اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شرکت در تجمعات علت تصاعدی شدن آمار کرونا در چرام

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام گفت:ضعیت بیماری کرونا در شهرستان تا قبل از تعطیلات عید نوروز در وضعیت زرد قرار داشت و تعداد موارد مثبت در حد قابل قبول بود ولی متاسفانه بعد از عید به علت سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها، دورهمی های خانوادگی و چرخش ویروس در سراسر کشور وارد پیک چهارم کرونا شدیم.

شرکت در تجمعات علت تصاعدی شدن آمار کرونا در چرام

حسن هدایت نیا در گفت و گو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان چرام، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان تا قبل از تعطیلات عید نوروز در وضعیت زرد قرار داشت و تعداد موارد مثبت در حد قابل قبول بود ولی متاسفانه بعد از عید به علت سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها، دورهمی های خانوادگی و چرخش ویروس در سراسر کشور  وارد پیک چهارم کرونا شدیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام تصریح کرد: در این شرایط، تعداد موارد مثبت و بستری روند تصاعدی پیدا کرد به گونه ای که تعداد موارد مثبت در فروردین ماه سال جدید ۳ برابر اسفند ۹۹ شد.

وی، افزود: متاسفانه شرکت در تجمعات و مراسمات ترحیم و شادی و مسافرت ها و دید و بازدیدها و شب نشینی ها تعطیلات عید بیشترین عامل شیوع بیماری و انفجار کرونا در سطح شهرستان شد تا جایی که سوغات کرونای شهرنشین ها به روستاها نیز هدیه داده شد و تعداد مبتلایان در روستاها زیاد شده و در حال حاضر چند روستا در وضعیت قرمز قرار دارند.
هدایت نیا با اشاره به توصیه های بهداشتی، خاطرنشان کرد: مردم عزیزمرتب دست های خود را بشویند، فاصله ( حداقل ۲متر) را در اجتماعات حفظ کنند،به چشم ها، بینی و دهان خود دست نزنند، اگرعلایم بیماری را دارند تب ، سرفه..احساس ضعف و خستگی و کوفتگی آب ریزش، گلودرد سردرد یا علایم گوارشی نظیر اسهال استفراغ را دارند در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

این مسئول با بیان اینکه مردم عزیز به هیچ وجه در مراسمات ترحیم و شادی و تجمعات شرکت نکنند و از دورهمی های خانوادگی بپرهیزند، گفت: امروز هیچ تجمعی ایمن نیست، متاسفانه در رهگیری های انجام شده از افراد مثبت و مبتلا به بیماری به مراسمات ترحیم و شادی و دورهمی های خانوادگی می رسیم که منبع شیوع ویروس هستند، به طور مثال در یک خانواده داشتیم ۱۸ نفر که دو زن باردار هم بودند در یک دورهمی خانوادگی به بیماری مبتلا شدند و ۹ نفر از اعضای خانوار بستری شدند.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول