اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

معجزه ای که مامای بوشهری را نجات داد/ انسان هایی که نماینده خدا هستند

سومین برنامه «ماهِ ماه» میزبان ماما بوشهری بود که در اثر سانحه رانندگی دچار عارضه مغزی شد و به لطف جراحی که به معجزه ایمان دارد، به زندگی بازگشت.

معجزه ای که مامای بوشهری را نجات داد/ انسان هایی که نماینده خدا هستند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سعید کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر مهدی خواجوی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات و محمود شرافی و آذر شمسی بین زوج اهل شهرستان جم استان بوشهر به همراه کودک 5/2 ساله شان، شب گذشته 27 فروردین ماه مهمان سومین برنامه «ماهِ ماه» ویژه برنامه افطار شبکه سلامت سیما بودند.

 برنامه طبق روال شب های گذشته با یاد و خاطره یکی از شهدای مدافع سلامت که به زنده یاد سیده فاطمه شفیعی نژاد پرستار مرکز درمانی فاطمه زهرا (س) شهرستان ساری اختصاص داشت، آغاز شد.

در ابتدای برنامه، مهدی خواجوی ماجرای آشنایی خود با سعید کشمیری را اینگونه بیان کرد: من اصالتا اهل جنوب ایران هستم و در زمان دانشگاه و دوره رزیدنتی در بوشهر با ایشان هم دوره بودم. پس از اتمام این دوره به تهران آمدم و مطبم را راه اندازی کردم و بین مان فاصله افتاد و تا چند سال از وی خبری نداشتم. پس از چند سال به طور اتفاقی همدیگر را در یک کنگره پزشکی در تهران ملاقات کردیم و متوجه شدم که دکتر کشمیری ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را برعهده گرفته است و قصد دارد بخش مغز و اعصاب بیمارستان کنگان را راه اندازی کند. به همین دلیل از من خواست که در این مسیر به کمکش بروم و من با کمال میل پذیرفتم.  

در ادامه سعید کشمیری گفت: بیمارستان کنگان از سال 1369 دایر شده است، به دلیل اینکه پالایشگاه های گاز پارس جنوبی با حدود 60 هزار پرسنل در نزدیکی شهرستان کنگان واقع شده است و حوادث و تلفات جاده ای متعددی در این منطقه رخ می دهد باید بیمارستان را تجهیز می کردیم به همین دلیل از حدود چهارسال پیش تصمیم گرفتیم که بخش مغز و اعصاب این بیمارستان را راه اندازی کنیم و برای این کار به یک پزشک با تجربه و با تخصص مغز و اعصاب نیاز داشتیم که پس از ملاقات با دکتر خواجوی از وی خواستم که ما را در این پروژه همراهی کند و قرار شد به همراه 2 پزشک دیگر هر کدام به مدت 10 روز در ماه برای این ماموریت به کنگان بیایند.

مهدی خواجوی جراح معالج آذر، داستان حادثه ای که برای وی اتفاق افتاد را اینگونه توضیح داد: در یکی از روزهای مأموریتم در شهرستان کنگان، حدود ساعت 6 بعدازظهر از بیمارستان با من تماس گرفته شد و گفتند که یک بیمار تصادفی با سطح هوشیاری 3 که پایین ترین سطح هوشیاری انسان است به بیمارستان آورده اند و حتا تکنسین های اورژانس در محل حادثه بیمار را احیا کرده بودند و ریه های وی نیز دچار آسیب شده بود. 

در این بخش آیتم مستندی از مرکز جراحی مغز و اعصاب بیمارستان کنگان که به همت سعید کشمیری و مهدی خواجوی از سال 97 راه اندازی شده بود، پخش شد.

در ادامه ماجرا، مجری برنامه از محمود شرافی همسر آذر شمسی بین که در این حادثه دچار عارضه مغزی شده بود توضیح دهد. وی گفت: شغل همسرم ماما است و ایشان پس از به دنیا آمدن سومین فرزندمان که در آن زمان تنها چهل روز داشت، در ایام مرخصی زایمان به سر می برد. یکی از همان روزها همسرم تصمیم گرفت با خودرو شخصی برای انجام امور مربوط به بیمه در دوران مرخصی از شهرستان جم (شهرستان محل سکونت مان) به بوشهر برود، که متاسفانه در جاده کنگان بر اثر حادثه رانندگی دچار عارضه مغزی شده و به بیمارستان کنگان منتقل می شود. شدت این سانحه آنقدر زیاد بود که خودرو کاملا از بین رفته بود.

مهدی خواجوی در ادامه گفت: با دانش پزشکی که داشتم به همسر بیمار اعلام کردم که وی فقط یک درصد شانس زندگی کردن دارد و آن هم یک زندگی نباتی! به خاطر دارم که در آن زمان این زوج یک فرزند چهل روزه داشتند و بلافاصله وی را برای انجام جراجی به اتاق عمل منتقل کردم. پس از عمل جراحی مدتی در بخش آی سی یو بیمارستان بستر بود بوسیله دستگاه تنفس می کرد و هیچ امیدی به بازگشت وی به زندگی نبود.

وی افزود: یک هفته پس از پایان مأموریتم به تهران آمدم و پس از دو هفته به من اطلاع دادند که دستگاه تنفس مصنوعی را از آذر شمسی بین جدا کرده اند و کم کم حالش رو بهبود است. که پس از چند روز از بیمارستان مرخص شد. من به جرات می توانم بگویم که بازگشت وی به زندگی فقط یک معجزه الهی است و بسیار خوشحالم که در حال حاضر در کنار همسر و فرزندانش زندگی می کند.

مهدی خواجوی در پایان گفت: این داستان را روایت کردیم که بگوییم وجود بخش های مجهز در مناطق کم برخوردار تا چه اندازه می تواند به نجات جان بیماران کمک کند و چقدر نجات یک انسان می تواند روی یک خانواده تاثیر بگذارد و آن را مستحکم تر کند. من معتقدم که وظیفه ام را نسبت به میهنم انجام دادم و این اتفاق مثبت را مرهون زحمات سعید کشمیری و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستیم.

ویژه ‌برنامه «ماهِ ماه» با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است که با اجرای اسماعیل باستانی، سردبیری مهدی حاجی میرآقا، کارگردان هنری حسن نظری و ‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19 از شبکه سلامت سیما پخش می شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول