اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه فارس آغاز شد

معاون آموزش حوزه علمیه فارس از آغاز نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه استان خبر داد.

نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه فارس آغاز شد

حجت الاسلام مهدی دهقان در گفتگو با فارس از آغاز ثبت‌نام و پذیرش حوزه علمیه استان فارس خبر داد و اظهار داشت: نام‌نویسی پذیرش حوزه علمیه استان فارس همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ آغاز شده است و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش حوزه علمیه استان فارس درباره ظرفیت پذیرش حوزه گفت: امسال شاهد ظرفیت بسیار خوبی در پذیرش طلاب در مقاطع مختلف حوزه علمیه استان فارس هستیم و داوطلبان قبول شده در آزمون در ٣۵ مدرسه پذیرش می‌شوند که ٣١ مدرسه بلند مدت و ۴ مدرسه کوتاه مدت است.

وی با اشاره به اینکه مدارس علمیه استان فارس در سه مقطع پذیرش خواهند داشت، ادامه داد: گروه نخست مربوط به متقاضیان دارای مدرک سیکل است که شامل پایه‌های هشتم  برنامه جدید آموزشی یا همان سوم راهنمایی نظام قدیم و پایه نهم و دهم یا اول و دوم دبیرستان می‌شود. 

حجت الاسلام دهقان در خصوص گروه دوم، گفت: مقطع دیگر مربوط به متقاضیان و داوطلبانی می‌شود که دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند، متقاضیان دارای مدرک دیپلم یا سوم دبیرستان و یا  پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه نظام آموزشی جدید و دانشجویان زیر ۳۰ واحد قبولی می‌توانند برای نام نویسی در پذیرش این مدارس اقدام کنند.

وی افزود: در گروه دوم ۲۵ مدرسه حوزه علمیه استان فارس از میان دارندگان دیپلم پذیرش خواهند داشت.

معاون آموزش حوزه علمیه استان فارس با اشاره به گروه سوم، بیان کرد: دانشجویان بالای ۳۰ واحد و دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در نام نویسی پذیرش، مدارس گروه سوم را انتخاب کنند. 

وی درباره نحوه ثبت نام نیز گفت: داوطلبان در استان فارس می‌توانند به کانال پذیرش حوزه علمیه فارس به آدرس @pazireshowzehfars مراجعه نمایند و با مطالعه دفترچه آزمون، کسب اطلاعات لازم و آشنایی با مدارس علمیه استان از طریق سامانه پذیرش حوزه های علمیه اقدام به ثبت نام کنند؛ ضمنا متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٧١٣٢٢٣٢٢٨١ داخلی ١٢٢ ( معاونت آموزش، واحد پذیرش) تماس بگیرند.

حجت الاسلام دهقان در خصوص زمان آزمون، افزود: زمان آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ خواهد بود و متقاضیان برای حضور در آزمون می‌توانند سه روز قبل از طریق سامانه پذیرش کارت ورود به آزمون را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: نحوه برگزاری آزمون به شرایط بستگی دارد که امیدواریم تا آن زمان ویروس کووید ۱۹ برطرف شده باشد تا بتوانیم به صورت حضوری در خدمت داوطلبان باشیم در غیر این صورت آزمون به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 

معاون آموزش حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه استان فارس با توجه به وجود ۴٠ مدرسه علمیه دارای پذیرش نزدیک به ۱٢٠٠ طلبه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول