اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

«روحانی» به بهانه رعایت پروتکل‌ها در مجلس حاضر نشد اما مردم را به مسافرت فرستاد

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی رئیس جمهور حاضر نیست به صحن علنی مجلس در موضوعات مختلف بیاید و دلیل این کار را مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌داند چرا اجازه داد مردم در ایام نوروز و پیش از آن به سفر بروند؟

«روحانی» به بهانه رعایت پروتکل‌ها در مجلس حاضر نشد اما مردم را به مسافرت فرستاد

علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با کمال تأسف آغاز سال 1400 مصادف با پیک گسترده و فراگیر کرونا در کشور بود و به همین دلیل کل کشور درگیر ابتلا شدید به ویروس کرونا و موج چهارم شد.

وی افزود: شیوع گسترده ویروس کرونا آثار و تبعات جانی و مالی زیادی را در کشور خواهد داشت که متأسفانه هم‌اکنون تعداد جان‌باختگان سه رقمی شئه است. ضمن اینکه خیلی از کسب و کارها و شغل‌ها هم در اثر موج چهارم کرونا یا تعطیل شده‌اند و یا آسیب‌های فراوان اقتصادی دیده‌اند.

نظری خاطرنشان کرد: موج چهارم کرونا خسارت‌های زیادی را در ادامه این شرایط به کشور تحمیل خواهد کرد اما در چرایی این موضوع مسائل زیادی مطرح است و برخی اخبار حکایت از این دارد که در پایان سال 1399 جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست شخص رئیس جمهور و مسئولین مربوطه برگزار می‌شد نظرات کارشناسان اینگونه بود که بایستی برای جلوگیری از انتقال ویروس کار اساسی کرد اما با این حال رئیس جمهور با برخی اظهارات مبنی براینکه از پیک کرونا عبور کرده‌ایم عملاً فضا را به سمت و سویی هدایت کرد که مردم خودشان رعایت‌کننده پروتکل‌های بهداشتی باشند و زمینه مسافرت مردم به سایر نقاط فراهم بود.

نماینده خمین در مجلس گفت: با اعلام نظرات رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا در پایان سال 99 عملاً مردم به مسافرت تشویق شدند و نتیجه آن موج چهارم کرونا است.

وی افزود: آیا باید مسئولین کشوری نسبت به مسائل عمومی کشور که جان و اقتصاد کشور را به خطرمی‌اندازد با عاد‌ی‌انگاری وضعیت را پیش ببرند و با امورات مهم با سهل‌انگاری برخورد کنند؟

نماینده خمین در مجلس گفت: چه کسی باید پاسخگوی خسارات فعلی کشور در بخش اقتصادی و حفظ جان هموطنانمان باشد.این در حالی است که حسن روحانی رئیس ستاد مقابله با کرونا است؛ رئیس جمهور با عادی‌انگاری کرونا و اعلام اینکه از پیک کرونا عبور کرده‌ایم چه اهدافی را در سر می‌پروراند. 

نظری خاطرنشان کرد: وقتی شاهد آن  هستیم که مقام معظم رهبری به صراحت می‌فرمایند من به نظرات کارشناسان بهداشت و درمان کشور احترام می‌گذارم چرا رئیس جمهور به این نظرات توجهی ندارد. 

وی گفت: وقتی رئیس جمهور حاضر نیست به صحن علنی مجلس در موضوعات مختلف بیاید و دلیل این کار را مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌داند چرا اجازه داد مردم در ایام نوروز و پیش از آن به سفر پرداخته و عادی‌انگاری موجب بروز موج چهارم کرونا در کشور شود و نمی‌توان پذیرفت که وقتی رئیس جمهور به جان خودش اهمیت زیادی می‌دهد نسبت به جان دیگران بی‌تفاوت باشد.

نماینده خمین در مجلس اظهار داشت: باید مشخص شود رئیس جمهور بنابر نظرات کارشناسان عمل می‌کند و یا نظرات غیرکارشناسان؛ و اگر همین نظرات کارشناسان باعث شد که او به جلسات مجلس نیاید چرا به سایر نظرات کارشناسان بی‌توجهی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول