اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

۶۵ درصد سالمندان مراکز نگهداری واکسن کرونا دریافت کردند

مدیر کل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۶۵ درصد سالمندان مراکز نگهداری سازمان بهزیستی واکسن کرونا دریافت کردند ومعلولان هم به زودی واکسینه می‌شوند.

۶۵ درصد سالمندان مراکز نگهداری واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ مدیر کل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تعداد مراکز نگهداری غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی ۹۲۲ مرکز است، گفت بیش از ۶۵ درصد سالمندان مراکز بهزیستی واکسن کرونا دریافت کردند و امیدواریم به زودی معلولان هم واکسن کرونا دریافت کنند.

مصطفی سراج با تاکید بر موفقیت ایران در کنترل کرونا گفت: با اینکه مراکز نگهداری از سالمندان، معلولان و بیماران روانی جزو مراکز پر خطر بود اما فوتی‌های ما در این مراکز کمتر از یک درصد کل فوتی‌های کشور در اثر کرونا بود.

مدیر کل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: در برخی ماه‌ها به دلیل مراقبت‌های بهداشتی چند لایه، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نه تنها افزایش محسوسی نداشته بلکه آمار کل مرگ و میر ما نسبت به همان ماه در سال‌های گذشته کاهش هم داشته است.

وی در ادامه از عزم بهزیستی برای کوچک‌سازی مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان با معرفی خانه‌های مراقبتی خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی کوچک‌سازی مراکز است که سال ۹۹ نقطه عطفی در راه‌اندازی خانه‌های حمایتی بود.

سراج در این خصوص توضیحات بیشتری داد و گفت: ماهیت خانه‌ها این‌طور است که علاوه بر مراقبت شبانه‌روزی، افراد مقیم، از خدمات بیرون مرکز هم استفاده می‌کند. در حال حاضر بیش از ۱۹ خانه حمایتی روان داریم که قریب به ۲۰۰ نفر از افراد که سطح توانمندی خوبی دارند در این خانه‌ها زندگی می‌کنند. ۱۱ خانه سالمندان داریم که بیش از ۱۰۰ نفر در این خانه‌ها نگهداری می‌شوند. بیش از ۸۰ خانه کوچک برای مددجویان اختلالات ذهنی داریم که این خانه‌ها در ملحق شدن افراد به جامعه و افزایش توانمندی آن‌ها به‌شدت تاثیرگزار است. سه خانه کوچک توانمندسازی در سال ۹۹ تأسیس‌شده و ۵ خانه در حال کسب مجوز هست.

مدیرکل توان‌بخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی با کوچک‌سازی مراکز بزرگ و توسعه خانه‌های کوچک مراقبتی، به دنبال حضور فعال افراد دارای معلولیت در سطح جامعه با حفظ منزلت اجتماعی آن‌ها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول