اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آغاز رسیدگی به پرونده زمین‌خواری سه هزار میلیاردی در نظرآباد

رئیس دادگستری نظرآباد با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده سه هزار میلیارد تومانی با 36 متهم، در اوایل اردیبهشت ماه به پایان می رسد، گفت: نیمه فروردین سال جاری کیفر خواست این پرونده قرائت شد و روند رسیدگی به آن آغاز شده است.

آغاز رسیدگی به پرونده زمین‌خواری سه هزار میلیاردی در نظرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یوسف رزقی، رئیس دادگستری شهرستان نظرآباد، ضمن تشریح آخرین روند رسیدگی به پرونده موسوم به «شرکت فلاحتی» که در رسانه‌ها به پرونده «زمین‌خواری ۳ هزار میلیاردی نظرآباد» معروف شده است، گفت: رسیدگی به این پرونده با صدور ابلاغ ویژه از سوی رئیس قوه قضائیه با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان البرز برای یکی از قضات دادگستری شهرستان نظرآباد آغاز شده است و کیفرخواست این پرونده پس از تکمیل تحقیقات با همکاری و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در همه مراحل، در ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد قرائت شد.

رئیس دادگستری نظرآباد با اشاره به اینکه رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده نیز از ۱۶ فروردین آغاز شده و حسب اوقات رسیدگی تعیین شده تا ۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، ادامه داد: این پرونده ۳۶ متهم دارد که عمده اتهام آن‌ها اختلاس، پرداخت رشوه، کلاهبرداری و اهمال در انجام وظایف دولتی است.

رزقی  ارزش ریالی این پرونده را بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در این پرونده با تلاش‌های انجام شده در دادسرا، اکثر اراضی متصرف شده به بیت المال مسترد و در مرحله دادگاه نیز استرداد اموال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این پرونده حدود ۵۰ شاکی دارد تصریح کرد: عمده شکات این پرونده مربوط به شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش نظرآباد و تعدادی از متصرفین این اراضی هستند که بعد از خریداری اراضی از شهرداری در آن محدوده مغازه ایجاد کرده یا با احداث واحد مسکونی ساکن شده‌اند.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول