اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتقاد امام جمعه شهرضا از ضعف دولت در مدیریت کرونا / مردم نباید تاوان بدهند

امام جمعه شهرضا گفت: مسؤولان اجرایی کشور به شکلی در ایام عید نوروز برنامه‌ریزی کردند که مردم فکر کنند ویروس پایان یافته است و تاوان این ضعف مدیریتی را مردم باید پرداخت کنند.

انتقاد امام جمعه شهرضا از ضعف دولت در مدیریت کرونا / مردم نباید تاوان بدهند

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به شرایط بحرانی کرونا در کشور اظهار داشت: حق مردم است که مطالبه کنند چرا در ایام عید مجریان کشور به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه نکردند، با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در روز ۱۵ اسفند فرمودند، امسال خطر به مراتب بیشتر از سال گذشته است و بنده هم قطعاً مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت.

امام جمعه شهرضا با انتقاد از اینکه چرا مسؤولان اجرایی کشور هشدار رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار ندادند و در ایام نوروز محدودیت‌ها را برداشتند، افزود: مسؤولان اجرایی کشور به شکلی در ایام عید نوروز برنامه‌ریزی کردند که مردم فکر کنند ویروس پایان یافته است و در مسائل اقتصادی مردم را به صف‌های طولانی مرغ و ضروریات زندگی کشاندند و تاوان این ضعف مدیریتی را مردم باید  پرداخت کنند و کشور تعطیل شود و به کادر درمان دوباره زحمت مضاعف وارد شود.

مسؤولان اجرایی کشور باید از مردم عذرخواهی کنند

وی بیان کرد: مسؤولان اجرایی کشور باید حداقل از مردم عذرخواهی کنند، مجلس شورای اسلامی باید از ستاد ملی کرونا تحقیق و تفحص کند که با توجه به اینکه کارشناسان بهداشت تأکید داشتند که مردم به مسافرت نروند و وزیر بهداشت مردم را قسم داد، اما چه چیزی پشت پرده بود که ستاد ملی کرونا به این سفارشات توجه نکرد و محدودیت‌ها را رفع کرد.

صالح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه امروز کشور نیاز به قدرت، آرامش و تقویت دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب مایه سعادت و امنیت کشور هستند، اگر مردم، ملت و مدیران کشور گوش به فرمان رهبر باشند، بسیاری از هزینه‌هایی که امروز پرداخت کرده‌ایم را نباید پرداخت می‌کردیم.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه چقدر شهید داده‌ایم تا بفهمیم آمریکا دوست ما نیست، عنوان کرد: چقدر هزینه برای مذاکرات کردیم و ضربه به نظام ما خورد تا مسؤولان بفهمند آمریکا قابل اعتماد نیست، نیروهای مسلح چون مطیع رهبر معظم انقلاب بودند از لحاظ قدرت، اقتدار و تجهیزات نظامی بسیار پیشرفت کرده‌اند، اگر همه اینگونه اطاعت می‌کردند، امروز بسیاری از مشکلات کشور وجود نداشت،

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر در انتخابات سال‌های گذشته با آگاهی و فکر انتخاب کرده بودیم، بسیاری از مشکلات امروز پیش وجود نداشت، آگاهی و بیداری در مسیر زندگی یکی از ضروریات زندگی است.

مردم به مذاکرات دل خوش نیستند

صالح با بیان اینکه مدیران و مسؤولان موظف هستند با تبعیت از رهبری این مردم را به سعادت برسانند و مشکلات مملکت را کم کنند، اضافه کرد: تیم ایرانی که در وین مشغول مذاکره بودند، باید بدانند مردم ما به این مذاکرات دل خوش نیستند و این مذاکرات دنباله مذاکرات برجام است، اما دشمن می‌خواهد زمان را بگیرد و کار خود را انجام دهد و باید به این مذاکرات پایان دهند و یا حداقل چند نفر از نمایندگان مجلس در این مذاکرات حضور داشته باشند تا ببینند این مذاکرات با مصوبه مجلس که تصویب شده، چقدر با هم مطابقت دارد.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه همه تحریم‌ها باید برداشته شود نه قسمتی از آن بیان کرد: مردم از تیم مذاکره کننده انتظار دارند از افتادن در دام‌های قبلی خودداری کنند و از هر گونه تفاهمی که راه دشمن را برای فریب و نیرنگ باز می‌کند، دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه این دشمنی است که در حال مذاکره به مراکز هسته‌ای ما ضربه می‌زند و دانشمندان ما را ترور می‌کنند، خاطرنشان کرد: در یک زمان بسیار حساسی زندگی می‌کنیم و روزهایی که پشت سر می‌گذاریم و در پیش رو داریم برای کشور بسیار حساس است.

مشکلات کشور بر اثر ضعف مدیریت است

صالح ادامه داد: دشمن این سختی‌ها را به مردم تحمیل می‌کند تا مردم را از مشارکت حداکثری در انتخابات محروم کند، اما مردم آگاه هستند و نسبت به نظام سست نمی‌شوند و در همه مراحل از نظام و ولایت فقیه دفاع می‌کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مشکلات کشور بر اثر ضعف مدیریت است، افزود: انقلاب و نظام ما مدیران جهادی می‌خواهد، این سختی‌ها سبب می‌شود مردم در انتخاب مدیران کشور دقت بیشتری کنند، امنیت سلامت و اعتقادات باید برای مدیران مهم باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در این چند ماه به دنبال تحلیل قضایا باشند، بیان کرد: هدف دشمن امروز ایجاد تفرقه و یأس و ناامیدی از آینده و تحریف حق و باطل از نظام اسلامی است، دشمن همه چیز را به برجام ختم می‌کند و تعهدات ایران با کشور چین را مایه حقارت ایران می‌داند و این تحریف واقعیات است، حکومت اسلامی اگر با مدیران شایسته باشد، بهترین کارآمدی را دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول