اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تزریق واکسن کرونا به 19 هزار نفر در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای بیش از هفت هزار نفر تزریق واکسن انجام شده و با ۱۱ هزار و ۴۰۰ دز واکسنی که به دست ما می‌رسد در مجموع نزدیک به ۱۹ هزار نفر واکسن را دریافت خواهند کرد.

تزریق واکسن کرونا به 19 هزار نفر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند بعد از ظهر امروز در هفتاد و یکمین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه این هفته وضعیت براساس گزارش‌های‌ دانشگاه علوم پزشکی بهتر است اما رضایت‌بخش نیست، اظهار داشت: باید  محدودیت‌ها و نظارت‌ها تشدید و بیشتر شود و قرارگاه طرح شهید سلیمانی باید جدی‌تر گرفته شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: از طرح پزشک خانواده در طرح شهید سلیمانی برای کسانی که در خانه هستند و نیاز به درمان دارند بیشتر استفاده کنید تا ترددها کمتر شود.

زینی‌وند تصریح کرد: در زمینه تصمیمات اقتضایی که من گفتم فرمانداران مجوز دارند اجرا کنند در زمینه محدودیت‌های بیشتر است، نه برای گشایش، باتوجه به وضعیت رو به افزایش بیماران هیچ گونه اختیاری مبنی بر گشایش بیشتر محدودیت‌ها وجود ندارد.

وی افزود: اکنون گزارشی از دادستانی  کرمان رسیده که حتی گروه‌های ضرور هم محدویت برای آنها قائل شویم و اگر مشاهده کنیم مشاغلی که باز هستند محل تجمع می‌شوند آنها را هم تعطیل خواهیم کرد.

زینی‌وند بیان کرد: تخت‌های بیمارستان‌ها در حال پرشدن هستند و شیب بیماری به‌شدت رو به افزایش است و راهی جز ایجاد محدودیت بیشتر در قالب طرح محدودیت‌های هوشمند نداریم.

زینی‌وند تاکید کرد: اجازه فعالیت صنوفی که باید تعطیل باشند را نخواهیم داد و کسانی که محدودیت برای آنها در نظر گرفته شده تا زمانی که اوضاع بهتر نشود همچنان محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد کرونا استان کرمان خاطرنشان کرد: برخی از مراسم مذهبی در مساجد با رعایت پروتکل‌ها و سقف 15 تا 20 نفر برگزار شود.

وی همچنین اضافه کرد: منع تردد شبانه به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد تا این دوره را نیز به سلامت عبور کنیم.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار کرد: رعایت همه‌جانبه دستور العمل‌ها و نظارت‌ها باید جدی باشد و برخود قاطع با متخلفان صورت گیرد.

بصیری عنوان کرد: استان کرمان هم‌اکنون  ۸ شهرستان قرمز، ۶ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد دارد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با اشاره به اینکه گفته می‌شود شفاف‌سازی در زمینه واکسن صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: همه برنامه‌ها شفاف است و نظارت بر توزیع واکسن در داخل استان توسط دو سازمان غیر دانشگاهی و کمیته دانشگاهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرف یک شبانه‌روز در کل استان  ۹۶ تخت بیمارستانی ما اضافه بر قبل اشغال شد، گفت: به‌طور متوسط  بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تخت بیمارستان‌ها  توسط بیماران کووید ۱۹ به‌صورت قطعی یا  مشکوک در استان اشغال می‌شود.

رشیدی‌نژاد بیان داشت: اگر موضوع را جدی نگیریم ممکن است خدایی نکرده در استان با کمبود تخت مواجه شویم، همان‌طور که در برخی از استان‌ها با کمبود تخت مواجه هستند و دست به دامان تخت‌های غیر بیمارستانی شده‌اند که  امیدواریم در استان کرمان چنین اتفاقی نیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: ۸۵۰ تخت توسط بیماران کرونایی در سطح استان اشغال شده که  ۴۵۷ نفر از این بیماران تست آنها  مثبت است؛ قبلا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیمارانی که  بستری می‌شدند، تست آنها مثبت بود اما اکنون حدود ۶۰ درصد تست‌های بیماران بستری  مثبت است.

وی تصریح کرد: در مجموع نزدیک به ۱۰۰ نفر در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۴۳ نفر آنها تحت ونتیلاتور هستند و مرگ و میر هفته گذشته در استان بالا بود که با توجه به آمار شیوع، این انتظار را داشتیم که تعداد مرگ و میر افزایش یابد.

رشیدی‌نژاد افزود: واکسن‌هایی که به داخل استان برای  توزیع برای گروه‌های مختلف آمده روی آن نوشته شده برای چه گروه‌های باید تزریق شوند.

وی یادآور شد: تاکنون سه دوره واکسن وارد استان شده و یک پارت دیگر امروز به‌دست ما می‌رسد که از فردا واکسیناسیون مجدد بین جمعیت‌های مورد نظر انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: کسانی که تاکنون به آنها در استان به آنها واکسن تزریق شده است کادر بهداشت و درمان، تعدادی از جانبازان، تعدادی از بیماران سرطانی و بیماران خاص، تعدادی افراد در خانه سالمندان و تعدادی از پاکبانان هستند.

رشیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای بیش از هفت هزار نفر تزریق واکسن انجام داده‌ایم و با  ۱۱ هزار و ۴۰۰ دز واکسنی که به دست ما می‌رسد در مجموع نزدیک به ۱۹ هزار نفر واکسن را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول