اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید ظریف بر حمایت همه‌جانبه ایران از روند صلح افغانستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته همتای افغانستانی ضمن تأکید بر حفظ دستاوردهای دمکراتیک افغانستان، بار دیگر حمایت همه‌جانبه ایران از روند صلح در این کشور را اعلام کرد.

تأکید ظریف بر حمایت همه‌جانبه ایران از روند صلح افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد حنیف اتمر» و محمدجواد ظریف وزرای امور خارجه افغانستان و جمهوری اسلامی ایران شب گذشته تلفنی گفت‌وگو کردند.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تماس تلفنی شب گذشته محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، روابط دوجانبه و تحولات مربوط به روند صلح در افغانستان مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف در این گفت‌و‌گو با  تأکید بر حفظ دستاوردهای دموکراتیک افغانستان در دو دهه گذشته و ارتباط آن با صلح پایدار، مجددا حمایت همه‌ جانبه جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان را یادآور شد.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به ‌گسترش دو کشور، از نقش مؤثر ایران در روند صلح افغانستان قدردانی کرد.

دو طرف همچنین در این گفت‌و‌گو بر ضرورت تسریع در نهایی‌ شدن و امضای سند جامع همکاری‌های راهبردی‌ دو کشور تاکید کردند.

گفتنی است پیش از این وزارت خارجه افغانستان از گفت‌وگوی تلفنی دو وزیر خارجه خبر داده و اعلام کرده بود که دو وزیر خارجه در این گفت‌وگو در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه و روند صلح افغانستان به رایزنی پرداخته اند. (اینجا بخوانید)

چندی پیش نیز محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران با عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان درباره آخرین تحولات افغانستان و روند مذاکرات صلح این کشور گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول