اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تنها نیمی از صنوف خراسان رضوی به دستورالعمل تعطیلی کرونایی توجه کردند/ رشد ۳ برابری بستری‌شدگان کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته کمتر از ۵۰ درصد اصناف به دستورالعمل تعطیلی واحدهای صنفی گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تمکین کرده‌اند.

تنها نیمی از صنوف خراسان رضوی به دستورالعمل تعطیلی کرونایی توجه کردند/  رشد ۳ برابری  بستری‌شدگان کرونا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر مهدی قلیان‌اول عصر امروز در جلسه پس از نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی اظهار کرد: احساس مسؤولیت شهروندان نسبت به سلامتی‌شان موجب قطع چرخه انتقال ویروس کرونا می‌شود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس بررسی صورت گرفته کمتر از ۵۰ درصد اصناف به دستورالعمل تعطیلی واحدهای صنفی گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تمکین کرده‌اند و حتی باوجود سهولت اعمال تعطیلی‌ها بیشتر مراکز تجاری و پاساژها نیز از تعطیلی تبعیت نکرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع در حاشیه کلان‌شهر مشهد، کمیته نظارتی برای طرح سلامت محله محور در ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا تشکیل می‌شود.

قلیان اول تأکید کرد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا اگر شهروندان علائمی مانند حساسیت، سوزش چشم، کوفتگی بدن، سردرد و بیماری گوارشی احساس کردند، فرض را بر ابتلا به کرونا گذاشته و با مراجعه به پزشک و یا مراکز جامع سلامت تست کرونا بدهند و حتی درصورتی‌که تستشان مثبت نبود بازهم خود را مبتلا به کووید۱۹ تلقی کنند، مگر خلاف آن ثابت شود و همچنین اگر ازنظر شغلی این امکان را دارند حتماً خود را در منزل قرنطینه کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی را افزایشی توصیف کرد و گفت: هم‌اینک تعداد کل بیماران بستری ناشی از کرونا در بیمارستان‌های استان هزار و ۴۲۴ نفر است؛ این تعداد ابتدای امسال ۴۸۰ نفر بود یعنی شمار بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی سه برابر شده است.

وی ضمن اظهار تأسف از این روند افزایشی، خاطرنشان کرد: مطابق آمار هفته پیش شمار جان‌باختگان ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی ۲ رقمی‌شده به‌طوری‌که میانگین تعداد فوت روزانه ناشی از آن به ۱۰ تا ۲۰ نفر رسیده است.

قلیان اول گفت: فردا ۳۳ هزار دوز واکسن کرونا تحویل خراسان رضوی می‌شود و واکسیناسیون کادر درمان در این استان خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول