شود/مردم‌یاری ارتش برای جامعه عیان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس در سنندج، امیر حمیدرضا رحمت‌پور صبح امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: چند سالی است روز ارتش، از سالروز شهادت صیاد شیرزای تا سالروز شهادت شهید محمدولی قرنی به عنوان دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: ارتش، صیاد شیرازی، ولایت‌مداری؛ ارتش حصار امن ملت؛ ارتش بصیرت انقلابی، دشمن‌ستیزی؛ ارتش، مردم‌یاری؛ ارتش، خودباوری و خودکفایی؛ ارتش، کرامت سربازی؛ ارتش، معنویت‌محوری؛ ارتش، تقویت بسیجی؛ ارتش، بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی؛ ارتش، کرامیداشت خانواده؛ ارتش، تقویت جبهه مقاومت؛ ارتش، ایثار، شهادت و نشان فداکاری؛ ارتش، سپاه، همدلی و اتحاد همدلی و ارتش، شهید قرنی، تثبیت انقلاب عناوین روزهای دهه ارتش در سال جاری است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان گفت: برخی از این عناوین همچون مردم‌یاری ارتش برای جامعه عیان شده است ارتش مردم‌یاری را در زلزله‌های و سیل به بهترین شیوه وظیفه خود را در یاری‌رسانی به مردم نشان دادند.

وی با بیان اینکه ارتش جز نخستین نیروهایی بود که برای کمک به مردم زلزله‌زده مریوان اعلام آمادگی کرد، گفت: در همین راستا خط پروازی ارتش کرمانشاه را نیز در آماده باش قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده نیروی زمینی فورا بعد از وقوع زلزله با فرماندار مریوان تماس گرفت و در مورد وضعیت پرس‌وجو کردند تا در صورت نیاز نیروها را با تمام تجهیزات لازم مستقر کنند ولی خوشبختانه این اتفاق مشکل چندانی پیش نیاورد و خیلی سریع مدیریت شد.

رحمت‌پور خاطرنشان کرد: این جای افتخار دارد که ما محبت نسبت به خودمان را در چشم مردم می‌بینیم و این بزرگترین افتخار برای ما است.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که برای نظام مقدس اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی تلاش و در راستای تامین و حفظ امنیت این کشور در سخت‌ترین نقاط حضوری فعال و سرفرازانه داریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان اظهار کرد: رشادت‌های شهدای لشکر همچون شهید صیاد شیرازی بر کسی پوشیده نیست شهدای زیادی در راه دفاع از مردم کردستان در مقابل ضدانقلاب و دشمنان بعثی در این استان و مرزهای آن به شهادت رسیدند.

وی گفت: امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا مراسم سان و رژه عمومی در استان برگزار نمی‌شود اما روز 29 فروردین رژه موتوری در خود پادگان ارتش برگزار خواهد شد.

رحمت‌پور افزود: ارتش در راستای مقابله با شیوع کرونا با بهره‌گیری از نیروها و یگان‌های تخصصی در زمینه ضدعفونی خیابان‌ها و معابر، خدمت‌رسانی به بیماران و استقرار یگان جنگ نوین ارتش در مرز باشماق برای ضدعفونی ترانزیت‌ها و...اقدامات زیادی انجام داده است.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های ارتش بسیار گسترده است و امسال بیشتر برنامه‌ها در سقز، مریوان، سنندج و بانه با توجه به شرایط کرونایی، در فضای مجازی برگزار می‌شود.

رحمت‌پور خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی ارتش بالابردن سطح آموزش و حفظ توان و سطح آمادگی رزمی است و در این راستا به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش استفاده از تسلیحات و نحوه نگهداری از آن مهم‌ترین رسالت ارتش بوده و بعد از آن نیز مردم‌یاری به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: استفاده از امکانات ارتش برای عمران و بازسازی کشور تا جاییکه لطمه‌ای به وظایف و ماموریت خود ارتش لطمه نخورد، از دیگر اقدامات ارتش است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول