اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خرید تضمینی 24 هزار تن پیاز در هرمزگان

خرید تضمینی 24 هزار تن پیاز در هرمزگان تاکنون انجام شده است و تا پایان اردیبهشت نیز ادامه دارد.

خرید تضمینی 24 هزار تن پیاز در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مراکز خرید پیاز در بندرعباس اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تاکنون 24 هزار و 100 تن پیاز به ارزش 143 میلیارد و 636 میلیون ریال بصورت تضمینی از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده است.

وی قیمت خرید تضمینی محصول پیاز از کشاورزان را 5960 ریال ذکر کرد و افزود: پیاز خریداری شده از 7 مرکز خرید در شهرستان های میناب، بندرعباس و رودان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان گفت: این مقدار خرید تضمینی پیاز با هدف حمایت و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و حفظ زنجیره تامین محصولات کشاورزی انجام شده است.

اسدپور تصریح کرد: در پی تولید پیاز بیش از نیاز و افت قیمت آن وزیر جهاد کشاورزی دستور خرید تضمینی پیاز را صادر و این وظیفه به سازمان مرکزی تعاون روستایی محول شد.

خرید تضمینی پیاز از کشاورزان هرمزگانی نیز از ۱۹ اسفندماه وارد مرحله اجرائی شده است و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش فارس، نرخ پایین خرید تضمینی در هرمزگان صدای کشاورزان را درآورده و عملا آنها را زمین‌گیر کرده است به طوری که کشاورزی که برای کشت امسال بیش از 50 میلیون تومان هزینه کرده عملا 10 تا 12 میلیون تومان پیاز از ناحیه فروش به تعاون روستایی نصیبش شده است. (گزارش دو روز قبل فارس در این زمینه را اینجا بخوانید)

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول