اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح کمربند حفاظتی منابع طبیعی در نهاوند

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: با هدف حفظ و صیانت از عرصه‌های ملی منابع طبیعی، طرح ایجاد کمربند حفاظتی با استفاده از بلوک‌های سیمانی در نهاوند اجرا شد .

اجرای طرح کمربند حفاظتی منابع طبیعی در نهاوند

حسن غیاثوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند از اجرای طرح ایجاد کمربند حفاظتی با استفاده از بلوک‌های سیمانی در این شهرستان اظهار کرد: در این پروژه حدود ۵۰۰ عدد سازه بتنی و چندین تابلوی حفاظتی در مرز بین اراضی ملی و اراضی کشاورزی نصب شد تا آنها را از یکدیگر جدا کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه سال ۹۹ تأمین‌ شده است، بیان کرد: این کار به مشخص کردن مرز اراضی ملی و مستثنیات در طبیعت و همچنین حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی منجر خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی نهاوند به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: مشخص شدن حد و مرز اراضی ملی با اراضی کشاورزی و مستثنیات، باعث جلوگیری از تصرفات غیر مجاز به عرصه های منابع طبیعی، تسریع در پاسخگویی به استعلام ها، کاهش تخلفات و تشکیل پرونده های تخلف و تسریع در اجرای مأموریت های محوله به یگان حفاظت منابع طبیعی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی، حدود اراضی ملی و مستثنیات مشخص و تصرفات مربوط به تخلفات احتمالی کاهش پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: نصب این سازه های بتونی در عرصه‌هایی انجام می‌شود که اصلاح هندسی و طرح کاداستر بر روی آن اراضی اجرا شده باشد.

غیاثوند افزود: در شهرستان نهاوند ۹۵ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی قرار دارد که کار نقشه‌برداری بیش از ۹۰ درصد آنها از سوی کارشناسان مربوطه انجام شده است.

وی گفت: با امکانات کاداستر نقشه‌برداری‌ها به روز است و با استفاده از این امکانات کار جدا کردن مرز بین اراضی ابتدا در روی نقشه عملیاتی و سپس با استفاده از سازه‌های بتنی مرز بین اراضی ملی و کشاورزی مشخص خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی نهاوند در پایان گفت: با توجه به اینکه در اراضی ملی بعضا تخلفاتی مانند تصرف غیر مجاز اراضی ملی صورت می‌گیرد لذا در سال گذشته بیش از ۲۰۰ پرونده راجع به تخلفات در مراجع قضایی تشکیل شده که تعدادی نیز مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول