اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ناهماهنگی‌های مدیریتی سفره مردم را کوچک کرد/ بسته‌های معیشتی راهکار جایگزین

یک عضو کارفرمایی شورای عالی کار گفت: متاسفانه عدم کنترل بازار و برنامه ریزی نامناسب از یک طرف و هدایت نادرست یارانه ها باعث شده تا گوشت قرمز در سفره بسیاری از کارگران کمیاب شود.

ناهماهنگی‌های مدیریتی سفره مردم را کوچک کرد/ بسته‌های معیشتی راهکار جایگزین

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اصغر آهنی ها عضو شورای عالی کار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بسیاری از کارگران قدرت خرید گوشت قرمز را از دست داده اند، درباره  تاثیرات حذف این کالا از سبد غذایی آنها گفت: با توجه به شرایط کرونا و قرار گرفتن در ماه رمضان اهمیت این موضوع دو چندان شده است چرا که نرسیدن مواد مورد نیاز بدن،  سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد و البته این موضوع بر بهروری کار و تولید نیز تاثیرگذار است.

آهنی ها با بیان اینکه متاسفانه عدم کنترل بازار و برنامه ریزی نامناسب از یک  طرف و هدایت نادرست یارانه ها باعث شده تا گوشت قرمز در سفره بسیاری از کارگران کمیاب شود، ادامه داد: این امر بسیار نگران کننده است و تاثیرات مخربی بر سلامتی افراد ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه  وظیفه دولت است که با اصلاح سیاست‌گذاری‌ها بازار اقلام ضروری از جمله گوشت قرمز را  ساماندهی کند، تصریح کرد: در حال حاضر که ویروس کرونا در کشور شدت یافته، اهمیت تغذیه و حفظ سلامت در این شرایط بیش از گذشته است؛  چرا که هرچقدر بدن ضعیف تر باشد و ویتامین‌ها و پروتئین‌ها به بدن نرسد قطعا  مورد آسیب‌های بیشتری قرار خواهد گرفت. بنابراین  ما وظیفه داریم روی این بخش به هر صورت کار کنیم تا بتوانیم شرایط مناسب تری را برای آنها رقم بزنیم.

عضو کارفرمایی شورای عالی کار با اشاره به آغاز ماه رمضان و اهمیت استفاده از تغذیه مناسب افزود: بهترین راهکار این است که کالاهای اساسی که در این ماه بیشتر مورد نیاز است به صورت بسته های معیشتی به اقشار ضعیف جامعه اختصاص یابد.

آهنی ها افزود: واقعیت این است که هر بخشی باید وظایف خودش را به خوبی انجام بدهد و ما  از مجلس و دولت انتظار داریم وظیفه خودشان را به درستی انجام بدهند تا شاهد  ناهماهنگی ها و گرانیها نباشیم؛ چرا که اگر برنامه ریزی صحیح وجود داشته باشد شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

 وی در پایان گفت: ما ضعف در مدیریت برنامه ریزی و اجرا داریم و  امیدواریم این بخش اصلاح شود تا شاهد نتیجه خوبی باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول