اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

لیگ دسته اول فوتبال| فینال در شیراز و یک دربی استقلالی/ ملوان در فکر بازگشت به روزهای طلایی

دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ دسته اول فوتبال روز دوشنبه برگزار می‌شود که مس کرمان صدرنشین در شیراز به مصاف تیم رده سوم جدول می‌رود و در خوزستان هم شاهد یک دربی استقلالی هستیم.

لیگ دسته اول فوتبال| فینال در شیراز و یک دربی استقلالی/ ملوان در فکر بازگشت به روزهای طلایی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته بیست و یکم لیگ برتر غم‌انگیزترین مسابقات است زیرا نادر دست نشان سرمربی رایکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت. مسابقات این هفته قطعا با یاد و نام این اسطوره محبوب فوتبال مازندران عجین شده است. در حساس‌ترین مسابقه هفته مس کرمان صدرنشین به مصاف تیم فجرسپاسی شیراز رده سومی می‌رود.

مس کرمان که 4 امتیاز از تیم‌های تعقیب‌کننده خود بیشتر دارد اگر بتواند در شیراز بازهم پیروز شود در آنصورت فرار بزرگی را به سمت لیگ برتر انجام داده است اما اگر فجرشهید سپاسی بتواند سه امتیاز از مس بگیرد در آنصورت 37 امتیازی می‌شود و به یک امتیازی مس خواهد رسید. مس سه برد متوالی دارد و شاگردان رضا مهاجری دوست ندارند نوار بردهایشان قطع شود. فجرسپاسی هم 10 هفته است که بازنده نبوده و به همین دلیل می‌توان گفت شاهد یک فینال 6 امتیازی در شیراز خواهیم بود. فینالی که اگر برنده نداشته باشد دیگر مدعیان صعود را خوشحال خواهد کرد.

در اهواز یک دربی تمام آبی‌ خوزستانی را شاهد خواهیم بود. جایی که استقلال خوزستان رده دومی به مصاف استقلال ملاثانی رده سیزدهمی خواهد رفت. دو تیم با هدف‌های متفاوتی وارد میدان می‌شوند. آبی‌پوشان اهوازی نمی‌خواهند از مس کرمان در کورس عقب بمانند و استقلال ملاثانی هم که این فصل به لیگ یک صعود کرده در تلاش است که جایی در میانه جدول لیگ برای خود دست و پا بکند و رتبه‌ای بهتر از سیزدهمی داشته باشد.

شهرداری آستارا بعد از جدایی پایان رافت روز خوش ندید و با سه باخت متوالی اکنون به رده هفتم جدول سقوط کرده است آن هم در حالیکه این تیم حتی مزه صدرنشینی هم چشیده بود. آستارا این هفته میزبان تیم بادران تهران است. بادران تهران رده چهارمی برای اینکه از جمع مدعیان صعود عقب نماند به دنبال برد است. شهرداری آستارا هم به دنبال قطع نوار ناکامی‌هاست. این بازی هم یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین مسابقات هفته خواهد بود.

هوادار با رضا عنایتی در رده پنجم است و در سه هفته اخیر یک برد و دو مساوی داشته است. تیم عنایتی این هفته مقابل تیم رده دوازدهمی خوشه طلایی ساوه قرار می‌گیرد و شاید بتوان گفت پیروزی هوادار در این بازی دور از دسترس نیست ولی اگر هوادار برنده نشود ممکن است یکی دو پله دیگر در جدول سقوط کند.

ملوان به سه برد متوالی خود را به رده ششم جدول رسانده و این هفته هم با حریفی مسابقه دارد که خیلی قدرتمند نیست و در رده چهاردهم جدول است. شاگردان مازیار زارع اگر چهارمین برد متوالی خود را به دست بیاورند می‌توانند به صعود به لیگ برتر هم فکر کنند و به روزهای طلایی خود برسند. شاهین شهرداری بوشهر رده هشتمی هم به مصاف تیم نود ارومیه قعرنشین می‌رود. 

پارس جنوبی رده نهمی به مصاف تیم رده دهمی خیبرخرم آباد می‌رود در این مسابقه شماری از چهره‌های محبوب فوتبال از محمد نصرتی و عبدالله ویسی گرفته تا علی کریمی حضور دارد و این بازی شاید بیشتر مورد توجه رسانه‌ها و هواداران فوتبال قرار بگیرد.

اسامی داوران هفته بیست و یکم لیگ دسته اول فوتبال:

*دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

آرمان گهر سیرجان- ملوان بندر انزلی   

مسعود حقیقی- بهزاد پناهی- عباس سعادت – جواد بختیاری  

ناظر: بهرام مهرپیما          

فجر شهید سپاسی شیراز- مس کرمان

امیر ایار- سجاد نجفی نژاد- علی معصومی- سجاد یاری  

 ناظر: محمود رفیعی   

شاهین شهرداری بوشهر- نود ارومیه

مجتبی افرا – سیاوش باقرنژاد – شهرخ دانشور – علیرضا حیدرپناه     

ناظر: حیدر شکور

هوادار تهران- خوشه طلایی ساوه   

حسین زیاری – مرتضی سلمان نژاد – احد طوسی – میثم صفاری   

ناظر: رضا سخندان   

شهرداری آستارا- بادران تهران

مهدی جبرئیلی – حمید رضا کنعانی – علیرضا شهری – مهدی نور محمدی      

 ناظر: مرتضی کریمی  

گل ریحان البرز- چوکا تالش

معین ایزدی – پوریا زحمتی – ابراهیم امتنانی – احسان اکبری

ناظر:  فرزاد معبودی      

خیبر خرم آباد – پارس جنوبی جم

محمد علی صلاحی – ولی کاوسی – محسن حکیم – شاهین یزدانی   

ناظر: مهرداد ذهبی

استقلال خوزستان – استقلال ملاثانی

مهدی سید علی – جلیل شعرانی – علی احمدی – مهدی اجاقی

ناظر: ایرج نظری

*سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

رایکا بابل  - قشقایی شیراز

فرزاد منصوری- هیمن نوربخش- ساسان مصری – میلاد کهزادی

ناظر : امیر بهرام حسینی نقوی 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول