اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایران تقسیم‌ تحریم‌ها را قبول ندارد/ تمام تحریم‌ها باید یک جا لغو شود

یک منبع مطلع از روند مذاکرات در وین به «پرس‌تی‌وی» اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران تقسیم تحریم‌ها به قابل رفع، قابل مذاکره و غیرقابل رفع را قبول ندارد و تمام تحریم‌ها باید یک جا لغو شود.

ایران تقسیم‌ تحریم‌ها را قبول ندارد/ تمام تحریم‌ها باید یک جا لغو شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که روند رایزنی‌ها در وین درباره شرایط بازگشت آمریکا به برجام ادامه دارد، یک منبع آگاه از لزوم لغو یک جای همه تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

وزارت امورخارجه آمریکا بعد از دور اول مذاکرات وین یک گفتگوی تلفنی با تعدادی از خبرنگاران برگزار کرد که متن ان در سایت وزارت امورخارجه آمریکا موجود است. در این گفتگو مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا تحریم ها را تقسیم به سه دسته می کند۱-تحریم های مغایر با برجام ۲-تحریم هایی که در دوره ترامپ وضع شده ۳-تحریم های با برچسب تروریسم حقوق بشر  موشکی و.... این مقام صراحتا می گوید امریکا اماده لغو دسته اول تحریم ها است. دسته دوم تحریم ها بسیار حجیم و در هم تنیده است و باید در یک کار پرزحمت و زمان بر بررسی شوند و اگر در انها مغایر با برجام بود احتمالا تعلیق می شوند. دسته سوم تحریم ها مشروع و قانونی است و امریکا بهیچوجه انها را لغو نخواهد کرد.

در این حال، یک منبع موثق مطلع از روند مذاکرات وین امروز در گفت و گو با «پرس‌تی‌وی»، تفکیک تحریم‌ها به سه دسته قابل رفع، قابل مذاکره و غیر قابل رفع را رد کرد و گفت: مطابق سیاست قطعی نظام، تمام تحریم‌ها اعم از تحریم‌های موسوم به برجامی، تحریم‌های دوره ترامپ ذیل هر عنوانی و تحریم‌های دوره اوباما که پس از اجرایی شدن برجام وضع شده، باید لغو شود و پس از راستی آزمایی در مدت زمان معقول، ایران آماده توقف اقدامات جبرانی خواهد بود.

این منبع مطلع به پرس تی وی گفت: همانگونه که رئیس جمهور کشورمان در دیدار با وزیر خارجه روسیه بر ضرورت بازگشت به توافق ۲۰۱۵ تاکید کردند، هر تحریمی که از سال ۲۰۱۵ به بعد، پس از اجرایی شدن برجام وضع شده؛ از جمله  دو تحریم موسوم به ISA و  Visa Program هم باید لغو شوند.

این منبع مطلع همچنین با اشاره به سخنان دو روز پیش سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از مذاکرات هفته گذشته در وین که تحریم‌های اخیر اروپا را نقض فاحش برجام شمرده بود، تاکید کرد: برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی همه تحریم‌ها باید لغو و همه اقدامات ناقض برجام نیز باید متوقف شود.

این منبع مطلع که پرس تی وی نام او را فاش نمی کند، در پایان تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران لغو یکجای همه تحریم‌ها را تنها راه نجات مذاکرات وین می‌داند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول