اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شهریاری: موازی‌کاری دولت در واردات واکسن/ گزارش تخلفات ستاد کرونا بزودی آماده می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد طبق قانون، وزارت بهداشت متولی سلامت کشور است و دخالت دفتر رئیس‌جمهور در واردات واکسن، موازی‌کاری و خلاف قانون است.

شهریاری: موازی‌کاری دولت در واردات واکسن/ گزارش تخلفات ستاد کرونا بزودی آماده می‌شود

حسینعلی شهریاری در گفت‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و تأکید وی مبنی بر اینکه متقاضیان واردات واکسن کرونا مستقیماً با دفتر رئیس‌جمهور مکاتبه و ارتباط برقرار کنند، اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، متولی سلامت کشور وزارت بهداشت است و این موضوع در اختیار رئیس‌جمهور نیست که با ایجاد تشکیلات موازی، قانون را دور بزند یا تفسیر به رأی کند؛ تفسیر قانون هم اساساً به عهده خود مجلس است. 

وی افزود: در حال حاضر، حتی داروهایی هم که توسط بخش خصوصی وارد می‌شود، سنجش سلامت و تأییدیه آن توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و هیچ مرجع دیگری به جز این سازمان، امکان صدور مجوز برای واردات دارو و واکسن را ندارد. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دفتر رئیس‌جمهور به قدر کافی کار برای انجام دارد و مملکت هم آن قدر مشکل دارد که توسط دفتر رئیس‌جمهور دنبال شود، بنابراین نوبت به دخالت در واردات واکسن نمی‌رسد. 

شبهه رانت در واردات واکسن، توسط وابستگان دولتمردان

شهریاری تصریح کرد: ‌این تأکید و اصرار آقای رئیس‌جمهور، این شبهه را ایجاد می‌ کند که برخی وابستگان دولتمردان دنبال رانت واردات واکسن هستند تا هم سود کنند و هم با قیمت گزاف به مردم عرضه کنند؛ بنابراین اگر وزارت بهداشت واکسن یا دارویی را تأیید نکند، اساسا کسی هم استفاده نخواهد کرد. 

وی افزود: وزیر بهداشت، منتخب رئیس‌جمهور و عضو هیأت دولت است و اگر رئیس‌جمهور هم نقطه‌نظری درباره سازوکار واردات دارو و واکسن دارد، باید به وزیر منتقل کند تا بررسی کارشناسی شده و نتیجه آن به وی اعلام شود. 

کمیسیون بهداشت موازی‌کاری را پیگیری خواهد کرد/ گزارش تخلفات ستاد کرونا، 3 - 4 روز آینده آماده می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کمیسیون نسبت به ایجاد این تشکیلات موازی ولو اینکه به صورت غیررسمی باشد، بی‌تفاوت نخواهد بود و حتماً پیگیری خواهد کرد؛ موضوع واکسن با سلامت مردم مرتبط است و نمی‌توان در این رابطه شوخی کرد. 

شهریاری همچنین در خصوص گزارش در دست تهیه در این کمیسیون در زمینه تخلفات و سوءمدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: این گزارش توسط گروه کارشناسی منتخب کمیسیون که متشکل از کارشناسان بیرون و درون مجلس است، در دست بررسی نهایی قرار دارد و احتمالاً تا 3 الی 4 روز آینده آماده می‌شود تا پس از بررسی و تصویب در کمیسیون، برای اعمال ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس به هیأت رئیسه تقدیم شود. 

گفته بودم اولویتم با واکسن داخلی است، نه مخالفت با واکسن روسی!

وی همچنین در خصوص برخی خبرها مبنی بر مخالفت وی با واردات واکسن خارجی کرونا به ویژه واکسن روسی، تصریح کرد: آنچه من چندی قبل گفته بودم، این بود که ترجیح من این است که هیچ واکسن خارجی استفاده نکنم و صبر می‌کنم تا واکسن تولید داخل به تولید انبوه برسد و استفاده کنم، اما در عین حال این نکته را هم بارها گفته‌ام که هر واکسنی که وارد می‌شود، باید از مسیر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و تأییدیه این سازمان باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول