اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فروش کالاهای ارزان قیمت در بستر مجازی شیوه کلاهبرداران اینترنتی

سرپرست پلیس فتا استان از دستگیری گرداننده یک سایت اینترنتی که اقدام به تبلیغ و فروش واهی تجهیزات رایانه ای زیر قیمت بازار در سراسر کشور به صورت اینترنتی و کلاهبرداری از طعمه های خود می کرد خبر داد.

فروش کالاهای ارزان قیمت در بستر مجازی شیوه کلاهبرداران اینترنتی

رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: کارشناسان پلیس فتا استان البرز در پی رصد و پایش فضای مجازی، به سایتی برخوردند که در آن اقدام به تبلیغ فروش آنلاین تجهیزات رایانه ای زیر قیمت بازار در فضای مجازی می‌کنند.

سرپرست فتای استان البرز اظهار کرد: در بررسی‌های تکمیلی پلیس فتا مشخص شد که این قیمت‌های وسوسه انگیز و نامعقول توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده و از یک طرف تعدادی از مشتریان سایت مورد نظر نیز بدلیل تحویل ندادن کالا از آن شکایت کرده اند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز افزود: در ادامه یکی از شکات به پلیس فتا دعوت و اظهار داشت که از طریق این سایت دو دستگاه مانیتور سفارش داده و مبلغ ۶۵ میلیون ریال از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به حساب اعلام شده واریز کرده اما تاکنون کالایی دریافت نکرده است.

سرهنگ جلیلیان گفت: باتوجه به اظهارات شاکی و احتمال کلاهبرداری با این روش از شهروندان در سراسر کشور بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات این پلیس مشخص شد که گرداننده این سایت اینترنتی پس از تبلیغات گسترده در خصوص فروش تجهیزات رایانه ای برای دریافت وجوه سفارش داده شده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی معتبر استفاده و با این ترفند اعتماد خریداران را جلب می‌کرد.

جلیلیان تصریح کرد: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات گسترده طراح و مالک سایت و محل زندگی وی را در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده دستگیر و پس از انتقال به این پلیس به جرم خود مبنی بر فعالیت در حوزه فروش تجهیزات رایانه ای از طریق اینترنت اعتراف و اقرار کرد این سایت اینترنتی  را چند ماه قبل راه اندازی کرده و اجناسی را که برای فروش در سایت قرارداده وجود خارجی نداشته و با گذاشتن تبلیغات واهی از جمله فروش گوشی زیر قیمت توجه کاربران فضای مجازی را جلب کرده و پس از ثبت سفارش خرید و واریز وجه به حساب از طریق درگاه پرداخت اینترنتی دیگر پاسخگو آن ها نبوده است.

وی با بیان این که بر اساس اظهارات شاکی از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور به میزان یک میلیارد ریال کلاهبرداری شده است گفت: تلاش برای شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

جلیلیان به شهروندان توصیه کرد: حتی المقدور در هنگام خرید از فروشگاه های اینترنتی از پرداخت مبلغ آن قبل از تحویل کالا خودداری کنند و در هنگام خرید به سایت هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی یا «اینماد» هستند مراجعه و از یک خرید امن آنلاین بهره مند شوند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول